Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

senior
Forum-lid

senior 31 mar 2016 22:54

Zoals ik het las is het de bedoeling dat op die manier het pedaal loskomt zonder de draad in de crank te vernielen. De koppeling met het gedeelte over het smeren van de lagers heb ik niet gelegd, maar misschien lees ik het verkeerd.

Erik
Forum-lid

Erik 31 mar 2016 23:13

Zo las ik dat inderdaad ook, al moet ik wel zeggen dat ik 'smeren' hier geen handig gekozen woord vind.

En voor wat betreft die remmen: ik kan niet zeggen dat ik echt iets nieuws gelezen heb en bepaalde opmerkingen (zoals dat je met schijfremmen betere wielen bouwt) missen naar mijn idee een goede onderbouwing. Dat de conclusie toch is dat het de toekomst en beter is verbaast me niks, want Fiets vindt over het algemeen iedere vooruitgang een verbetering. Die buitenboordlagers zijn daar een goed voorbeeld van. Maar goed, dat vindt de gemiddelde fietsenmaker ook, want die zogenaamde vernieuwing verkoopt fietsen, onderdelen en (in het geval van Fiets) bladen.

Ik had graag een meer kritische bespreking van de verschillende systemen gezien en ook eens een goede uitleg van de noodzaak voor die steekassen. Nu bleef het weer erg in de standaard schijfremmenlofzang hangen.

Overigens ben ik zelf zeker niet tegen op schijfremmen. Ik heb ze op mijn stads/toerfiets en dat remt prima, al is het totale overkill. En ook voor een crosser zie ik het nut wel, daarom komen er op het frame dat ik ga bouwen ook schijfremmen. Van de noodzaak om mijn Casati te voorzien van schijfremmen ben ik echter ook na dit artikel bepaald nog niet overtuigd.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2016 03:17

Dit is een van de redenen waarom ik na heel wat jaartjes mijn abbo heb stopgezet afgelopen winter. Gebrek aan serieuze kritiek en inhoud.
Dat het een schijfremmen promoblaadje is zie je al ruim een jaar. De nadelen worden weggewimpeld en het wordt neergezet als De Musthave op de racefiets.
En als je 4kante cassette BB's als inferieur tov de huidige BB30 prullaria af gaat schilderen (ik heb het betreffende artikel niet gelezen) dan is het tijd voor stukje omscholing.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 apr 2016 06:26

Ik heb vorige maand mijn abo opgezegd. Ze kunnen ne wat met hun schijfrem adoratie. Ik wil die onzin niet meer door mijn brievenbus heen krijgen gepropt.
Live fast; die young. mijn blog

jer81
Forum-lid

jer81 01 apr 2016 06:54

Ik koop ze veelal los. Op de voorkant zag ik dat er Campagnolo producten in staan dus sowieso reden om er 1 te kopen. Ben wel benieuwd naar wat zij gaan doen met schijfremmen en hoop op een diepgaand artikel over de nieuwe groepset. Als het enkel wat basale informatie is zou ik wat teleurgesteld zijn want dat hebben we ook al overal op het internet kunnen lezen toen het aangekondigd werd.

kawouter
Forum-lid

kawouter 01 apr 2016 07:11

Ik ga hem kopen en zal het artikel over schijfremmen lezen, was een van de testers, ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 01 apr 2016 07:22

Sorry to say maar ik ben ruim 10 jaar geleden al afgehaakt.
Volgens mij ben ik zeker 10 jaar lid geweest maar op een goed moment wordt het allemaal een beetje meer van hetzelfde. Ook de mate waarin over techniek werd geschreven viel mij erg tegen.(eigenlijk vanaf het eerste begin al)
Maar ja, in het pre internet tijdperk was het wel een beetje de manier om een beetje bij te blijven. En hé, op een regenachtige zaterdagmiddag lekker boekie lezen op de bank met een bak koffie had ook wel wat.

