Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Slechte service Gazelle

Riesenbp
Forum-lid

Riesenbp 29 mar 2016 09:59

De fiets is gekocht voor vakantie en is nu 3 jaar oud met 2500km op de teller.
1e jaar; al direct de Computer stuk en kon de 5 weken in Frankrijk de fiets niet gebruiken.
2e jaar; weer de fietscomputer stuk, vocht in de fietscomputer nadat hij
3 maanden binnen had gestaan. Waarschijnlijk condens.
Door trombose in mijn been kon ik de fiets lange tijd 2015 niet gebruiken.
3e jaar; januari Spanje, gelijk de eerste week storing B11 in display. Twee maanden geen fiets kunnen gebruiken, en bij terugkomst bleek de motor stuk.
Gazelle reageerde gelijk dat de de garantie voorbij is, en na lang aandringen kreeg ik 25% korting op de motor van €1195 voor €900 Excl montage. Na veel heen en weer verwijten op Gazelle Facebook €265 excl montage.
Maar wat heb ik daaraan als hij binnen een week weer stuk is.
Tweedehands is deze fiets overal rond de €900 te koop, met garantie?
Werkwijze Gazelle ; Net zo lang repareren tot de Garantie voorbij is. Model in 2013 uit productie genomen vanwege vele problemen. Wetende dat de klanten met een kapotte fiets komen te zitten is dit model t/m 2015 toch nog verkocht. Het regent van de klachten over Gazelle die de toevoeging
Koninklijke niet waardig is. Gazelle is van investeringsmaatschappij PON.
Zoek op Google naar klachten of problemen Gazelle en u vind er duizenden klachten. Binnen de garantie wordt het vervangen maar na de garantie beginnen de problemen, €500 voor accu, €75 voor display en €265-€1200 voor een elektromotor. In de Nederlandse wet staat dat dit product 5 tot 10 jaar goed dient te functioneren, maar daar heeft Gazelle lak aan. Omdat ik veel van deze klachten op de Gazelle Facebook pagina had gezet, ben ik dus van hun site verbannen. Deel dit bericht AUB.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 29 mar 2016 10:27

U zit op het verkeerde forum te mopperen. Wij vinden fietsen met een motor motorfietsen. ;)

ted038
Forum-lid

ted038 29 mar 2016 11:33

Begrijp dat het "lekker" is die frustraties van je af te schrijven, maar ondanks het "algemene" fiets.nl-kanaal, is dit toch een forum vooral voor/door sportieve fietsers, en over het algemeen met een aversie tegen (hulp)motorfietsen.

Dus bedankt voor uw melding ( zie er zo gauw geen vraag ofzo in) , en veel succes verder met het zoveel mogelijk delen van uw ervaringen ;)

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 29 mar 2016 12:01

Ik begrijp beide bijdrages hier op het forum niet. Je klaagt graag, maak ik er wel uit op. En als je dan wat plaatst, probeer er dan een logisch verhaal van te maken, zodat andere mensen begrijpen wat je wilt zeggen/meedelen/vragen.

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 29 mar 2016 12:08

Tsja, 5 weken niet kunnen fietsen in Frankrijk, misschien was een fiets huren een optie?, om de pegels hoeft het blijkbaar niet te gaan.
Als de Nederlandse wet zegt dat dit product 5 tot 10 jaar goed moet functioneren dan weet ik al genoeg met wie ik te maken heb, 5 tot 10 jaar is nogal een ruim begrip, en terecht dat een fabrikant daar niet naar luistert, dit soort uitspraken raken nog kant nog wal, daarnaast is de vraag waar die fiets staat en hoe hij wordt gebruikt, als ik al iets lees over condens dan staat de fiets al in een erg vochtige ruimte, niet zo best dus voor een e-bike (voor geen een fiets eigenlijk).
Ook ben ik wel benieuwd hoe deze fiets wordt vervoerd naar Spanje (achterop de auto/camper/meegegaan met Sinterklaas).

Met dit soort berichten jaagt u veel mensen tegen u in, zeker door te zeggen dat het bericht "gedeeld" moet worden, dan gaan mijn haren al recht overeind staan. :dislike:
Laatst gewijzigd door ProTon op 29 mar 2016 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mar 2016 12:43

Hoera, weer een anonieme klager. Zijn we hier dol op.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 29 mar 2016 13:11

Ik vraag me trouwens af of de klager wel weet dat hij moet klagen bij zijn leverancier en niet bij Gazelle.
De klager heeft een overeenkomst met de leverancier, niet met Gazelle.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 29 mar 2016 13:15

Er zijn waarschijnlijk zat forums , ook in NL waar je gewoon zakelijke responses krijgt van mensen met ervaring op pedelec gebied, hier kan je dat niet verwachten.

Ontopic: Gazelle is niet meer de Gazelle van 40 jaar geleden, toen maakt men vrijwel alles zelf....
Het is gewoon een Chinaparts assemblagebedrijf geworden met kennelijk lak aan service.
Uithuilen en een betere kopen, al denk ik dat Ebikes nog niet goed zijn uitontwikkeld en je met elk merk issues kan verwachten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Marxten
Forum-lid

Marxten 29 mar 2016 13:29

Als je bijvoorbeeld de ervaringen van deze persoon leest
http://infant.tweakblogs.net/blog/8836/ ... rvolg.html
dan lijkt het erop dat veel elektrische fietsen niet gebouwd worden om zo te werken als de consument verwacht dat een (elektrische) fiets werkt. Voornamelijk met betrekking tot slecht weer.

Bij deze dus de reden dat ik voorlopig wegblijf bij elektrische of anderszins gemotoriseerde fietsen, iig tot ik halverwege de 70 ben ofzo en het allemaal zo vlot niet meer gaat. Over 50 jaar zullen ze wel met iets beters zijn gekomen, of niet? :P

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2016 13:35

Oftewel altijd kopen bij een fietsenmaker die hoog staat aangeschreven als het op service aankomt en niet perse bij de goedkoopste. Het verschil in kwaliteit tussen de "A" merken is nihil dus het merkje maakt ook niks uit. Hetzelfde merk computer, accu of motor had ook op een ander merk fiets kunnen zitten, al dan niet in een andere vorm kastje.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2016 15:35

Geen idee hoe TS zijn service aanvraag heeft gedaan maar dit topic doet het ergste vermoeden.
Als ik de verkoper was en er werd dreigende taal, over op fora zetten en dergelijke, gebruikt dan zou ik even achteruit gaan zitten en de klager laten doen wat hij niet laten kan.

Kortom, juist het omgekeerde van wat hoe ik een zaak zou afhandelen van een koper die het een beetje netjes zou aanbrengen.

Dit is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 29 mar 2016 15:57

Lcsmet schreef:Geen idee hoe TS zijn service aanvraag heeft gedaan maar dit topic doet het ergste vermoeden.
Als ik de verkoper was en er werd dreigende taal, over op fora zetten en dergelijke, gebruikt dan zou ik even achteruit gaan zitten en de klager laten doen wat hij niet laten kan.

Kortom, juist het omgekeerde van wat hoe ik een zaak zou afhandelen van een koper die het een beetje netjes zou aanbrengen.

Dit is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal.
Ik begrijp de frustratie wel, mede daarom zou ik ook nooit een motorfiets kopen.

Plaats reactie