ghulst schreef:Dat is inderdaad een optie. Ik heb al wel zitten meten, want dat ben ik op allerlei sites wel tegengekomen. Dan kom ik wel op een ruwe maat uit, maar tegelijkertijd lees je dan weer overal dat het zo belangrijk is om ècht goed te zitten, anders krijg je ook weer last van van alles en heb je er ook weer geen plezier in.
Stop stop stop
Als je zo bezorgd ben over je zit en daar blijkbaar een reden voor hebt begin dan niet met op de gok een fiets kopen maar begin met een goede fietsmeting.
Op het forum staan diverse topics over de diverse methodes dus ik zou zeggen lees eerst die topics.
Als je eruit bent welke methodiek jou passend lijkt, maak een afspraak en investeer wat geld in een goede meting.
Uit die meting komen waarden waarmee je vervolgens veel gerichter op bijvoorbeeld Marktplaats kunt rondstruinen naar een frame dat bij jouw lichaam past.
Koop je bij een particulier dan ga je gewoon met de meetwaardes in je hand naar een FM (of je probeert het eerst zelf).
Het menselijk lichaam is behoorlijk makkelijk, zeker wanneer je niet direct grote afstanden rijd.
De kans is heel groot dat de pijntjes die je bij aanvang voelt gewoon spieren zijn die je eerder niet belast hebt maar nu ineens wel.
Mijn advies
stap 1
Topics over fietsmetingen doornemen
Stap 2
Fietsmeting laten doen
Stap 3
Op MP zoeken naar een fiets in de juiste maat
Stap 4
Fiets enigszins aanpassen aan de meetwaardes van de fietsmeting
Stap 5
Ga fietsen en kijk eens rustig of je het leuk vind.
Overigens zag ik gisteren op MP dat je vanaf ongeveer 125 Euro een prima beginnersfiets kunt kopen. Misschien dat er wat onderhoud nodig is maar met nog een 100 Euro ben je echt wel klaar en kun je makkelijk een jaartje of meer vooruit.
Ow en nog wat, als je niet graag geld uitgeeft, die indruk wek je in beide berichten. misschien moet je dan even nadenken of fietsen wel iets voor jou is. Fietsen is namelijk best een dure hobby. Alleen mensen die zelf erg handig zijn weten de kosten te drukken doordat ze alles zelluf doen en weten waar de onderdelen te halen voor een redelijke prijs.
Als je een beetje serieus fiets heb je toch elk seizoen wel de nodige bandjes en aandrijflijnonderdelen die vervangen dienen te worden. En vergeet ook kleding niet, goede kleding kost een paar centen.