nieuwe Rotor Uno hydraulische Groepset
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 07 apr 2016 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: topictitel even aangepast ter verduidelijking
Reden: topictitel even aangepast ter verduidelijking
Er komen ook hydraulische velgremmen bij de groep, made by Magura

Verder ben ik er wel enthousiast over. De eerste hydraulische shifters die er NIET uitzien als Eiffeltorens. Het kán dus wel.
Verder is de prijs van 2500 euro exclusief crank natuurlijk ridicuul. Zeker aangezien je dan betaalt om een bètatester te zijn...

Verder ben ik er wel enthousiast over. De eerste hydraulische shifters die er NIET uitzien als Eiffeltorens. Het kán dus wel.
Verder is de prijs van 2500 euro exclusief crank natuurlijk ridicuul. Zeker aangezien je dan betaalt om een bètatester te zijn...
Mooi concept. Kan me zo voorstellen, zeker als de disc-brakes de standaard word, dat deze groep nog eensom mijn fietsje komt te zitten. Vind de velgremmen overigens niet mooi.
Blijf voorlopig althans nog lekker mechanisch en met velgremmetjes rijden hetgeen met Campa SR ook geen straf is natuurlijk
!
Blijf voorlopig althans nog lekker mechanisch en met velgremmetjes rijden hetgeen met Campa SR ook geen straf is natuurlijk
No pain no gain, no guts no glory!
Velgremmen zijn inderdaad gedrochten, zou mooi zijn als de hydraulische velgremmen van SRAM erop passen.
Verder vind ik de graphics op de shifters en crank nogal druk maar daar zijn oplossingen voor.
Het lage gewicht is leuk maar wordt voor een groot deel veroorzaakt door de zeer lichte cassette (waarvan ik niet denk dat ie heel lang mee zal gaan).
Verder vind ik de graphics op de shifters en crank nogal druk maar daar zijn oplossingen voor.
Het lage gewicht is leuk maar wordt voor een groot deel veroorzaakt door de zeer lichte cassette (waarvan ik niet denk dat ie heel lang mee zal gaan).
Dat de shifters geen eifeltorens zijn is volgens mij de oorzaak van die afschuwelijke remmen. Het oliereservoir moet immers ergens zitten. Het lijkt me dan ook sterk dat deze shifters gaan werken met Sram remmen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Heb je goed naar het filmpje in de link gekeken? daar is namelijk te zien waar het reservoir zit.Erik schreef:Dat de shifters geen eifeltorens zijn is volgens mij de oorzaak van die afschuwelijke remmen. Het oliereservoir moet immers ergens zitten. Het lijkt me dan ook sterk dat deze shifters gaan werken met Sram remmen.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Haha, het zou me prachtig lijken als er iemand in het peleton op de rem knijpt en dat er 50 meter verderop één over de kop vliegtcsteenbe schreef:Voegt niks toe voor racefietsen imho, wordt mijn inziens allemaal draadlloos.
Als schijfremmen daadwerkelijk doorbreken dan zal dat hydraulisch zijn en waarom dan niet ook hydraulisch schakelen!? Zoals hier gesteld word is het systeem compleet onderhoudsvrij. Tuurlijk is draadloos schakelen ook een leuke ontwikkeleing maar verre van onderhoudsvrij. Beide systemen schakelen precies en superlicht dus is maar net wat je wil.csteenbe schreef:Voegt niks toe voor racefietsen imho, wordt mijn inziens allemaal draadlloos.
No pain no gain, no guts no glory!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat zal niet. Sram gebruikt bij schijfremmen dot olie en magura minerale olie. ( ga ik er even vanuit dat ze dit gelijk houden)havana schreef:Velgremmen zijn inderdaad gedrochten, zou mooi zijn als de hydraulische velgremmen van SRAM erop passen .