"snel je mount van garmin verwijderen "-snelspanner
Jullie zullen dat wel kennen.>Gebruik je niet je garmin ..dan blijft die leijke(en lege) mount zichtbaar.
Ik gebruik hoogstens 1 op de 5 ritten mijn garmin 800.Dus meestentijds is mijn mount leeg.
Daarom mijn vraag:Zijn er ook vlug verwijderbare mounts voor de garmin?Met bv een klem-en draaihendel.
bv zoals je ook een klem en dichtklap hendel hebt voor zadelpennen(bij huurfietsen bv).
Openklappen en klaar.En andersom aandraaien en dichtklappen en klaar.
Ik kan zelf niets vinden en heb al aardig wat afgezocht.
hier een foto al voorbeeld.........en dan voor mounts.Is toch wel een goed idee dacht ik.Of wordt het zelf maken?
Ik wacht jullie reacties af.
http://www.bikester.nl/379188.html
PS snelspansluiting heet zo'n klem.
Ik gebruik hoogstens 1 op de 5 ritten mijn garmin 800.Dus meestentijds is mijn mount leeg.
Daarom mijn vraag:Zijn er ook vlug verwijderbare mounts voor de garmin?Met bv een klem-en draaihendel.
bv zoals je ook een klem en dichtklap hendel hebt voor zadelpennen(bij huurfietsen bv).
Openklappen en klaar.En andersom aandraaien en dichtklappen en klaar.
Ik kan zelf niets vinden en heb al aardig wat afgezocht.
hier een foto al voorbeeld.........en dan voor mounts.Is toch wel een goed idee dacht ik.Of wordt het zelf maken?
Ik wacht jullie reacties af.
http://www.bikester.nl/379188.html
PS snelspansluiting heet zo'n klem.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
over een paar jaar teken je zoiets in een 3d programma en kun je het bij de 3d copyshop op de hoek laten uitprinten 

Dat is inderdaad een mogelijk oplossing. Maar het harde plastic/kunststof ,waarvan de mount is gemaakt(of front) is bij de ring die om het stuur vastgezet wordt,zo kwetsbaar...dat als je dat een beetje te vast aandraait....je gelijk de boel kapot draait. Niet geschikt om veel aan en vast te zetten/draaien.EvS schreef:Vleugel boutje gebruiken?
https://www.rvspaleis.nl/bouten/vleugelbouten/din-316-[-]-a2-[-]-per-stuk
Als ze daar nu eens een dikke en zwaardere ring om zouden zetten ...dan is zo'n vleugelmoer een goede optie.Maar een snelspan-hendeltje om vast te klikken (en los) is het mooiste

- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ja, maar een andere teller monteren lijkt me nu juist niet het doel van codex
Ik heb nu even gekeken naar de Bryton 100E en die schijnt ook in de garmin mount te passen. Ik schrijf voor de zekerheid nog even een mail.Maar op het internet staan er wel foto's ...dat het inderdaad met elkaar uitwisselbaar is. (bajonetsluiting/kwartdraaisluiting) En die Bryon 100E kost maar 65 euro en is nog niet lang uitgebracht. en bovendien ANT+.
Dat lijkt me een goede optie voor mij : (heb ik maar 1 mount nodig en kan dan de Bryton en de Garmin 800 uitwisselen) en dan haal ik mijn BBB digiboard eraf (die is ook ANT+).
die verkoop ik of die ruil ik om met mijn Sigma 16.12 STS op mijn hybride.
Ik moet eerlijk zeggen:Ik heb wel zin in de bryton 100E.! Mooi compact en dus ANT+.
De trapfrequentie vind ik persoonlijk een mooie aanvulling.
ps aflezen hartslag> daarvan is het alleen belangrijk dat hij klopt
komt vanzelf wel een "handige Harrie" die eens een snelsluithendelje op de markt brengt voor een garmin mount om die snel te demonteren/monteren.
Als je ziet wat men tegenwoordig al aan het stuur hangt(fotocamera's/complete grote navigatiesystemen) voor de rekreatieve fieteser (die alles aan hetstuur hangt ).Dan komt en is de vraag natuurlijk ...om snel-te-(de)monteren systemen.
http://corp.brytonsport.com/products/rider100?lang=eng

