Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke zonnebril

pascal2323
Forum-lid

pascal2323 18 jul 2010 12:49

Mensen ik heb 2 zonnebrillen op het oog. Namelijk;
1. Oakley Straight jacket met iridium glazen (kleur ben ik nog niet uit)
2. Oakley Split jacket met iridium of polarized glazen (kleur ben ik nog niet uit)

Nu is mijn vraag, welke is beter, mooier maakt in mindere mate deel uit van de keuze.
Wat is het verschil tussen iridium en polarized glazen?

Hoop op een goed advies
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 19 jul 2010 10:37

Ze zijn allebij veels te duur. Zeker als looks je niet interesseren. Een bril van twee euro bij de zeeman heeft vrijwel dezelfde glazen. En gepolariseerde glazen zijn eigenlijk alleen nuttig op het water.

Naast de glazen is het belangrijkste aan een fietsbril is dat deze goed op je neus en oren zit en dat het zweet vanuit je wenkbrauw niet de bril in loopt. Daarnaast vind ik het altijd belangrijk dat ik de bril op mijn helm kan zetten.

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 19 jul 2010 10:47

kilometervreter schreef:Naast de glazen is het belangrijkste aan een fietsbril is dat deze goed op je neus en oren zit en dat het zweet vanuit je wenkbrauw niet de bril in loopt. Daarnaast vind ik het altijd belangrijk dat ik de bril op mijn helm kan zetten.

Dat vraag ik me idd al heel lang af. Ik heb zo'n uvex van 40 euro en het zweet loopt altijd de bril in, geeft vlekken en uiteindelijk zie je geen bal meer, zo vervelend! Ik had nog goedkopere van ebay en die waren helemaal waardeloos. Dus eigenlijk, zijn er dan glazen die een soort laag hebben die zweetafwerend zijn, of geen vlekken geven, etc.?
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 19 jul 2010 10:51

TJB schreef:
kilometervreter schreef:Naast de glazen is het belangrijkste aan een fietsbril is dat deze goed op je neus en oren zit en dat het zweet vanuit je wenkbrauw niet de bril in loopt. Daarnaast vind ik het altijd belangrijk dat ik de bril op mijn helm kan zetten.

Dat vraag ik me idd al heel lang af. Ik heb zo'n uvex van 40 euro en het zweet loopt altijd de bril in, geeft vlekken en uiteindelijk zie je geen bal meer, zo vervelend! Ik had nog goedkopere van ebay en die waren helemaal waardeloos. Dus eigenlijk, zijn er dan glazen die een soort laag hebben die zweetafwerend zijn, of geen vlekken geven, etc.?

goede vraag.. ik heb hetzelfde gehad met mijn addidas bril..
:winkthumb:

foosho
Forum-lid

foosho 19 jul 2010 13:50

kilometervreter schreef:Ze zijn allebij veels te duur. Zeker als looks je niet interesseren. Een bril van twee euro bij de zeeman heeft vrijwel dezelfde glazen.
Geloof je het zelf??
pascal2323 schreef:Wat is het verschil tussen iridium en polarized glazen?
Ik heb tegenwoordig polarized glazen en dat bevalt erg goed, is rustiger aan de ogen.

tomtom
Forum-lid

tomtom 19 jul 2010 17:13

Ik ben net overgestapt van Shimano Zenith (best getest door het blad Fiets) naar de Oakley M-frame. Wat mij betreft een wereld van verschil! "Vented" glazen zijn voor mij zeer prettig (minder zweet vanuit mijn wenkbrauwen). De bril draagt zeer comfortabel en de Irridium lens geeft op een prettige manier meer lichtopbrengst. Polarized zou idd wat rustiger aan je ogen zijn en is idd effectiever bij schittering (water) dan op de fiets maar als je fiets heel erg glimt....:-)!?
Aeroad
Grail
Ultimate

madhill
Forum-lid

madhill 19 jul 2010 17:40

Je kan ook een nepper kopen op marktplaats van 45 euro. Niemand die het verschil ziet en maar 40 euro. :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

brennie
Forum-lid

brennie 19 jul 2010 17:53

Ik heb net deze bril gekocht voor de minder zonnige dagen. Erg fijne bril.

http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... del=Uracco Optics

Verder een zeer donkere Oakley Black Iridium, die wel bevalt, maar beslaat toch snel. Die speci is ook "vented" en dat werkt prima. Was klaar voor EUR 90 dus stukje minder dan Oakly....

kingpin
Forum-lid

kingpin 20 jul 2010 21:48

Als je een goede bril wilt zonder de hoofdprijs te betalen kan je ook eens kijken naar Tifosi. Heb er ook een en die is erg prettig!
Koga Miyata Fullproscandium 2009
Trek 7.6FX 2009

fructus
Forum-lid

fructus 20 jul 2010 22:03

Ben ook heel tevreden met Tifosi. Is ook verkrijgbaar in polarized, alleen zijn sommige modellen moeilijk leverbaar. Ben er niet achter waar dat aan ligt.

@nepper op marktplaats/zeeman
Het hóeft niets uit te maken, maar als er geen goed UVA en UVB filter opzit, zet je je pupillen verder open en doe je je ogen extreem veel schade toe.

Oakley is misschien een tikkeltje over de top qua prijs, maar ze doen wel moeite voor dat geld. De lenzen zit best wat werk in en dat beschermt je ogen op de lange termijn.

OT:
Polarized is rustiger voor je ogen, omdat het de schittering weghaald. Vooral op water heel handig, op de fiets minder nodig.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 23 jul 2010 11:47

Kijk eens naar Specialized brillen, zijn erg mooi, en prijs vind ik nog meevallen :$
Specialized Tarmac Elite Compact

joopi
Forum-lid

joopi 23 jul 2010 12:05

Ik heb twee maanden geleden een nieuwe Polaroid bril besteld via deze site:
http://www.polaroidsunglasses.co.uk/sun ... lasses.htm model Vector.

prima brilletje voor een zeer prettige prijs, wordt geleverd met drie setjes (helder, geel en gepolariseerd). Betaling en levering zeer soepel, was binnen een week in huis.

Plaats reactie