Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo 505 mac adres

mkoningstein
Forum-lid

mkoningstein 03 jun 2016 21:04

Goedenavond. Zojuist een nieuwe Mio Cyclo 505 ontvangen na jaren een 305 gebruikt te hebben. Aangezien deze wifi connectivity heeft probeer ik deze te verbinden met mijn router. Vanwege het wonen in een appartementencomplex heb ik hier MAC filtering aan staan. Nu probeer ik dus het MAC adres te vinden van de Cyclo. Heeft er iemand enig idee hoe ik deze kan vinden?

Alvast bedankt!

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 21:08

MAC filter uitzetten -> Mio verbinden met router -> check of in router MAC adressen opgeslagen/geregistreerd worden - > zo ja heb je de beschikking over het MAC adres -> MAC adres toevoegen -> MAC filtering weer aanzetten :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2016 21:14

Vaak staat dat mac address ook gewoon ergens op een sticker (achterkant fietscomputer) maar weet niet of dat in geval van Mio Cyclo 505 ook het geval is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mkoningstein
Forum-lid

mkoningstein 03 jun 2016 21:18

Helaas, daar staat alleen het serienummer. Ook handig, maar die staat dan weer wél in een menu :P

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2016 21:21

Anders doe zoals monsieurpinot voorstelde OF niet en je Mio proberen te verbinden en in de logs van je router kijken aangezien daar dan wel iets van een entry moet staan dat mac address xx-xx-xx-xx-xx-xx .........
Laatst gewijzigd door Zorro op 03 jun 2016 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
U2-11 O'Clock Tick Tock

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 21:22

of gewoon een hotspot van je mobiel maken en daar de MIO op connecten

als je je mac filtering tijdelijk uitschakelt maar het mac adres niet kunt vinden kun je ook zo'n ip scanner op je phone zetten, volgens mij achterhaalt die ook de mac adressen van apparaten binnen hetzelfde netwerk (mits je phone via wifi op hetzelfde netwerk zit natuurlijk, en je niet net per ongeluk op mijn advies je hotspot hebt aangezet :))

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2016 21:24

@mkoningstein. Geef eens even het externe IP Address plus inloggevens en we kijken wel even. :lol:
U2-11 O'Clock Tick Tock

mkoningstein
Forum-lid

mkoningstein 03 jun 2016 23:26

@Zorro, ik heb toch maar even zelf gezocht :P

@ allen: heb de mac filtering uitgezet, Fing gedownload op m'n mobiel, de mio laten verbinden met wifi en tegelijk Fing m'n netwerk laten afzoeken. Hiermee het mac adres kunnen vinden. Deze ingevuld en de boel gereset. Uiteindelijk een uur zonder wifi gezeten aangezien er een vinkje verplaatst was van "de volgende apparaten toegang verlenen tot het netwerk" naar "de volgende apparaten GEEN toegang verlenen tot het netwerk". Tegen de tijd dat ik dat gevonden had.....

Maar goed, het werkt! Ook meteen een stappenplan voor anderen die hetzelfde probleem hebben.

Plaats reactie