Dat lijkt me een goede optie voor mij : (heb ik maar 1 mount nodig en kan dan de Bryton en de Garmin 800 uitwisselen) en dan haal ik mijn BBB digiboard eraf (die is ook ANT+).
die verkoop ik of die ruil ik om met mijn Sigma 16.12 STS op mijn hybride.
Ik moet eerlijk zeggen:Ik heb wel zin in de bryton 100E.! Mooi compact en dus ANT+.
De trapfrequentie vind ik persoonlijk een mooie aanvulling.
ps aflezen hartslag> daarvan is het alleen belangrijk dat hij klopt

komt vanzelf wel een "handige Harrie" die eens een snelsluithendelje op de markt brengt voor een garmin mount om die snel te demonteren/monteren.
Als je ziet wat men tegenwoordig al aan het stuur hangt(fotocamera's/complete grote navigatiesystemen) voor de rekreatieve fieteser (die alles aan hetstuur hangt ).Dan komt en is de vraag natuurlijk ...om snel-te-(de)monteren systemen.
http://corp.brytonsport.com/products/rider100?lang=eng
Even een reaktie op mijzelf .Ja zaeker dat kan ook.
Ik heb nog eens goed "gesneupt" op het wwnet en de nieuwe serie Bryton cyling gps- computers serie 100//310/350/530......hebben weer een iets andere draaipunt(dat ronde "uitsteeksel" waarmee je de computer een kwartslag draait). Ze zijn niet helemaal rond en hebben wat dikkere zijvleugeltjes dan de Garmin draaipunten.
Nu schijnt het zo te zijn:
Die nieuwe serie van Bryton past ..toch wel behoorlijk goed in de Garmin mounts.Kwestie van iets bijslijpen..maar ja daar schiet ik zelf niets mee op.Wel handig voor al sje een Garmin hebt en daarna een Brytob gaat kopen.Kun je dezelfde mount gebruiken.(of front en plastic ding met ringetjes).
Andersom past het niet goed.Geen Garmin op de Bryton dus.
Ik begin nu dus te twijfelen.
Je hebt Mio, Bryton en Garmin als grootste GPS-computers,... en die hebben allemaal hun eigen mounts.
Kortom het zou mooi zijn dat ze allemaal uitwisselbaar van mount kunnen worden.Maar ja dat kunnen we wel vergeten.
Die snelspanner is toch het beste idee
en zo zitten 100.000-den wielerliefhebbers "te hanissen" met niet uitwisselbare mounts na aanschaf ander merk gps/computer en leveren de verkoop van die (of front) mounts een mega aan inkomsten op . Wat Garmin vraagt is helemaal schandalig voor zijn of front mount.(40 euro) en dat voor een stukje hard kunstof.! wat hooguit 1 euro aan productie kost.
Ik heb nog eens goed "gesneupt" op het wwnet en de nieuwe serie Bryton cyling gps- computers serie 100//310/350/530......hebben weer een iets andere draaipunt(dat ronde "uitsteeksel" waarmee je de computer een kwartslag draait). Ze zijn niet helemaal rond en hebben wat dikkere zijvleugeltjes dan de Garmin draaipunten.
Nu schijnt het zo te zijn:
Die nieuwe serie van Bryton past ..toch wel behoorlijk goed in de Garmin mounts.Kwestie van iets bijslijpen..maar ja daar schiet ik zelf niets mee op.Wel handig voor al sje een Garmin hebt en daarna een Brytob gaat kopen.Kun je dezelfde mount gebruiken.(of front en plastic ding met ringetjes).
Andersom past het niet goed.Geen Garmin op de Bryton dus.
Ik begin nu dus te twijfelen.
Je hebt Mio, Bryton en Garmin als grootste GPS-computers,... en die hebben allemaal hun eigen mounts.
Kortom het zou mooi zijn dat ze allemaal uitwisselbaar van mount kunnen worden.Maar ja dat kunnen we wel vergeten.
Die snelspanner is toch het beste idee

en zo zitten 100.000-den wielerliefhebbers "te hanissen" met niet uitwisselbare mounts na aanschaf ander merk gps/computer en leveren de verkoop van die (of front) mounts een mega aan inkomsten op . Wat Garmin vraagt is helemaal schandalig voor zijn of front mount.(40 euro) en dat voor een stukje hard kunstof.! wat hooguit 1 euro aan productie kost.
Vanaf de start van dit topic vraag ik me al af waarom je de Garmin niet gewoon in de houder stopt, en niet aanzet.... Dan is je houder "niet leeg" én je hebt géén data! Probleem opgelost lijkt me 

heb ik ook al bedacht Hanz. Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk.Hanz Bé schreef:Vanaf de start van dit topic vraag ik me al af waarom je de Garmin niet gewoon in de houder stopt, en niet aanzet.... Dan is je houder "niet leeg" én je hebt géén data! Probleem opgelost lijkt me