Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Oortjes; en waarom ze stom zijn..

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 26 mar 2016 12:16

Er is helemaal geen oortjes-topic :? :shock: 8-)

Sepp Vanmarcke illustreert in de E3 van gisteren dat die oortjes de koers nogal kunnen verzieken. De UCI-punten waren voor alle ploegen achter Sagan en Kwiatkovski te belangrijk om die te riskeren in een alles of niets-poging om naar de koplopers te gaan jagen.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2612299

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 26 mar 2016 13:00

En waarom zijn oortjes dan stom? Omdat het niet de wedstrijd oplevert die JIJ graag zou willen zien?

Ik heb nu twee toppers in de ontsnapping gezien (Sagan, Kwiatkowski) een sterke Etix-ploeg die net niet sterk genoeg was. En een hoop 'stomme' renners die op de kracht van Etix hoopten (al dan niet aangestuurd door 'stomme' ploegleiders).

Had de achtervolgende groep netjes samengewerkt hadden Sagan en Kwiatkowski misschien geen kans gehad. Maar was de wedstrijd dan zo veel mooier/beter geweest?

Misschien is het fietsen voor World Tour punten wel 'stommer' dan het fietsen met communcatie...

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2016 15:08

afrit13 schreef:Misschien is het fietsen voor World Tour punten wel 'stommer' dan het fietsen met communcatie...
Bingo!

Overigens ik vond het gister een heerlijke koers. Of dat nu DANKZIJ of ONDANKS de oortjes kwam boeit me niet. Het zal zo nu en dan in de weg zitten en soms niet.

Gistermiddag was ik vrij dus de hele uitzending gezien. Er werd gewoon knetterhard gekoerst.

Kijk een hoe Sagan er aan toe was. Die was gewoon potje los gefietst.
Maar ook de interviews met Cancellara, Stuyven en Boonen lieten duidelijk zien dat het geen "walk in the park" was geweest!

Ik denk dat er voor de meeste gewoon echt niks, maar dan ook niks meer in had gezeten.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 26 mar 2016 18:51

Fietsen? Dat is toch een doe-sport ipv een kijk-sport?

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 26 mar 2016 18:56

Sluit elkaar niet uit! Ik ben ook niet onverdeeld blij met oortjes. In F1 is het soms echt tenenkrommend die stal orders.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2016 22:07

Gisteren lieten de Etixxheren weer zien dat koersen iets anders is dan hard fietsen.
Vooral de interviews achteraf met PL waren geweldig.

Maar buiten dat: kappen met die flauwekul en gewoon koersen met gezond verstand. Idem voor F1; alleen pitstops communiceren en klaar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Karl66
Forum-lid

Karl66 26 mar 2016 22:42

gelooft toch niet serieus dat ze zonder oortjes wel voor de twee sprinters van Etix waren gaan rijden? De laatste 70km was er strijd en spanning, de twee sterkste mannen waren vooruit en hebben het uitgevochten en de sterkste ploeg heeft het tactisch weer verknald. Volgens mij heb je dan gewoon mooie koers, oortjes of geen oortjes.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

sillah75
Forum-lid

sillah75 27 mar 2016 04:58

Nee_Nee schreef:Fietsen? Dat is toch een doe-sport ipv een kijk-sport?
Raar maar waar ,je kan zowel zelf fietsen en toch nog graag naar de koers kijken ook !

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2016 09:58

Karl66 schreef:gelooft toch niet serieus dat ze zonder oortjes wel voor de twee sprinters van Etix waren gaan rijden? De laatste 70km was er strijd en spanning, de twee sterkste mannen waren vooruit en hebben het uitgevochten en de sterkste ploeg heeft het tactisch weer verknald. Volgens mij heb je dan gewoon mooie koers, oortjes of geen oortjes.
Er had sowieso iemand van Etix mee moeten kunnen met Sagan en Kwiatkowski en dan nog was de kans klein dat dat een andere winnaar had opgeleverd. In een koers als deze waarin in de finale volop gekoerst wordt i.p.v. afgewacht heb je gewoon de sterkste man van de dag nodig om te winnen.

Evengoed mogen van mij de oortje eerder gister dan vandaag afgeschaft worden maar voor vrijdag had het weinig uitgemaakt.
Campagnolo Ultra Dork

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 27 mar 2016 10:20

Misschien snap ik het niet zo maar ik vind oortjes stom omdat bij wielrennen hoort dat je zelf maar moet zien wanneer je de achtervolging aan moet gaan en wanneer niet en niet omdat iemand met een computer-overzicht dat in je oortje brult. Ik vind het een tactisch voordeel geven aan de minder snuggeren met te weinig eigen spel-inzicht. En juist omdat wielrennen niet alleen maar hard fietsen is vind ik dat dus stom.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 27 mar 2016 10:37

TumTumTum +1
Maak joe woar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2016 10:48

Wat ik niet begrijp: tegenstanders hebben voldoende argumenten. Valide of emotie, maar sowiso op hun manier onderbouwd. De voorstanders hoor je niet. Omdat de tegenstanders misschien gelijk hebbem?

Overigens geloof ik meer in het inkorten van sommige etappes in rondes; met die lange saaie ritten gaat iedereen zitten sparen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie