E-bike doet zijn intrede in cycloland
Vandaag een nieuwsbericht op cyclokalender.nl: http://www.cyclokalender.nl/A/prog/inde ... =214#form2. Ben benieuwd naar de meningen.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Ik zie het al voor me : niet alleen bevoorrading met eten en drinken, maar ook een stand met vers opgeladen batterijen.
Bij gewone toertochten heb ik dit jaar ook al sporadisch wel eens een pedelec zien meerijden. Zo kan mevrouw toch mooi meerijden met meneer of opa kan zonder problemen mee met de jonkies in de club. In dat opzicht is daar toch niks mis mee?
Bij prestatiegerichte tochten zou toch iedereen met min of meer gelijke wapens moeten strijden.
Bij gewone toertochten heb ik dit jaar ook al sporadisch wel eens een pedelec zien meerijden. Zo kan mevrouw toch mooi meerijden met meneer of opa kan zonder problemen mee met de jonkies in de club. In dat opzicht is daar toch niks mis mee?
Bij prestatiegerichte tochten zou toch iedereen met min of meer gelijke wapens moeten strijden.
Ook in de sport slaat de nivellering toe.
Mensen doen mee aan cyclo's vanwege de mentale en fysieke prestaties die er van hen gevraagd worden. Als je gaat nivelleren door mindere goden dezelfde tocht te laten rijden middels technische hulpmiddelen, waar is dan de beloning voor de sportieveling?
De een ga je horen over een bijna lege batterij, de ander over de man met de hamer.
Bij terugkomst krijg je dus mensen die allebei kunnen zeggen dat ze cyclo huppeldepup gereden hebben, de een op eigen kracht de ander op de elektrische brommer.
Als teveel mensen met e-bikes mee gaan doen stappen imho de mensen die het voor de sport doen af. Goed bezig, not.
Zou voor mij een reden zijn om de cyclo niet te fietsen.
Mensen doen mee aan cyclo's vanwege de mentale en fysieke prestaties die er van hen gevraagd worden. Als je gaat nivelleren door mindere goden dezelfde tocht te laten rijden middels technische hulpmiddelen, waar is dan de beloning voor de sportieveling?
De een ga je horen over een bijna lege batterij, de ander over de man met de hamer.
Bij terugkomst krijg je dus mensen die allebei kunnen zeggen dat ze cyclo huppeldepup gereden hebben, de een op eigen kracht de ander op de elektrische brommer.
Als teveel mensen met e-bikes mee gaan doen stappen imho de mensen die het voor de sport doen af. Goed bezig, not.
Zou voor mij een reden zijn om de cyclo niet te fietsen.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 10 okt 2016 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1
Wat een onzin is dit zeg.
Wat een onzin is dit zeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Cyclo's toegankelijker voor groter publiek.., dat je nu her en der al lotingen hebt omdat de vraag tig keer hoger is dan het aanbod maakt kennelijk niet uit?
En inderdaad, dan worden de schaarse plekken straks dus deels ingenomen door mensen die eigenlijk fysiek niet de cyclo aan kunnen.
Ik vind, je kunt dit wel doen, maar dan heb je gewoon een heel ander evenement te pakken, en als je dan toch met de tijd mee wilt en met de trent, en de verkopen, geef het beestje dan ook een andere naam. Blijf het dan niet halstarrig "cyclo" noemen, als het in feite een e-tocht wordt.
En inderdaad, dan worden de schaarse plekken straks dus deels ingenomen door mensen die eigenlijk fysiek niet de cyclo aan kunnen.
Ik vind, je kunt dit wel doen, maar dan heb je gewoon een heel ander evenement te pakken, en als je dan toch met de tijd mee wilt en met de trent, en de verkopen, geef het beestje dan ook een andere naam. Blijf het dan niet halstarrig "cyclo" noemen, als het in feite een e-tocht wordt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Van mij mag als randprogramma rond een cyclo gerust een kidstour, loopwedstrijd, kermis, tombola of e-bike toertocht georganiseerd worden. Maar houd het ajb apart. Een e-bike hoort naar de geest niet thuis in de cyclo zelf en kan à la limite zelfs concurrentievervalsend zijn voor de 'echte' gran fondorijders.

Zelfs bij de Drentse rijwielvierdaagse, je weet wel die vier dagen dat er nog meer bejaarden dan normaal in Drenthe fietsen. zelfs daar zijn -bikes niet toegestaan. Maar bij cyclo's gaan ze het toestaan 
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
e-bikes in een cyclo?
tssss,............
Het moet niet gekker worden.Nog even en ik moet weer een motor (lees: Honda, Suzuki of BMW) aanschaffen om nog aan een cyclo te kunnen deelnemen. Stellettje idioten die organisatoren die dit toelaten. Van alle soorten fiets liefhebbers is het waarschijnlijk wel de cyclo rijder degene die grootste hekel heeft aan die e-bikes en juist op HUN evenement waar ze zich het hele jaar de pest pokke voor trainen, daar zouden dan e-bikes mogen gaan deelnemen???
nog een keer:
tssss,........
tssss,............
Het moet niet gekker worden.Nog even en ik moet weer een motor (lees: Honda, Suzuki of BMW) aanschaffen om nog aan een cyclo te kunnen deelnemen. Stellettje idioten die organisatoren die dit toelaten. Van alle soorten fiets liefhebbers is het waarschijnlijk wel de cyclo rijder degene die grootste hekel heeft aan die e-bikes en juist op HUN evenement waar ze zich het hele jaar de pest pokke voor trainen, daar zouden dan e-bikes mogen gaan deelnemen???
nog een keer:
tssss,........
Live fast; die young. mijn blog
Vooralsnog nemen ze niet deel aan de echte cyclo en wordt er geen e-bike klassement opgemaakt. Maar je kunt erop wachten dat dit navolging gaat krijgen en waar het eindigt weet niemand.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Wen er maar aan, de commercie is bij dit soort evenementen nou eenmaal te belangrijk.Herman_N schreef:Vooralsnog nemen ze niet deel aan de echte cyclo en wordt er geen e-bike klassement opgemaakt. Maar je kunt erop wachten dat dit navolging gaat krijgen en waar het eindigt weet niemand.
YFood !!!
Eens, dat denk ik ook. Ik heb ook geen uitgesproken hekel aan e-bikes. Wel zou ik het vervelend vinden als er minder startplaatsen beschikbaar zouden zijn voor echte fietsers door de grote hoeveelheid e-bikers. Ik kan eigenlijk niet echt geloven dat dit ooit het geval zal zijn. Maar goed, je weet maar nooit.csteenbe schreef:Wen er maar aan, de commercie is bij dit soort evenementen nou eenmaal te belangrijk.Herman_N schreef:Vooralsnog nemen ze niet deel aan de echte cyclo en wordt er geen e-bike klassement opgemaakt. Maar je kunt erop wachten dat dit navolging gaat krijgen en waar het eindigt weet niemand.