Gorinchem / de Linge
Ik wil morgenvroeg graag langs de Linge gaan fietsen vanuit Gorinchem. Wil de auto parkeren bij het station en dan de Linge volgen eerst naar Arkel en dan Linge volgen en andere kant weer terug.
Iemand bekend met schoonheid van deze route? Is deze momenteel goed te fietsen, geen opstoppingen, nog tips / hints?
Iemand bekend met schoonheid van deze route? Is deze momenteel goed te fietsen, geen opstoppingen, nog tips / hints?
-
- Forum-lid HC
Gaat prima, vorige week was de Linge tocht nog georganiseerd door 't Versnellertje, start was in Dodewaard en verste punt was Arkel.
Hier staan de GPS-files misschien heb je er wat aan.
http://www.het-versnellertje.nl/Lingetocht/
Hier staan de GPS-files misschien heb je er wat aan.
http://www.het-versnellertje.nl/Lingetocht/
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Voor zover ik weet is alles toegankelijk op het moment. Er zitten wat leuke stukjes onverhard in die prima met de racer te doen zijn. Op diverse plaatsen de gelegenheid voor een goede kop koffie en gebak. Op de zondag met mooi weer kan het wel wat drukker zijn.
Qua schoonheid, ik fiets er erg graag. Redelijk beschut en leuk om te fietsen!
Qua schoonheid, ik fiets er erg graag. Redelijk beschut en leuk om te fietsen!
Wauw wauw wauw! Wat een supermooi gebied! Ik ben absoluut geen afstapper
voor een foto maar ben nu 3x maal afgestapt. Was vanmorgen rond 07.30 vertrokken
de zon kwam op en scheen prachtig over de Linge.
Ben van Gorinchem naar Arkel gefietst en daar noordelijk de Linge afgefietst.
Bij asperen ging t wel even verkeerd ik reed daar de brug over de Linge. Bij terugsturen kwam ik op een lang onverhard pad uit naar acqouy. Daarna wel weer prachtig gefietst.
Bij Rhenoy ben ik zuidelijk de Linge af gaan fietsen tot aan Geldermalsen.
Daar via de ns liften naar Tricht, Beesd en terug via gellekum, asperen en heukelum.
Kom hier zeker weer snel terug
voor een foto maar ben nu 3x maal afgestapt. Was vanmorgen rond 07.30 vertrokken
de zon kwam op en scheen prachtig over de Linge.
Ben van Gorinchem naar Arkel gefietst en daar noordelijk de Linge afgefietst.
Bij asperen ging t wel even verkeerd ik reed daar de brug over de Linge. Bij terugsturen kwam ik op een lang onverhard pad uit naar acqouy. Daarna wel weer prachtig gefietst.
Bij Rhenoy ben ik zuidelijk de Linge af gaan fietsen tot aan Geldermalsen.
Daar via de ns liften naar Tricht, Beesd en terug via gellekum, asperen en heukelum.
Kom hier zeker weer snel terug
Ik zag je bericht helaas te laat anders had ik je graag op weg geholpen. Ik woon in Gorinchem en fiets daar uiteraard heel veel. Mocht je nog eens willen gaan dan moet je maar even van te voren een PB sturen.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user

- Supergrover
- Forum-lid HC
Ik voel een Linge-Forumrit aankomen...

Forumrit ben ik altijd voor in.
@Douglas, gpx zit in je mailbox, 120 km zoals gevraagd.
start/finish is bij het Pannenkoekenhuis in het Lingebos ipv station Gorinchem, dit ivm (betaald) parkeren en het ontbreken van horecafaciliteiten daar. Have Fun!
@Douglas, gpx zit in je mailbox, 120 km zoals gevraagd.
start/finish is bij het Pannenkoekenhuis in het Lingebos ipv station Gorinchem, dit ivm (betaald) parkeren en het ontbreken van horecafaciliteiten daar. Have Fun!
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user

-
- Forum-lid
De Grote Markt in Gorinchem is juist een aanrader voor bij terugkomst.