monique70
22 mei 2016 09:23
In 2013 was dit mijn eerste 600km brevet. Het is een mooi brevet om te rijden. Er zit van alles in: dijken, duinen, Zeelandbrug, Houtribdijk, bossen, beetje klimmen in Nijmegen. In 2013, mijn eerste brevettenjaar, schreef ik: "Ik had me voorgenomen alleen te gaan fietsen met windstil en droog weer. Maar ondanks die plannen schreef ik me toch in voor deze tocht met vooruitzichten van windkracht 5/6. Ik wist dat het zwaar ging worden." De vooruitzichten komend weekend zijn goed, in elk geval beter dan in 2013. De Houtribdijk met zware slagregen en wind staat me nog helder voor ogen. In 2014 heb ik hem opnieuw gereden onder betere omstandigheden en het blijft een mooie tocht. Je ziet zoveel verschillende stukjes Nederland.
Haha, Gei-Kek01, ik wist dat je ging twijfelen, je was zo trots nadat je terug was in Zwolle. Onderweg zal iedereen zich meerdere malen afvragen wat er ook al weer leuk is aan zulke lange afstanden, maar het is zo snel vergeten als je terug bent, de mooie herinneringen blijven over. En als je de dag na een 400km met je zoontje weer op de fiets kan stappen, heb je het gewoon goed gedaan. Merselo is (zeker als het weer een beetje meewerkt) niet een hele zware 600km. Voor mijn gevoel is na 200km alles gewoon lang en ver. En mijn ervaring is dat er minder hard wordt gereden dan met de brevetten vanuit Zwolle.
Tot zaterdag?
Parijs-Brest-Parijs 2023