Eerste fietskleding

Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
pfamet
Forum-lid

pfamet 27 aug 2016 14:50

Ik heb van de week mijn eerste racefiets bestelt :D :D En nu die zoektocht is afgerond, ben ik op zoek naar mijn eerste wielerkleding ;) Op internet kwam ik het volgende tegen:

https://www.fietskledingvoordeel.nl/fie ... blauw.html

Goedkoop = duurkoop? Of is het goed te doen?

Ik weet niet zo goed waar ik rekening mee moet houden voor het uitzoeken van kleding. Het enigste puntje is dat ik redelijk snel zweet. Iemand die mij van goed advies kan voorzien?

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 27 aug 2016 15:22

Dit levert me vast hoon op. . Gewoon doen. Je bent in één keer klaar en je moet toch zelf ontdekken wat je wel en niet belangrijk vindt. In het verleden heb ik prima recensies over kleding van 21Virages gelezen. Je zal hier wel opmerkingen krijgen over de kwaliteit van zemen maar ook dat is niet voor iedereen van belang. Ik fiets net zo lekker op dure als op goedkope zemen bijvoorbeeld..

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 27 aug 2016 16:17

Bij lidl kan je ook vanalles halen deze week. Ik zou er geen fietsbroek kopen. Ik zou wel n broek eerst passen in een echte winkel. Dat moet echt goed zitten.
ik ben maar een beginner. gereden in 2016: 3645 km

pfamet
Forum-lid

pfamet 27 aug 2016 19:31

Dank voor de tips!

Zou iemand uit kunnen leggen wat het nut van speciale fiets sokken is? Of zijn deze gewoon hetzelfde als bijvoorbeeld hardloop sokken (daar heb ik er nog genoeg van)?

Erik
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik 27 aug 2016 19:46

Is hetzelfde, dus mooi die harloopsokken dragen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 27 aug 2016 20:04

Lijkt me inderdaad gewoon een goede basisset. De aanschaf van een fiets is al duur genoeg en nu moet je gewoon lekker kunnen fietsen. Koop van 't winter nog een keer een lange broek en shirt of arm/beenstukken en volgend jaar een nieuwe korte broek. Duurder is niet automatisch beter.

De pasvorm moet uiteraard wel gewoon goed zijn. Lidl (goedkoop) en Castelli (duur) passen mij bijvoorbeeld voor geen meter, AllActive (goedkoop) en Assos (duur) passen mij doorgaans prima. Binnen een merk zijn er soms ook nog grote verschillen.
Niet gefietst is altijd mis

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 27 aug 2016 20:17

Als je toevallig begint met fietsen vanwege gezondheidsredenen (gewicht) dan geef ik even de tip mee om vooral niet te duur te kopen als eerste set. Ik ben zelf nu bezig met een goedkoop decathlon fietsbroek en shirtje en een stel degelijke handschoentjes, en de eerste set ligt al aan de kant in de kast wegens "Te groot (foutje getypt eerste keer :oops: )" en het gaat hard dat afvallen. Dus als het je maat is zou ik zeker voor dit gaan als eerste set.
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 27 aug 2016 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

scoloo
Forum-lid

scoloo 27 aug 2016 20:56

Gewoon doen! Lekker goedkoop setje waar toch alles in zit. Toen ik begon ook veel bij lidl/decathlon weg gehaald.
Biking is Living!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 27 aug 2016 21:07

J.Edge87 schreef:Bij lidl kan je ook vanalles halen deze week. Ik zou er geen fietsbroek kopen. Ik zou wel n broek eerst passen in een echte winkel. Dat moet echt goed zitten.
Mijn Lidl broek was m'n fijnste , nu tot op de draad versleten, zou ik zo weer kopen.
2012 XACD NoName titanium
2008 Gianni Motta Rapido alu

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 aug 2016 22:22

scoloo schreef:Gewoon doen! Lekker goedkoop setje waar toch alles in zit. Toen ik begon ook veel bij lidl/decathlon weg gehaald.
Weggehaald? Dat is wel erg goedkoop ;) .
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid

Gebruikersavatar senior 27 aug 2016 22:56

Keezx schreef:
J.Edge87 schreef:Bij lidl kan je ook vanalles halen deze week. Ik zou er geen fietsbroek kopen. Ik zou wel n broek eerst passen in een echte winkel. Dat moet echt goed zitten.
Mijn Lidl broek was m'n fijnste , nu tot op de draad versleten, zou ik zo weer kopen.
Als je dat zou doen had je het al gedaan (waren een paar weken geleden weer in de aanbieding) :lol:

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 27 aug 2016 23:00

senior schreef:
Keezx schreef:
Als je dat zou doen had je het al gedaan (waren een paar weken geleden weer in de aanbieding) :lol:
Vandaag zelfs nog 8-)
ik ben maar een beginner. gereden in 2016: 3645 km

Plaats reactie