vraag eenvoudig en duidelijke fietsnavigatie
-
thundercat
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over een eenvoudig te bedienen en duidelijk af te lezen fietsnavigatie.
Mijn ouders (65+) willen graag een fietsnavigatie aanschaffen. Nu hebben ze een paar keer mijn Garmin edge 1000 meegehad en deze beviel ze prima. Alleen de bediening zou nog wel wat eenvoudiger mogen. Ook zitten er een groot aantal functies op die ze nooit gaan gebruiken maar die waarschijnlijk wel de prijs aardig opdrijven.
Hebben jullie misschien nog tips voor een eenvoudige en duidelijk af te lezen fietsnavigatie??
Bedankt,
Groeten Dennis
Ik heb een vraag over een eenvoudig te bedienen en duidelijk af te lezen fietsnavigatie.
Mijn ouders (65+) willen graag een fietsnavigatie aanschaffen. Nu hebben ze een paar keer mijn Garmin edge 1000 meegehad en deze beviel ze prima. Alleen de bediening zou nog wel wat eenvoudiger mogen. Ook zitten er een groot aantal functies op die ze nooit gaan gebruiken maar die waarschijnlijk wel de prijs aardig opdrijven.
Hebben jullie misschien nog tips voor een eenvoudige en duidelijk af te lezen fietsnavigatie??
Bedankt,
Groeten Dennis
-
marcvmegroot
- Forum-lid
MIO 310
people are strange when you\'re a stranger
Edge 1000 Explore.
Ik ben van een Edge 800 naar een 1000 Explore gegaan. De Explore is overzichtelijker en, vind ik, makkelijker in het gebruik. Ik gebruikte waarschijnlijk niet eens alle 800 mogelijkheden want ik heb met de Explore niet het gevoel dat ik iets mis. Ik ben er zeer tevreden mee.
Ik ben van een Edge 800 naar een 1000 Explore gegaan. De Explore is overzichtelijker en, vind ik, makkelijker in het gebruik. Ik gebruikte waarschijnlijk niet eens alle 800 mogelijkheden want ik heb met de Explore niet het gevoel dat ik iets mis. Ik ben er zeer tevreden mee.
Ben ook op zoek naar geschikte navigatie voor mijn race en MTB. Het duizelt me een beetje als ik al die verschillende systemen lees op www. Doel is om lekker in een onbekende omgeving een mooie tocht te rijden zonder mezelf af te vragen of ik nog ooit thuiskom. Veel sites met mooie routes in GPX formaat. Garmin, Mio en mijn eigen smartphone (goedkoopste variant) zijn de opties. lees wel dat Garmin een beetje bewerkelijk is wb installatie via computer. Dit topic teruglezend zijn de meningen aardig verdeeld. Een kort en bondig advies zou welkom zijn.
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Zat met hetzelfde probleem. Als je geen al teveel opties wilt zoals cadans, harstlag en meer van die cadgets valt er al wat af.Broem schreef: Een kort en bondig advies zou welkom zijn.
Ikzelf heb zo gekozen voor de MIO 310 omdat ik die surprise me funktie wel een leuke optie vond. En ja, dit jaar in het Duitsland (zwarte woud ) mee gereden en drie surprise me ritten en 3 gedownloade ritten.
Is uitstekend bevallen, en ben nooit verdwaald.
Marc
Zoiets lijkt me meer dan voldoende. Cadans enz is niet nodig. Gewoon lekker trappen zonder me druk te maken dat ik verdwaal of 30 km extra moet fietsen. Verder staan er zoveel mooie routes op internet van andere bikers. Lijkt me leuk om die fietsen. Bedankt in ieder geval. De prijs is ook redelijk. Wel duur zo'n stuurmount...en stukje plastic. Tjonge.marcvmegroot schreef:Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Zat met hetzelfde probleem. Als je geen al teveel opties wilt zoals cadans, harstlag en meer van die cadgets valt er al wat af.Broem schreef: Een kort en bondig advies zou welkom zijn.
Ikzelf heb zo gekozen voor de MIO 310 omdat ik die surprise me funktie wel een leuke optie vond. En ja, dit jaar in het Duitsland (zwarte woud ) mee gereden en drie surprise me ritten en 3 gedownloade ritten.
Is uitstekend bevallen, en ben nooit verdwaald.![]()
Marc
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Stuurmount zat erbij.Broem schreef:
Zoiets lijkt me meer dan voldoende. Cadans enz is niet nodig. Gewoon lekker trappen zonder me druk te maken dat ik verdwaal of 30 km extra moet fietsen. Verder staan er zoveel mooie routes op internet van andere bikers. Lijkt me leuk om die fietsen. Bedankt in ieder geval. De prijs is ook redelijk. Wel duur zo'n stuurmount...en stukje plastic. Tjonge.
Marc
-
thundercat
- Forum-lid
Bedankt voor de reactie's.
Het is uiteindelijk een mio 200 geworden.
Groeten Dennis
Groeten Dennis
Waar heb je 'm gekocht? Ben benieuwd naar je eerste ervaringen. Heb de reviews en mogelijkheden gelezen. Lijkt me meer dan voldoende waar ik 'm voor wil gaan gebruiken. 2e stuurmount erbij voor op de ATB en voilathundercat schreef:Bedankt voor de reactie's.
Groeten Dennis
Om thuis te raken in de wereld van fiersnavigatie een nette 2e hands MIO 305 gekocht. Prima staat en het werkt gemakkelijk. Ik heb enkele GPX files gedownload en in de map gezet. Als ik de MIO opstart en naar tracks ga, er 1tje selecteer valt het me op dat hij alleen de heenweg aangeeft en niet de originele ronde van de GPX file. Krijg even niet uitgevogeld wat ik verkeerd doe. Iemand?