Omdat ik toch vaker de racefiets pak dan gedacht, en de oude (bulls race sl, sora) tekort schiet, moet er wat beters komen.
Ik fiets ruim 10 uur per week, waarvan al snel 7 op de racefiets (als ik weer heel ben) en het liefst lange afstanden.
Eisen :
Een stuk lichter, liefst goed onder de 10 kilo.
Degelijk, ik pak nog wel eens een stukje offroad en ga niet zachtzinnig met de spullen om.
Geschikt voor een licht klimverzet, maar dat is bij iedere fiets wel mogelijk.
Gangbaar en niet te duur spul.
Ik heb niks met merken, ook weinig met uiterlijk.
Maar wil toch graag "iets leuks" (een oudere cervello, storck, of titanium frame bv)
Opties :
Een frame kopen en zelf opbouwen of 2dehands complete proberen te vinden voor max 800 euro.
Een nieuwe kopen, bij m'n vaste FM met alle voordelen van dien (caad12) of online een canyon.
M.a.w. wanneer kan ik voor de minste euro's het beste aan mijn wensen voldoen ?
Ik vindt het ook erg moeilijk om 2dehands iets te vinden wat daar aan voldoet.
Of is dat ook gewoon bijna niet mogelijk ?
Is er veel verschil tussen een knappe 2dehands en een nieuwe kwa hoe het fietst ?
Ik ben ook wel bang voor 2dehands wielen, dus eigenlijk moet er nog geld voor wielen ook gereserveerd worden in geval van 2dehands.
Andere/nieuwe racefiets.
Voor Eur 800 compleet kom je toch snel bij tweedehands terecht als je een fiets wil waarmee je er op vooruit gaat. Of mag het meer zijn als het nieuw is (omdat je een caad 12 noemt) Een oudere cervelo storck of titanium frame van goede kwaliteit met een goede groep is een echte uitdaging met dit budget.
Als je niets met merken hebt kun je wellicht toch beter voor wat anders gaan. Tweedehands is er voor dit bedrag veel moois te koop. Alleen moet je er wel kijk op hebben. Een paar onverwacht toch wat versleten delen en daar ga je ......
Voor de minste euro's aan je wensen voldoen is denk ik toch een online fiets zoals canyon nieuw kopen. Of als je toch wat bijzonders wilt moet je tijd investeren. Op zoek naar een overjarig aluminium frame voor een paar honderd euro en zelf opbouwen met shimnano 105 ofzo. Is een optie, maar kan ff duren voor je wat moois vindt. Overigens is Tiagra ook al een hele stap voorwaarts t.o.v. sora. Overjarige modellen met Tiagra of liefst 105 en een aluminium frame lijkt met nog de beste keuze.
Als je niets met merken hebt kun je wellicht toch beter voor wat anders gaan. Tweedehands is er voor dit bedrag veel moois te koop. Alleen moet je er wel kijk op hebben. Een paar onverwacht toch wat versleten delen en daar ga je ......
Voor de minste euro's aan je wensen voldoen is denk ik toch een online fiets zoals canyon nieuw kopen. Of als je toch wat bijzonders wilt moet je tijd investeren. Op zoek naar een overjarig aluminium frame voor een paar honderd euro en zelf opbouwen met shimnano 105 ofzo. Is een optie, maar kan ff duren voor je wat moois vindt. Overigens is Tiagra ook al een hele stap voorwaarts t.o.v. sora. Overjarige modellen met Tiagra of liefst 105 en een aluminium frame lijkt met nog de beste keuze.
Momenteel afgeprijsd, prima lichte fiets, wel iets boven je budget
https://www.rosebikes.nl/bike/pro-sl-10 ... aid:852774
https://www.rosebikes.nl/bike/pro-sl-10 ... aid:852774
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Bevalt je huidige fiets en zit je er lekker op? Zoek dan net zo lang door tot je iets vindt wat vergelijkbaar is.
Bevalt je huidige fiets niet, stel dan vast wat er anders moet.
Een tweedehands fiets is vlot gekocht vooral als de prijs goed is en de kleur of het merk of het model derailleur. Maar je zoekt voor alles een fiets die past en een fiets die bij je past.
Dit is een handig hulpmiddel geweest voor mij:
http://www.tour-magazin.de/service/radv ... Feb_2_2015
Meet om te beginnen Stack en Reach van je huidige fiets vast en vergelijk die met je beoogde nieuwe.
Bevalt je huidige fiets niet, stel dan vast wat er anders moet.
Een tweedehands fiets is vlot gekocht vooral als de prijs goed is en de kleur of het merk of het model derailleur. Maar je zoekt voor alles een fiets die past en een fiets die bij je past.
Dit is een handig hulpmiddel geweest voor mij:
http://www.tour-magazin.de/service/radv ... Feb_2_2015
Meet om te beginnen Stack en Reach van je huidige fiets vast en vergelijk die met je beoogde nieuwe.
Bij benadering opgemeten, voor de grap de strandfiets ook opgemeten.
De racefiets heeft slechts onder t stuur, en een stuurpen die flink omhoog loopt.
Ik denk daar comfortabel op te zitten reach41 stack 56.5
Bij m'n strandfiets R45 S64, ik zit daar niet echt comfortabel op, heeft een korte vlakke stuurpen.
Ga van de week maar horen of de FM een goede aanbieding kan doen.
2dehands gaat te lastig worden met een te grote kans op kosten achteraf.
De racefiets heeft slechts onder t stuur, en een stuurpen die flink omhoog loopt.
Ik denk daar comfortabel op te zitten reach41 stack 56.5
Bij m'n strandfiets R45 S64, ik zit daar niet echt comfortabel op, heeft een korte vlakke stuurpen.
Ga van de week maar horen of de FM een goede aanbieding kan doen.
2dehands gaat te lastig worden met een te grote kans op kosten achteraf.