ben ik maar over gegaan van normale pedalen naar SPD pedalen. Ik merkt op de racefiets dat ik telkens bezig was hoe ik mijn voeten neer moet zetten en ik glij er regelmatig af tijdens het fietsen en had heel snel kramp in mijn voeten en tenen.
Ik had normale pedalen omdat ik SPD pedalen maar eng vind omdat ik bang was dat ik er door juist ongelukken krijg vanwege te traag reageren omdat mijn schoen vast blijft zitten terwijl ik een weg over moet steken enzv.
Ik heb nu dus Shimano schoenen en Shimano SPD pedalen en ik moet zeggen dat ik nu vooral alleen maar voordelen op merk. Ik heb geen last meer van kramp in mijn voeten tijden fietsen want ik hou mijn voeten veel meer ontspannen. Het fietsen lijkt nog lichter te gaan en vooral het optrekken gaat heel wat sneller bij minder inspanning lijkt het wel.
Al met al hoef ik er voor mijn gevoel niet eens aan SPD pedalen of aan mijn nieuwe schoenen te wennen, Ik klikt er zo in en uit als het moet, en het fietsen gaat gewoon makkelijker en wat sneller voor mijn gevoel, minder stress op de benen en voeten, top.
Plaatjes.