Hallo forum leden,
Ik zal me eerst voorstellen, wel zo netjes.
Ik ben Jeroen en fiets met enige regelmaat in de omgeving van Amsterdam (Waterland gebied) om mijn conditie een beetje op peil te houden. Dit wil ik vaker gaan doen omdat het me bevalt en ik wil de afstanden gaan verhogen. Nu fiets ik 20 km op een avond.
Als fiets heb ik een Trek 7.5 en deze bevalt me erg goed.
In het verleden heb ik het stuur vervangen door een 'vlinderstuur', het rechte stuur gaf te veel druk op mijn handen en polsen.
Het vlinderstuur geeft veel meer mogelijkheden om mijn handen te plaatsen. Maar nu ik wat intensiever aan het fietsen ben merk ik dat ik door het vlinderstuur redelijk rechtop zit en geen mogelijkheid heb om dieper te gaan zitten. Bij tegenwind is dit erg frustrerend, voel me net een windscherm....
Hebben jullie tips hoe dit te verbeteren. Ik zal al te kijken of er racefiets stuur geen optie is. Die kan ik dan rond de stuurpen vast grijpen, bij de remhendels of laag.
Maar ik weet niet goed of dat wel gaat in combi met het frame van de Trek 7.5
Ik hoor graag wat jullie mening is en wat wijsheid is.
Trek 7.5 ombouwen
Dag Giessie. ook ik ben zes jaar geleden begonnen met een Trek 7.5 . Na 1,5 jaar verkocht voor 500 € en in januari 2013 een racefiets gekocht Eddy Merckx EMX-1 model 2012 met flinke korting. Geen dag spijt van gehad van de overgang naar racefiets.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017
JGuillem Oriënt Disc december 2017
Race stuur is een optie, maar je moet dan ook andere shifter (brifters) erbij kopen die de MTB groep kan schakelen (misschien Claris shifters?). Daarmee kan je de v-brakes (neem ik aan) niet goed controleren. Dus andere remmen erop, etc.
Wordt een aardig prijzig gedoe en dan is nog maar de vraag of de geometrie nog een beetje klopt (FX neigt meer naar een MTB dan een racefiets geo).
Is zou dan ook kijken of je de FX niet beter kan inruilen of verkopen en een echte racefiets te kopen.
Wordt een aardig prijzig gedoe en dan is nog maar de vraag of de geometrie nog een beetje klopt (FX neigt meer naar een MTB dan een racefiets geo).
Is zou dan ook kijken of je de FX niet beter kan inruilen of verkopen en een echte racefiets te kopen.
Je zou ook een setje bar end shifters kunnen plaatsen (http://www.wiggle.co.uk/shimano-dura-ac ... -shifters/) en natuurlijk andere remgrepen kunnen plaatsen dat kost wat minder.
Gecombineerde remgrepen/shifters gaan niet werken met jouw remmen. Deze wel:http://www.wiggle.nl/tektro-rl520-remgr ... racebocht/
Gecombineerde remgrepen/shifters gaan niet werken met jouw remmen. Deze wel:http://www.wiggle.nl/tektro-rl520-remgr ... racebocht/
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk dat ik in het najaar/winter ga kijken voor een racefiets. Heb ik de tijd om mijn rustig te bepalen wat ik wil (lees: dit forum afstruinen
) en om mijn trek te verkopen.
Enne komende maanden nog lekker fietsen tot het schaats seizoen weer begint.
Dank voor de adviezen.

Enne komende maanden nog lekker fietsen tot het schaats seizoen weer begint.
Dank voor de adviezen.