Hoi,
Ik probeer al dagen uit te zoeken welke binnen en buitenband maat ik moet hebben voor mijn velg, Op mijn velg staat het volgende:
T6 Etrto 622x 19 din.
Zover ik kom is 37x622 de beste optie voor mijn velg, klopt dit?
En wat zijn de beste buitenband opties voor een stadsfiets? Ik twijfel tussen Schwalbe road cruiser, range cruiser en silento.
Alvast bedankt.
Mvg, Sjoerd
Welke binnen en buitenband voor mijn stadsfiets?
Bedankt, zal eens kijken naar de CST Classic breaker.
Momenteel is mijn buitenband een beetje verrot omdat ik denk ik een te grote binnenband erop heb gelegd. Mijn buitenband is idd 37x622 maar mijn binnenband 47x622, dat gaat niet goed samen lijkt me...
Momenteel is mijn buitenband een beetje verrot omdat ik denk ik een te grote binnenband erop heb gelegd. Mijn buitenband is idd 37x622 maar mijn binnenband 47x622, dat gaat niet goed samen lijkt me...
Ik ZWEER bij Schwalble Marathon. Ja, het is een stugge band. Maar met 5 bar maakt dat niet zoveel uit. Het grote voordeel is dat je eigenlijk NOOIT meer lek rijdt en dat ze ZEER lang meegaan... Het kost wel wat.
Ik denk dat Havana de Marathon Plus bedoelt. De Marathon blijkt (gek genoeg) op de Big Apple na de lichtstlopende Schwalbe band voor stadsfietsen. Maar wel tot het minimum van 4 bar oppompen. Voor mensen die daar slordig in zijn (velen): koop dan de Schwalbe Citizen (heeft minimum 2,5bar). En voor wat euro's minder. Nooit lek geldt voor de Marathon Plus, voor de Marathon geldt zelden. Meidoorns kunnen ze niet tegen. Beiden jarenlange eigen ervaring.havana schreef:Ik ZWEER bij Schwalble Marathon. Ja, het is een stugge band. Maar met 5 bar maakt dat niet zoveel uit. Het grote voordeel is dat je eigenlijk NOOIT meer lek rijdt en dat ze ZEER lang meegaan... Het kost wel wat.
Overigens hebben binnenbanden nooit één maat, maar passen in een flinke reeks breedtematen en soms zelfs een afwijkende diameter, zoals de Schwalbe SV17.
Nee, dat is zeker niet de oorzaak van de slijtage van je buitenband
DV17 (of SV17) is perfekt voor een 35 mm band.
Wel opletten als je een Marathon Plus legt of die wel onder het spatbord past.
Die banden zijn wat dikker dan een "gewone" band en bij fietsen waar een gewone band weinig speling heeft tov het spatbord kan een PLUS wel eens te veel zijn...
Wat scheelt er trouwens aan die oude buitenband?
Wel opletten als je een Marathon Plus legt of die wel onder het spatbord past.
Die banden zijn wat dikker dan een "gewone" band en bij fietsen waar een gewone band weinig speling heeft tov het spatbord kan een PLUS wel eens te veel zijn...
Wat scheelt er trouwens aan die oude buitenband?
Volgens mij heb ik een 37mm band als mijn velg een 37-622 is?Raymond62 schreef:DV17 (of SV17) is perfekt voor een 35 mm band.
Wel opletten als je een Marathon Plus legt of die wel onder het spatbord past.
Die banden zijn wat dikker dan een "gewone" band en bij fietsen waar een gewone band weinig speling heeft tov het spatbord kan een PLUS wel eens te veel zijn...
Wat scheelt er trouwens aan die oude buitenband?
mijn huidige band daar it in de zijkant een klant scheurtje waardoor er een kleine bobbel inzit vanwege de druk van de binnenband, ziet er naaruit dat hij binnen enkele dagen zal open springen. Is vrij oud aangezien ik het merk er niet zo vanaf kan lezen. Ik fiets dagelijks 30 KM en ben op zoek naar een buitenband die goed is tegen allerlei weersomstandigheden en vooral 'slechte' fietspaden (woon niet in Nederland), ook kom ik veel glas en rotzooi tegen onderweg.
Ik zat te kijken naar de marathon plus inderdaad, maar zag dat de road cruiser en range cruisers ook aardig goede banden zijn voor wat minder geld. Enige ervaring met deze banden?