Ik heb gisteren mijn voor en achternaaf voorzien van nieuwe kogeltjes met galli kogellagervet.
Na het monteren van de cassette en de snelspanner eerst getest door het wiel horizontaal te houden met 1 hand de snelspanner vast, draait als een zonnetje. Als ik vervolgens de snelspanner in het wiel zet, draait het wiel stroef. Een flinke ruk aan de crank met de ketting op 39-10 daar draait het wiel slechts 3 rondes op. Dat was nog beter voordat ik er aan begon.
Iemand een idee wat het kan zijn? De snelspanner zit echt heel losjes, ik zou hem liever wat vaster hebben zitten voor de veiligheid. Ik dacht dat ik misschien te veel vet bij de kogeltjes heb gestopt of dat de conusdop te vast is gedraaid, maar dan zou hij toch ook niet lekker moeten draaien als ik de snelspanner vast houd?
Het aantal kogeltjes klopt, dit heb ik driedubbel gecheckt.
Alle suggesties zijn welkom!
Achternaaf loopt wat stroef
Een naaf afstellen met een kleine hoeveelheid speling doe je door de conus niet vaster te draaien dan nodig. (de cups zitten vast gemonteerd in de naaf, dus daar kan je niet aan draaien)
Hoe je dat het beste aanpakt kan bijvoorbeeld hier lezen: (bijna helemaal onderaan pagina)
http://www.m-gineering.nl/tipsoud.htm
Hoe je dat het beste aanpakt kan bijvoorbeeld hier lezen: (bijna helemaal onderaan pagina)
http://www.m-gineering.nl/tipsoud.htm
Conus vooral niet te strak vast draaien zoals al genoemd. Ook best kans dat er na een paar ritjes nog wat vet naar buiten komt zetten. Dat is geen probleem. Liever bij aanvang wat teveel dan te weinig vet. Netjes afvegen. Daarna gaat het wiel vanzelf weer wat lichter lopen. 39-10 lijkt me sterk overigens. 
Je test m ook verkeerd.
Snelspanner uit je wiel laten en dan je naafas vasthouden.
Als je de Snelspanner vasthoudt draait je naaf op je Snelspanner, dat loopt altijd goed, maar dat is niet hoe een wiel werkt, die draait op de as.
Snelspanner uit je wiel laten en dan je naafas vasthouden.
Als je de Snelspanner vasthoudt draait je naaf op je Snelspanner, dat loopt altijd goed, maar dat is niet hoe een wiel werkt, die draait op de as.