We komen er niet uit en het weer moet de doorslag geven...
Wie heeft er ervaring met het weer in de 3e week september in Saint-Jean-de-Maurienne?
Voor mij heeft de lokatie het imago van harde en langdurige regenval, dit zou voor ons een reden zijn om voor de jaarlijkse alpentrip in le Bourg d'Oisans neer te strijken.
Bovendien is er meer keus v.w.b. accommodatie aan die kant.
Aangezien we echter ook wel graag Mont Cenis/Colle delle Finestre en Col de Chaussy/Madeleine willen rijden....
3e week sept: Bourg of St.-Jean-de Maureinne
Doorgaans is JUIST september erg goed om in de Alpen te fietsen. Niet extreem warm meer, doorgaans weinig neerslag en lekker rustig. Heb in die buurt zelf eens in oktober gefietst en was top!
In okt echter wel zorgen dat je rond 15:00 op de laatste col bent want het koelt dan eind van de middag snel af.
In okt echter wel zorgen dat je rond 15:00 op de laatste col bent want het koelt dan eind van de middag snel af.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Qua weerzekerheid zou ik juist ten zuiden van de Lautaret gaan zitten. Veel(!) meer weerzekerheid en prachtige cols.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het weer in de Alpen is als het weer in Nederland: op lange termijn volstrekt onvoorspelbaar......
Twee jaar geleden was ik week 2 en 3 van september in de Alpen en het weer was super: droog en 20+ graden. De maand juli daarvoor was in de Alpen nat en koud.
Het jaar daarvoor schijnt het precies andersom geweest te zijn.......
Dit jaar ga ik in juli naar de Alpen en ik maak me geen moment druk over het weer, we zullen wel zien ! .........
Twee jaar geleden was ik week 2 en 3 van september in de Alpen en het weer was super: droog en 20+ graden. De maand juli daarvoor was in de Alpen nat en koud.
Het jaar daarvoor schijnt het precies andersom geweest te zijn.......
Dit jaar ga ik in juli naar de Alpen en ik maak me geen moment druk over het weer, we zullen wel zien ! .........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben er in juli nog nooit weggeregend, hooguit een of twee verregende dagen (bourg).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Er zit éen bergrug tussen, dus dat maakt qua weer geen fluit uit. Als je de Col de Mont Cenis wilt rijden, dan lijkt me je keuze wel duidelijk en moet je dus niet in de Le Bourg d'Oisans zijn.rico8 schreef:We komen er niet uit en het weer moet de doorslag geven...
Wie heeft er ervaring met het weer in de 3e week september in Saint-Jean-de-Maurienne?
Voor mij heeft de lokatie het imago van harde en langdurige regenval, dit zou voor ons een reden zijn om voor de jaarlijkse alpentrip in le Bourg d'Oisans neer te strijken.
Bovendien is er meer keus v.w.b. accommodatie aan die kant.
Aangezien we echter ook wel graag Mont Cenis/Colle delle Finestre en Col de Chaussy/Madeleine willen rijden....
Ik ben in september in Bourg geweest en toen hadden we geen geweldig weer. Eén dag echt zon en verder koud, miezerweer. Maar N=1 in dit geval.
Het ei is gelegd!
We gaan gewoon naar Bourg d'Oisans/Allemond.
2 jaar geleden in Embrun gezeten met prutweer en 3 jaar geleden in Bourg-St. Maurice met topweer, daar valt geen peil op te trekken, da's bekend.
Ik wilde alleen weten of de Maurienne vallei nu echt bovengemideld veel meer neerslag kent dan de andere valleien.
Dank voor de input allen.
We gaan gewoon naar Bourg d'Oisans/Allemond.
2 jaar geleden in Embrun gezeten met prutweer en 3 jaar geleden in Bourg-St. Maurice met topweer, daar valt geen peil op te trekken, da's bekend.
Ik wilde alleen weten of de Maurienne vallei nu echt bovengemideld veel meer neerslag kent dan de andere valleien.
Dank voor de input allen.
De voldoening duurt langer dan de pijn...