Laagste prijs, beste service of er tussen in..
Ik ben wel eens benieuwd waar de wens bij de meeste fietsers op dit forum naar uit gaat bij aanschaf van een nieuwe fiets, er word altijd veel gepraat over prijzen en service maar welk fietsconcept kiezen de meeste fietsers hiervoor:
1, De laagste prijs en dan met weinig tot geen service (een dozenschuiver)
20-23% Korting op adviesprijs
2, Een prijs met iets korting en met volledige uitgebreide service (speciaalzaak)
8-12% Korting op adviesprijs
3, Precies er tussen in en dan met een gemiddelde service (fietsenzaak)
14-17% Korting op adviesprijs
1, De laagste prijs en dan met weinig tot geen service (een dozenschuiver)
20-23% Korting op adviesprijs
2, Een prijs met iets korting en met volledige uitgebreide service (speciaalzaak)
8-12% Korting op adviesprijs
3, Precies er tussen in en dan met een gemiddelde service (fietsenzaak)
14-17% Korting op adviesprijs
Die kortingen kloppen niet hoor..
Maar ik heb de advies prijs betaald, maar heb niet anders dan gezeur gehad. Nu dan ook een aangetekende brief gestuurd met de klacht en een datum waarop dit moet zijn opgelost.
Ik had het idee ik betaal wel iets meer maar daar krijg ik dan ook sevice voor. Maar het sleutel werk dat ze deden was slecht, tot schofterig slecht. De alternatieven zijn ook nihil. Dus eigenlijk betaald voor niets.
Maar ik heb de advies prijs betaald, maar heb niet anders dan gezeur gehad. Nu dan ook een aangetekende brief gestuurd met de klacht en een datum waarop dit moet zijn opgelost.
Ik had het idee ik betaal wel iets meer maar daar krijg ik dan ook sevice voor. Maar het sleutel werk dat ze deden was slecht, tot schofterig slecht. De alternatieven zijn ook nihil. Dus eigenlijk betaald voor niets.
Zeker laagste prijs, garantie e.d. is altijd geregeld en ik heb (werkelijk waar) enkel zeer goede ervaringen met bedrijven die de laagste prijs hanteren. Ik koop al zeker 10 jaar allerlei spullen op internet en via eBay e.d. en ik ben pas 1 keer belazerd (was eigenlijk mijn eigen schuld).
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Moeilijk. Direct kunnen aankloppen bij je fm kan fijn zijn. Ik heb daarmee overwegend goede ervaringen, maar niet allemaal.
Daartegenover een lage prijs. Als ik zaken als wielen, nieuwe pedalen, zadel e.d. tot 30% voordeliger kan kopen, wordt het wel lastig.
Daartegenover een lage prijs. Als ik zaken als wielen, nieuwe pedalen, zadel e.d. tot 30% voordeliger kan kopen, wordt het wel lastig.
prj
ik heb voor een speciaalzaak met service gekozen.
Dan ook nog ene die met de onderdelen zeker in de prijsklasse van bijv een Salden zit wat hier bij mij in de buurt zit.(5min lopen)
Ok voor de fiets betaal je misschien een paar euro meer maar als er iets is spring ik binnen en wordt gelijk geholpen.
Het is dan wel wat Nagtie zegt je moet nog altijd geluk hebben dat alles goed gebeurd.
Maargoed ik zal misschien dan wat meer geluk gehad hebben gehad maar ben super tevrede over de zaak waar ik altijd kom
Dan ook nog ene die met de onderdelen zeker in de prijsklasse van bijv een Salden zit wat hier bij mij in de buurt zit.(5min lopen)
Ok voor de fiets betaal je misschien een paar euro meer maar als er iets is spring ik binnen en wordt gelijk geholpen.
Het is dan wel wat Nagtie zegt je moet nog altijd geluk hebben dat alles goed gebeurd.
Maargoed ik zal misschien dan wat meer geluk gehad hebben gehad maar ben super tevrede over de zaak waar ik altijd kom
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Service zoals Evertse in Zierikzee geeft vind ik belangrijker dan 100 euro meer of minder voor een fiets. Ben na een valpartij zeer goed geholpen door hem dus het heeft zich al terugbetaald. Onderdelen, kleding e.d. koop ik altijd bij de goedkoopste op het internet.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
- razenderoeland
- Forum-lid
Doe mij maar goede service. Dat vindt ik belangrijker dan de goedkoopste aanbieding.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Even voor de goede orde; op de aanschaf van een fiets scheelt het heel wat meer dan 100 of 200 euro! Ga maar een kijken bij een FM en vergelijk gewicht, afmontage en testen met een Canyon. Ik heb berekend dat het verschil oploopt naar ruim 1000 euro. Is natuurlijk ook niet zo gek als de tussenhandel 30-40% verdient op een fiets (dit is gebaseerd op bijvoorbeeld de inkoopprijzen bij Gazelle, die ik toevallig ken van een vriend die daar werkt). Het hele verhaal geldt namelijk net zozeer voor stadsfietsen. Overigens vinden FM het geen probleem onderhoud te plegen aan een vreemd merk; dat hebben zij nu eenmaal niet.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Met dozenschuivers heb ik geen ervaring. Met beide andere categorien wel. Behalve service speelt hierbij wat mij betreft ook de menselijke factor. Klikt het of klikt het minder?
Verder is voor mij een belangrijke factor dat ik mezelf niet zo handig vind met sleutelen. Daardoor wil ik kunnen vertrouwen op een goede FM.
Als ik handiger was en wat meer tijd ervoor nam zou ik misschien wel kopen bij dozenschuivers of het internet.
Overigens koop ik kleding en kleine accesoires rustig op internet. Niet eerst passen bij de detailhandelaar natuurlijk
Verder is voor mij een belangrijke factor dat ik mezelf niet zo handig vind met sleutelen. Daardoor wil ik kunnen vertrouwen op een goede FM.
Als ik handiger was en wat meer tijd ervoor nam zou ik misschien wel kopen bij dozenschuivers of het internet.
Overigens koop ik kleding en kleine accesoires rustig op internet. Niet eerst passen bij de detailhandelaar natuurlijk