Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

"snel je mount van garmin verwijderen "-snelspanner

codex
Forum-lid

codex 23 jun 2016 20:08

Jullie zullen dat wel kennen.>Gebruik je niet je garmin ..dan blijft die leijke(en lege) mount zichtbaar.

Ik gebruik hoogstens 1 op de 5 ritten mijn garmin 800.Dus meestentijds is mijn mount leeg.

Daarom mijn vraag:Zijn er ook vlug verwijderbare mounts voor de garmin?Met bv een klem-en draaihendel.

bv zoals je ook een klem en dichtklap hendel hebt voor zadelpennen(bij huurfietsen bv).
Openklappen en klaar.En andersom aandraaien en dichtklappen en klaar.

Ik kan zelf niets vinden en heb al aardig wat afgezocht.

hier een foto al voorbeeld.........en dan voor mounts.Is toch wel een goed idee dacht ik.Of wordt het zelf maken?
Ik wacht jullie reacties af.

http://www.bikester.nl/379188.html

PS snelspansluiting heet zo'n klem.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 jun 2016 21:45

Ik ken wel een snel verwijderbare Garmin mount. De door Garmin bij iedere Edge bijgeleverde mount die met twee elastiekjes vastzit.
Zelf heb ik het probleem opgelost door een Garmin 520 aan te schaffen. Als ik mijn 800 niet gebruik plaats ik die. ;)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 jun 2016 21:51

over een paar jaar teken je zoiets in een 3d programma en kun je het bij de 3d copyshop op de hoek laten uitprinten :)

EvS
Forum-lid

EvS 24 jun 2016 00:02

Vleugel boutje gebruiken?

https://www.rvspaleis.nl/bouten/vleugelbouten/din-316-[-]-a2-[-]-per-stuk

codex
Forum-lid

codex 24 jun 2016 19:19

EvS schreef:Vleugel boutje gebruiken?

https://www.rvspaleis.nl/bouten/vleugelbouten/din-316-[-]-a2-[-]-per-stuk
Dat is inderdaad een mogelijk oplossing. Maar het harde plastic/kunststof ,waarvan de mount is gemaakt(of front) is bij de ring die om het stuur vastgezet wordt,zo kwetsbaar...dat als je dat een beetje te vast aandraait....je gelijk de boel kapot draait. Niet geschikt om veel aan en vast te zetten/draaien.

Als ze daar nu eens een dikke en zwaardere ring om zouden zetten ...dan is zo'n vleugelmoer een goede optie.Maar een snelspan-hendeltje om vast te klikken (en los) is het mooiste ;)

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 25 jun 2016 11:38

Schroef er een Edge 20/25 in als je de 800 niet gaat gebruiken? Vult het lege gat en geeft toch de basics.

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 25 jun 2016 18:15

En als het nog goedkoper moet, een bryton past ook.
.................

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 jun 2016 18:18

ja, maar een andere teller monteren lijkt me nu juist niet het doel van codex

codex
Forum-lid

codex 26 jun 2016 13:50

Ik heb nu even gekeken naar de Bryton 100E en die schijnt ook in de garmin mount te passen. Ik schrijf voor de zekerheid nog even een mail.Maar op het internet staan er wel foto's ...dat het inderdaad met elkaar uitwisselbaar is. (bajonetsluiting/kwartdraaisluiting) En die Bryon 100E kost maar 65 euro en is nog niet lang uitgebracht. en bovendien ANT+. :like:

Dat lijkt me een goede optie voor mij : (heb ik maar 1 mount nodig en kan dan de Bryton en de Garmin 800 uitwisselen) en dan haal ik mijn BBB digiboard eraf (die is ook ANT+).

die verkoop ik of die ruil ik om met mijn Sigma 16.12 STS op mijn hybride.

Ik moet eerlijk zeggen:Ik heb wel zin in de bryton 100E.! Mooi compact en dus ANT+.

De trapfrequentie vind ik persoonlijk een mooie aanvulling.
ps aflezen hartslag> daarvan is het alleen belangrijk dat hij klopt ;)

komt vanzelf wel een "handige Harrie" die eens een snelsluithendelje op de markt brengt voor een garmin mount om die snel te demonteren/monteren.

Als je ziet wat men tegenwoordig al aan het stuur hangt(fotocamera's/complete grote navigatiesystemen) voor de rekreatieve fieteser (die alles aan hetstuur hangt ).Dan komt en is de vraag natuurlijk ...om snel-te-(de)monteren systemen.

http://corp.brytonsport.com/products/rider100?lang=eng

codex
Forum-lid

codex 26 jun 2016 20:18

Even een reaktie op mijzelf .Ja zaeker dat kan ook.

Ik heb nog eens goed "gesneupt" op het wwnet en de nieuwe serie Bryton cyling gps- computers serie 100//310/350/530......hebben weer een iets andere draaipunt(dat ronde "uitsteeksel" waarmee je de computer een kwartslag draait). Ze zijn niet helemaal rond en hebben wat dikkere zijvleugeltjes dan de Garmin draaipunten.

Nu schijnt het zo te zijn:
Die nieuwe serie van Bryton past ..toch wel behoorlijk goed in de Garmin mounts.Kwestie van iets bijslijpen..maar ja daar schiet ik zelf niets mee op.Wel handig voor al sje een Garmin hebt en daarna een Brytob gaat kopen.Kun je dezelfde mount gebruiken.(of front en plastic ding met ringetjes).

Andersom past het niet goed.Geen Garmin op de Bryton dus.

Ik begin nu dus te twijfelen.
Je hebt Mio, Bryton en Garmin als grootste GPS-computers,... en die hebben allemaal hun eigen mounts.

Kortom het zou mooi zijn dat ze allemaal uitwisselbaar van mount kunnen worden.Maar ja dat kunnen we wel vergeten.

Die snelspanner is toch het beste idee ;)

en zo zitten 100.000-den wielerliefhebbers "te hanissen" met niet uitwisselbare mounts na aanschaf ander merk gps/computer en leveren de verkoop van die (of front) mounts een mega aan inkomsten op . Wat Garmin vraagt is helemaal schandalig voor zijn of front mount.(40 euro) en dat voor een stukje hard kunstof.! wat hooguit 1 euro aan productie kost.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jun 2016 20:59

Vanaf de start van dit topic vraag ik me al af waarom je de Garmin niet gewoon in de houder stopt, en niet aanzet.... Dan is je houder "niet leeg" én je hebt géén data! Probleem opgelost lijkt me ;)

codex
Forum-lid

codex 26 jun 2016 21:14

Hanz Bé schreef:Vanaf de start van dit topic vraag ik me al af waarom je de Garmin niet gewoon in de houder stopt, en niet aanzet.... Dan is je houder "niet leeg" én je hebt géén data! Probleem opgelost lijkt me ;)
heb ik ook al bedacht Hanz. Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk. ;)

Plaats reactie