Beste forumleden,
Sinds ongeveer een week heb ik de volgende "Gezocht-advertentie" op Marktplaats staan: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... mympSeller
Er is tot nu toe één aanbieder geweest. Geen slecht resultaat in zo'n korte tijd, maar de advertentie zakt steeds verder weg, dus was mijn plan aan jullie te vragen of jullie toevallig hetgeen hebben wat ik zoek en dat zouden willen verkopen voor een vriendelijk prijsje.
Hieronder de advertentie zoals die ook op Marktplaats te vinden is:
Gezocht: meerdere Sedis Delta kettingen (chains) voor de restauratie van mijn Cycles Gitane Rallye Tandem uit 1982.
Aan de linkerkant (van achteren gezien) moeten de crankstellen van respectievelijk de captain (voorrijder) en stoker (achterrijder) worden verbonden voor een gelijke cadans. De lengte die hierbij wordt overbrugd is ongeveer de lengte van een ketting van een racefiets.
Aan de andere kant moet het crankstel van de stoker worden verbonden met een 5 speed freewheel van Maillard. Hierbij zal een lengte van bijna twee racekettingen moeten worden overbrugd.
Dit betekent dus dat wat de ketting betreft het volgende nodig is voor originele restauratie:
- 3 Sedis Delta racekettingen uit 1982 (één voor links; twee voor rechts)
of
- 1 set Sedis Delta tandemkettingen uit 1982,
of
- een passende combinatie van die twee.
Het mooiste is als de kettingen NOS (New Old Stock; nooit gemonteerde onderdelen uit oude voorraad) zijn, maar aangezien een Sedis Delta zeldzaam is, is dat geen voorwaarde.
Heeft u één van bovenstaande in bezit of iets wat het benadert, laat dan op de pagina('s) over dit topic een bericht achter.
Met vriendelijke groet,
Forumlid Caspador
PS: Hoe plaats ik foto's van de gezochte kettingen en mijn tandem op dit forum?