Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie Ventoux met kinderen?

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 30 mei 2016 08:56

Binnen 2 weken vertrekken we op verlof naar de Ventoux. We zitten in bedoin zelf.
We zijn er al geweest en iets gaan drinken in het dorpje vinden we niet zo veilig. De terrasjes liggen vlak naast de straat. Ons kindje is 1.5j.
Kent er iemand een rustige plaats waar je iets kan eten/drinken met eventueel een speeltuintje.

Of andere tips?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 mei 2016 10:11

Die straat is 9 van de 10 keer afgesloten voor verkeer ivm marktjes. Ik heb me er met mijn kinderen steeds prima vermaakt (0 en 3 waren ze de laatste keer toen we daar waren). Aanrader is om voor je ontbijt in het dorp brood te halen en dat op een terras onder het genot van een verse espresso op te eten. Wil je een keertje op luxe: in Crillon-le-Brave (5 km verderop) kun je heerlijk lunchen op een prachtig buitenterras met uitzicht op de Ventoux. Wij namen onze kindjes gewoon mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2016 11:24

Nog een stapje terug: als je er al bent geweest en vind het niet veilig, dan kies je toch voor een andere lokatie? Of ben ik nu zo praktisch?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

jeroenhuizinga
Forum-lid

jeroenhuizinga 30 mei 2016 15:28

In het midden van het dorp is een plein met een speeltuintje. Verder is er bij het fonteintje ruimte om te zitten en niet direct aan de weg.

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 30 mei 2016 18:30

daniel1975 schreef:Nog een stapje terug: als je er al bent geweest en vind het niet veilig, dan kies je toch voor een andere lokatie? Of ben ik nu zo praktisch?
Omdat ik de Ventoux wil oprijden misschien en we graag naar daar gaan?
En het is enkel aan die straat niet veilig.

Straat constant afgesloten? Helemaal niet, enkel maandagvoormiddag.
Dat in crillon hadden we ondertussen ook al gevonden, gaan we zeker doen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2016 20:18

@Djatwork Dat die straat niet 90% van de dagen afgesloten is, klopt. Maar een kind van 1,5 kun je toch nooit "los"laten.
Ik zou een tuigje van Jippies aanschaffen. De andere kant om je pols, of de stoelpoot en hij/zij kan nooit ontsnappen. Een paar autootjes mee, of andere dingetjes en een kind vermaakt zich toch prima op de grond?

@jeroenhuizinga Ik heb echt geen idee waar je een plein met speeltuintje hebt gezien, maar is misschien aan mijn aandacht onttrokken. Maar dan nog, een kind is zo de weg op.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 mei 2016 21:31

Speeltuintje staat naast het jeux de boules pleintje. Tenminste, dat was 3 en 4 jaar geleden zo. Ik doe mijn kinderen nooit aan de honderiem, ik voed ze gewoon op en hou ze in de gaten. :twisted: Maar da's wellicht een andere discussie. ;-)
In mijn herinnering is die straat vaak dicht, maar je zult wel gelijk hebben. In ieder geval wordt er niet hard gereden en is de stoep breed zat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2016 21:51

djatwork69 schreef:
daniel1975 schreef:Nog een stapje terug: als je er al bent geweest en vind het niet veilig, dan kies je toch voor een andere lokatie? Of ben ik nu zo praktisch?

Ik bedoel meer dat er ook dorpjes in de omgeving zijn met een leuker centrum.
Bedoin is niet bepaald het leukste provencaalse terrasdorpje.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2016 22:28

@53x11 Nee, ik hoefde mijn kinderen ook niet aan de ketting te leggen. Maar als je kinderen hebt die, om welke reden dan ook, niet luisteren, zie ik liever een kind aan de ketting dan onder een auto.
Dat er door de straat bijna niet te komen is, klopt wel. Maar hij is niet vaak afgesloten. Misschien een deel van de dag omdat er bijv. 's avonds ook weer een marktje is met plaatselijke boeren.
Maar, ... ik heb het plan morgen of overmorgen het speeltuintje op te zoeken. Niet om in te spelen ...

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 31 mei 2016 13:24

daniel1975 schreef:
djatwork69 schreef:

Ik bedoel meer dat er ook dorpjes in de omgeving zijn met een leuker centrum.
Bedoin is niet bepaald het leukste provencaalse terrasdorpje.
Welk dorpje raad je dan aan?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2016 13:25

Sault is bijvoorbeeld al een stuk beter.

Ik zit zelf nabij Buis-les-Barronies, is ook een prima dorpje met een grote speeltuin voor de kids. Het centrum is autovrij, op woensdag is er markt.

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 31 mei 2016 13:26

Jans schreef:@53x11 Nee, ik hoefde mijn kinderen ook niet aan de ketting te leggen. Maar als je kinderen hebt die, om welke reden dan ook, niet luisteren, zie ik liever een kind aan de ketting dan onder een auto.
Dat er door de straat bijna niet te komen is, klopt wel. Maar hij is niet vaak afgesloten. Misschien een deel van de dag omdat er bijv. 's avonds ook weer een marktje is met plaatselijke boeren.
Maar, ... ik heb het plan morgen of overmorgen het speeltuintje op te zoeken. Niet om in te spelen ...
er is inderdaad een speeltuintje aan de school op het plein, maar je kan bijvoorbeeld niet op het terras van het cafe op de hoek gaan zitten, want dit is dan weer te ver.

Plaats reactie