De levensduur van bijvoorbeeld een bb-un51 afdoen als inferieur ten opzichte van een BB30, tja dan diskwalificeer je jezelf helemaal als auteur. Waarschijnlijk is de schrijver zo jong dat hij niet eens een fiets heeft gehad met een cassettelager. Complotters zouden kunnen beweren dat deze cassettes gewoon te goed waren want bijna overslijtbaar.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 01 apr 2016 07:35

Iemand die wd40 als kruipolie promoot heeft ergens onder een zware steen gezeten
Wd40 is tegenwoordig een productrange en het spul waar schrijver op doelt eigenlijk alleen goed als reiniger

JoostG
Forum-lid

JoostG 01 apr 2016 08:25

Ik sta vrij neutraal in de disc discussie. Ik zie er wel de voordelen van in, maar het is geen reden voor mij om op korte termijn de ommezwaai te maken. Ik ben ook niet gelukkig met de tone of voice van de hoofdredacteur die als een ware disc Messias de tegenstanders als kleine kinderen in de hoek zet. Onderzoek, schrijf je bevindingen op en geef het gefundeerde oordeel van de redactie, maar geef daarna de lezer de mogelijkheid zelf om een oordeel te vormen!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 apr 2016 10:15

NicoNB schreef:Volgens mij ben ik zeker 10 jaar lid geweest maar op een goed moment wordt het allemaal een beetje meer van hetzelfde.
Ik heb denk ik wat resten van het allereerste nummer nog ergens liggen. Hoe langer je in een hobby/sport zit hoe vaker het moment komt van: "dat heb ik al een keer gezien" Fietsen is nu eenmaal een sport van de seizoen en de thema's laten zich raden: winterbeurt. de voorjaarsklassiekers, de grote rondes. met CX of MTB de winter door?

Daarnaast hebben velen van ons wel wat specialiteiten. Als je zoals ik een heel leven gek bent van de Noord Franse stenen is het lastig voor welke redacteur dan ook daar wat leuks over te schrijven.
Ik verwijs dan graag naar BIgRides-Fiets. Een fraai uitgevoerde bewaar speciaal maar zowel van het Comomeer, Dolomieten als Roubaix had ik echt wel wat meer kunnen maken.
Dan val ik toch terug op m'n stokpaardje: breng een forum en blad dichter bij elkaar.
Dit forum (los dat we elkaar wel eens in de haren vliegen) blijf een unieke verzameling aan ervaringen. Zowel op het gebied van techniek als fietsbeleving.

Ik koop Fiets als het thema me aanspreekt en net als met andere hobbybladen zit dan mijn eigen jaren ervaring wel eens in de weg. Ik moet ook echt geen duikmagazine kopen met een Bonaire special. Erger ik me groen en geel dat ze die 3 geheimtips gemist hebbern omdat ze op de standaard "paden" blijven.
Een kookblad met het recept voor Bolognese saus doet me staan stuiteren. Heb ik iets teveel voor in een echte Italiaanse keuken gestaan.

Het artikel over discs heb ik niet gelezen, want die gaan er bij mij toch niet komen. Dat neemt niet weg dat - ook al is Fietsen een hobby - een redactioneel (in een column mag iemand zo gek doen als hij wil) artikel met name de starter ALLE aspecten voor weet te houden.
Ook in een dergelijk artikel (nogmaals ik heb het niet gelezen) kan de input van een forum een welkome aanvulling zijn.
Juist beginnende Fietsers zijn de belangrijkste doelgroep voor Fiets en die hebben recht om vanuit verschillende gezichtspunten te worden geïnformeerd.

Van iedere redacteur van een dergelijk blad mag je verwachten dat hij predikant is voor het fietsen als zodanig, maar alle aspecten waar marktwerking, geld, veiligheid en gezondheid mee gemoeid zijn mag je een optimaal kritische (+ & -) houding verwachten.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 apr 2016 14:18

Ik heb nog nooit een Fiets ingekeken.
Alleen de koppen op het voorblad waren me al genoeg.
Voor info is Internet een oneindig veel beter en gevarieerder medium en sowieso weet ik alles beter als een paar beroepsredacteuren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 01 apr 2016 14:34

[quote="daniel1975"}Dat het een schijfremmen promoblaadje is zie je al ruim een jaar. De nadelen worden weggewimpeld en het wordt neergezet als De Musthave op de racefiets. [/quote]

Je moet je adverteerders toch tevreden houden he :lol:

Plaats reactie