Alles over vakanties op én met de fiets

Annecy 2016

Gt84
Forum-lid

Gt84 13 jun 2016 20:10

Hallo,
Ik ga dit jaar op vakantie naar st. Jorioz aan het meer van annecy. De dag voor de laatste etappe van de tour kom ik aan dus een dag later maar eens kijken of ik naar de colombier kan fietsen om het peloton te zien langskomen... Heeft iemand tips voor een route om daar te komen? Is dit een beetje te doen? Fiets normaal wel makkelijk 100+ km maar weet niet hoe vlak de route naar de voet van de colombier is...Wellicht zijn er meer liefhebbers die ook van plan zijn om vanuit annecy naar de tour te gaan en kunnen we evt samen fietsen...
Ook als er mensen later aankomen en graag samen willen fietsen hou ik me aanbevolen...
Gr. Gerard.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 jun 2016 22:48

Makkelijk ( en redelijk rustig ) is de D14 van Annecy naar Seyssel (Poisy, Nonglard Hauteville, Vallieres).

Je kunt ook de D16 nemen van Annecy naar Rumilly, die is nog makkelijker maar vrij druk.

Je kunt vanaf Rumilly de volgende cols nemen als je niet naar Seysel wilt (volgorde, easy eerst, dan zwaarder etc): Chambotte, Col de Sappenay, Col de Clergeon.

Daarnaast zijn er nog tig varianten afhankelijk van wat je wilt. Als je maar van de D1201, Annecy - Aix les Bains afblijft want dat is echt niet leuk met al het verkeer. Je kunt ook over de Leschaux / Cusy naar AIx en dan Culoz. Opties genoeg, ligt eraan wat je wilt en hoe je conditie is..
Mijn trainingen op bikeplanner.com

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 14 jun 2016 11:12

Via de zuidkant van het meer heb je ook een tweetal goede opties;

*1 : Col de Marais - Col de Croix Fry - Le Grand Bornand

2* : Col de Marais - door naar Thônes - rechts van de D909 via de Route de Villages naar St.Jean de Sixt - Le Grand Bornand.

Misschien wel iets zwaarder maar je loopt het bijna altijd drukke Annecy mis. Wij zitten op de camping in Doussard aan de zuidkant. Nog een tip: op vrijdag 22-07 beklimmen ze de Col De Forclaz de Montmin aan de overkant van het meer. Laatste 3 km zijn >10% dus altijd mooi voor de vroege vlucht.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gt84
Forum-lid

Gt84 17 jun 2016 10:31

Bedankt!

22-07 is mijn aankomstdag, dus dat lukt helaas niet. Maar heb al een route gemaakt naar de colombier voor de 23ste. Verder ga ik in mijn vakantie zeker nog de col de la forclaz en de col de semnoz over...

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 jun 2016 12:52

Leuke vooruitzichten -> Misschien zien we elkaar nog wel eens of groeten we elkaar. Er rijden genoeg landgenoten rond in die omgeving. :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie