Alles over vakanties op én met de fiets

Nordeifeltour 29 mei 2016

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 16 feb 2016 06:05

Nog mensen die meerijden met de Nordeifeltour?
http://www.wtcklimmen.nl/nordeifeltour/

Afgelopen jaar meegereden, erg leuke tocht en heel goed geregeld allemaal. Dit jaar weer ingeschreven met 2 vrienden, planning is de 145 (al weet 1 van die vrienden dat nog niet :lol: )
Vond het vorig jaar vooral leuk en slim gedaan om er 3 lussen van te maken zodat de pauze plek gewoon bij de start en finish was en je zelf daardoor aardig kon bepalen hoeveel en hoever je wilde rijden. Dit jaar hetzelfde idee al zeggen ze dat ze nu 1 grotere lus hebben omdat zo'n beetje iedereen die lus sowieso reed, maar nog steeds modulair van opzet om ritten van 90, 11, 145 en 180 te kunnen rijden. Ik heb er iig veel zin in, supermooie omgeving!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 feb 2016 07:36

Heb hiervoor ingeschreven,lijkt me tocht in mooie omgeving zonder "Belgisch asfalt"
In ieder geval leuke trainingsrit (ga voor de 180 km) voor de "Merida Dutch Cross Country" 2 weken later. Misschien dat ik er een 2-daags fietsweekendje van kan maken met overnachting in de buurt.
Anders gewoon 's morgen vanuit Soest, want kan makkelijk met start tot 10:00 !!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

tetelacourse
Forum-lid
Contact

tetelacourse 17 mei 2016 21:39

Net als vorig jaar hebben ik samen met een aantal fietsmaten ingeschreven voor deze mooie tocht door een mooie omgeving op, inderdaad goed begaanbare wegen!
In tegenstelling tot andere tourtochten zit de tocht verlegen om meer deelnemers, getuige de laatste mail.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 17 mei 2016 23:59

Ik zag het ja. Misschien toch wat te weinig promotie? Of spreekt het gewoon niet aan? Ik snap t iig niet, was vorig jaar echt een supertocht. Heb er zeker zin in (al zie ik er ook wel wat tegen op...).

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 mei 2016 07:42

tetelacourse schreef:In tegenstelling tot andere tourtochten zit de tocht verlegen om meer deelnemers, getuige de laatste mail.
Geen mail gezien, maar al tijd terug ingeschreven. Alleen bij erg slecht weer ben ik sponsor, maar anders heerlijk dagje fietsen daar.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 mei 2016 07:52

Prachtige omgeving, waar ik graag kom. Onvoorstelbaar dat hier zo weinig fietsers komen, want het terrein is net zo uitdagend als de Ardennen terwijl het wegdek 100x beter is.

Ik overweeg deelname, samen met @csteenbe, mits het weer enigszins meewerkt. Wel jammer dat er geen daginschrijving mogelijk is.

guver
Forum-lid

guver 19 mei 2016 11:44

@GJEvK: niet te veel promoten!! Is een geweldig mooi gebied zonder belgische/limburgse toestanden.
Nordeifeltour is perfekt georganiseerd. Gaan dit jaar weer met 10 man
Laten we het voor de happy few houden ;-)

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 19 mei 2016 21:50

Sprong in het diepe maar ik heb me ingeschreven.
- nog nooit meer dan 100km op één dag gereden
- nog nooit meer dan 150hm in één rit
- (vooralsnog) geen fietsmaatjes die mee willen

Maar: dit jaar ruim 1400km gereden en veel progressie gemaakt dus het is hoog tijd voor iets anders dan een rondje heuvelrug 8-). Volgens mij is dit een mooie tocht om kennis te maken met het 'echte' werk.

Doel is de 145km. Als ik goed doseer, eet en drink moet dat toch lukken. En anders is rule #5 van toepassing ;)
Enfin we gaan het merken, ik heb er zin in.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 22 mei 2016 00:00

Sjit ben te laat kun je je ook nog ter plekke inschrijven?

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 22 mei 2016 10:28

Nope...
Hopen op afhakers die hun kaart aanbieden!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 mei 2016 16:56

havana schreef:Prachtige omgeving, waar ik graag kom. Onvoorstelbaar dat hier zo weinig fietsers komen, want het terrein is net zo uitdagend als de Ardennen terwijl het wegdek 100x beter is.
+1, geweldige omgeving met mooie langere klimstukken en normaal asfalt. (ken het gebied ook vanuit ritjes op de motor). Begrijp idd echt niet waarom hordes in de rij staan om in de Ardennen of Zuid Limburg fietsen met deze omgeving om de hoek.
havana schreef:Ik overweeg deelname, samen met @csteenbe, mits het weer enigszins meewerkt. Wel jammer dat er geen daginschrijving mogelijk is.
Inderdaad wel jammer zolang de rit niet uitverkocht is. Genereert toch extra inkomsten lijkt me.
Overigens als je op de site op "Inschrijven" klikt krijg je onderstaande tekst te zien.
Op dit moment is het erg druk op onze inschrijvingen. Komt u AUB op een ander tijdstip terug
Nu maar hopen dat het volgende week zondag beter weer wordt dan vandaag. Anders ben ik sponsor ipv rijder.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 23 mei 2016 21:41

fredmtb-sport schreef:Nu maar hopen dat het volgende week zondag beter weer wordt dan vandaag. Anders ben ik sponsor ipv rijder.
De voorspelling is 20+ graden en regen. De vraag is even hoeveel regen :?

Plaats reactie