Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Varia Vision

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 05 jan 2016 21:04

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar Garmin gaat met iets nieuws komen.Lijkt me erg storend in het gezichtsveld.
http://techcrunch.com/2016/01/05/garmin ... e=facebook
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

gede
Forum-lid

gede 05 jan 2016 21:32

Ik wou het net ook posten. Geen idee wie hierop zit te wachten. Ik in elk geval niet. Ik geloof dat ik het na een kwartier weggooi omdat het mijn gezichtsveld irritant stoort.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 05 jan 2016 22:44

Ook al uitgebreid besproken bij DCrainmaker:
http://www.dcrainmaker.com/2016/01/garm ... n-hud.html

Hij is redeljk enthousiast, ik niet met maar 4 datavelden en slecht zicht.
Afbeelding

herwerdenrijder
Forum-lid

herwerdenrijder 05 jan 2016 22:51

Volgens mij blijkt uit zijn review juist dat het helemaal niet vervelend in het zicht zit. De datavelden zijn net als op je edge zelf te configureren.
Ik zat pas tijdens een interval training juist te denken dat het mij handig zou lijken om m'n HF en cadans in m'n bril geprojecteerd te hebben zoals bijv google glass. Precies wat de varia vision dus doet! Ik zou hem graag gebruiken, maar zolang de prijs niet minimaal door vieren gaat peins ik er niet over hem aan te schaffen.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 jan 2016 22:53

lijkt erg op de google glass 2 zo te zien, lijkt me alleen zinvoller als het veiliger is dan een stuurcomputer (en dat weet ik nog zo net niet)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 08 jan 2016 15:33

Ik heb hem gisteren op mijn hoofd gehad en kan het volgende melden:

Duidelijk beter dan Recon Jet of dat ding van 4iiii
Totaal niet te vergelijken met google glass en andere mainstream glass opties zoals Vuzix, Epson glass en noem maar op. (Ik heb er al veel getest voor mijn werk)

Zover ik kan zien de enige optie die kan werken op de fiets, of het stoort in je gezichtveld is persoonlijk. Bij veel mensen valt dit weg als je op de weg let (net zoals de natuurlijke blinde vlek bij iedereen) en zie je het als je ernaar kijkt. Ik realiseer me dat dit raar klinkt maar het is in de praktijk wel zo.

Het apparaat is heel licht en ik heb er 3 op mijn hoofd gehad zowel vastgemaakt aan Oakley Radar, Racing Jacket en die nieuwe grote Oakley. Het valt op dat de balans van de bril niet verstoord wordt, het apparaat is dus heel licht. Al die eerder genoemde apparaten lijken licht als je ze in de hand hebt maar zijn zwaar op het hoofd (bril is instabiel bij snel bewegen).

Dat gezegd hebben vind ik de meest nuttige functie dat je hem met die achteruitkijk radar van Garmin kan gebruiken. Voor mensen die TBT navigatie op de Edge 1000 of 520 gebruiken kan het ook nuttig zijn en de echte Strava live segment junkies kunnen er iets mee. Ik dus niet.

Garmin had ook nog een nieuwe, heel dure, fietskoplamp. Dit ding was wel neel functioneel, de lengte en sterkte (laatste weet ik niet zeker) van de lichtbundel wordt hier automatisch geregeld adhv tegemoetkomend verkeer. Is de weg leeg, dan kijk je heel ver, kom je een auto tegen dan regelt hij de bundel terug zodat die autorijder niet verblind wordt.
Afbeelding

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 08 jan 2016 22:05

Leuke baan heb je!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 09 jan 2016 00:47

Ik zit hier eigenlijk om de nieuwste electronica te bekijken maar sla zo een stand als Garmin natuurlijk niet over.
Afbeelding

i-mac

i-mac 09 jan 2016 19:56

Ik ga volgende week alvast eens een bezoekje brengen aan de stand van Garmin op Velofollies. Jammer dat het toch o zo prijzig is allemaal.

Plaats reactie