Vermogensmeters verbieden
Die gekke Quintana vindt dat de powermeters verboden moeten worden.
(aldus fiets.nl: http://www.fiets.nl/2016/09/01/nairo-qu ... wermeters/ )
Een interessant punt; zijn renners tegenwoordig eigenlijk alleen maar robots die X minuten Y watt moeten produceren?
Een vergelijkbare discussie met de oortjes: zouden de koersen spannender worden als renners zelf strategische keuzes zouden moeten maken, en zelf zouden moeten voelen hoe lang ze een bepaald tempo aankunnen?
Zelf denk ik dat hij wel een goed punt heeft, maar hoe ver moet je daar mee gaan; moet je ook de hartslagmeters en kilometertellers verbieden, zodat de sprintploegen op gevoel de kopgroepjes moeten bijhalen?
Een interessant punt; zijn renners tegenwoordig eigenlijk alleen maar robots die X minuten Y watt moeten produceren?
Een vergelijkbare discussie met de oortjes: zouden de koersen spannender worden als renners zelf strategische keuzes zouden moeten maken, en zelf zouden moeten voelen hoe lang ze een bepaald tempo aankunnen?
Zelf denk ik dat hij wel een goed punt heeft, maar hoe ver moet je daar mee gaan; moet je ook de hartslagmeters en kilometertellers verbieden, zodat de sprintploegen op gevoel de kopgroepjes moeten bijhalen?
-
Deleted_User
- Forum-lid
En televisiebeelden afschaffen....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Quintana is een beetje boos want ene meneer Froome geeft hem steeds klop. Froome is erg fan van powermeters.
Maar Froome is wel veranderd.... Hij valt ook aan, hij gebruikt zijn powermeter wel veel maar ik heb niet het idee dat het de koers erg beïnvloedt.
Oortjes wel die mogen weg, renners moeten zelf instaat zijn om beslissingen te nemen en niet de hele tijd een zenuwachtige ploegleider in een oor horen schreeuwen.
Maar Froome is wel veranderd.... Hij valt ook aan, hij gebruikt zijn powermeter wel veel maar ik heb niet het idee dat het de koers erg beïnvloedt.
Oortjes wel die mogen weg, renners moeten zelf instaat zijn om beslissingen te nemen en niet de hele tijd een zenuwachtige ploegleider in een oor horen schreeuwen.
Maak joe woar
- Sha Kokken
- Forum-lid
Als meneer Quintana echt alleen begaan was met de vraag hoe de koers zo boeiend mogelijk gemaakt kan worden voor de kijker dan had hij wel wat meer maatregelen geopperd.
Dit is gewoon de kift.
Dit is gewoon de kift.
Froome rijd gewoon slim. Gaat hij zonder powermeter ook volhouden denk ik. (neem aan dat een prof toch ook wel aanvoelt wat er op zijn meter staat).
Met je hart en ziel koersen is de grootste kolder die er bestaat als je een grote tour wilt winnen.
Met je hart en ziel koersen is de grootste kolder die er bestaat als je een grote tour wilt winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Enige wat er van mij uit mag zijn die verrotte oortjes. Gewoon een open kanaal voor de wedstrijdleiding voor veiligheid en dienstmededelingen en that's it. Laat de mannen maar zelf nadenken. Gaf in Rio ook een vermakelijke koers (en tuurlijk waren er daar meer factoren die dat bepaalden).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
daniel1975 schreef: Laat de mannen maar zelf nadenken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De invloed van de oortjes op de koers wordt echt zo gruwelijk overschat. We hebben de afgelopen jaren de meeste koersen zonder oortjes gereden en die waren net zo vaak saai.
Het voorbeeld uit de auto van Garmin tijdens RvV een paar jaar geleden is het meest koers bepalende wat voorkomt en op deze manier is echt de uitzondering. Doordat er communicatie is creëer je ook mogelijkheden, had Contador z'n ploeg gisteren laten rijden zonder te overleggen met de ploegleiding en hoe had hij ze allemaal vooraan gekregen? Kans is er dat hij zo maar een ander besluit had genomen en we geen gevecht tussen de groten voor de etappe hadden gezien.
Het voorbeeld uit de auto van Garmin tijdens RvV een paar jaar geleden is het meest koers bepalende wat voorkomt en op deze manier is echt de uitzondering. Doordat er communicatie is creëer je ook mogelijkheden, had Contador z'n ploeg gisteren laten rijden zonder te overleggen met de ploegleiding en hoe had hij ze allemaal vooraan gekregen? Kans is er dat hij zo maar een ander besluit had genomen en we geen gevecht tussen de groten voor de etappe hadden gezien.
Nee joh, alle metertjes toestaan, radiocommunicatie ook, maar ELKE vorm van data tijdens de koers voor IEDEREEN beschikbaar maken (net als in de Formule 1 dus). Veel leuker!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
+1 elke sport vernieuwd behalve voetbal en wielrennen.53x11 schreef:Nee joh, alle metertjes toestaan, radiocommunicatie ook, maar ELKE vorm van data tijdens de koers voor IEDEREEN beschikbaar maken (net als in de Formule 1 dus). Veel leuker!
vermeulen schreef:Die gekke Quintana vindt dat de powermeters verboden moeten worden.
Dan moet meneer Quintana er zelf toch eerst aan geloven
http://www.cyclingnews.com/features/nai ... -cf-slx-1/
Power2Max voor de kleine man.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless