Ik ben een vrij harde leek op het vlak van een racefietsen. Ik heb zojuist een Gazelle Sprinter gekocht.
Sinds ik het achterwiel er uit heb gehaald en terug in heb gemonteerd, staat dat wiel erg kwikkel, waardoor het tegen de achterremblokjes schuurt. Iemand een idee hoe dit komt?
groeten
wiel monteren
Ik weet niet wat 'kwikkel' is maar het lijkt er op dat deze niet goed gemonteerd is.
1. Wiel en rem los maken
2. Wiel goed er in zetten
3. Wiel vastmaken
4. Wiel vrij laten lopen en kijken of deze mooi gecentreerd loopt.
5. Rem weer vastzetten.
Mocht het dan nog niet goed zitten dan moet je iets meer Nederlandse woorden
gebruiken bij je uitleg wat er nu precies niet goed zit.
1. Wiel en rem los maken
2. Wiel goed er in zetten
3. Wiel vastmaken
4. Wiel vrij laten lopen en kijken of deze mooi gecentreerd loopt.
5. Rem weer vastzetten.
Mocht het dan nog niet goed zitten dan moet je iets meer Nederlandse woorden
o'7o
En dan de rem los maken in de zin van open zetten met het hendeltje op de remhoef.
Je moet een dergelijk wiel zelf netjes recht in de achterpatten* zetten. Helemaal naar achter is dus het makkelijkste.
*Ja Kees, we blijven leren
.
Je moet een dergelijk wiel zelf netjes recht in de achterpatten* zetten. Helemaal naar achter is dus het makkelijkste.
*Ja Kees, we blijven leren
Campagnolo Ultra Dork
Overal is is iets aan te doen.
Had hij het al voor je het wiel eruit haalde?
Heb je ergens aan gedraaid?
Waarschijnlijk kun je zo'n naaf afstellen maar het is wel de vraag in hoeverre er schade is van Fietsen met speling.
Laatst had ik een fiets met een gebroken as (Maillard naaf) en daar kon ik nog een nieuwe as voor krijgen inclusief conussen voor 12 euro.
Had hij het al voor je het wiel eruit haalde?
Heb je ergens aan gedraaid?
Waarschijnlijk kun je zo'n naaf afstellen maar het is wel de vraag in hoeverre er schade is van Fietsen met speling.
Laatst had ik een fiets met een gebroken as (Maillard naaf) en daar kon ik nog een nieuwe as voor krijgen inclusief conussen voor 12 euro.
Campagnolo Ultra Dork