Ik ga komende zaterdag een weekje "skiën" in Ehrwald/Lermoos. Ik zet "skiën" tussen aanhalingstekens want veel sneeuw ligt er niet. Het is vooral kunstsneeuw.
Nu zit ik stiekem te denken: waarom neem ik niet mijn racefiets mee? Een snelle blik op Google Maps leert mij dat er vanuit mijn standplaats Lermoos niet heel veel korte rondjes (50-60 km) te rijden zijn, maar eventueel zijn heen-en-weertjes ook acceptabel.
Iemand goede tips? De Fernpas uiteraard, die wil ik zeker meepakken. Ik weet dat 't daar druk is dus bij voorkeur door de week gaan.
Fietsen omgeving Lermoos
Wat je eens zou kunnen proberen is om m.b.v. Strava op activiteiten te zoeken in die omgeving.
Strava>Ontdekken>Activiteiten zoeken. Zoek stad op Lermoos en selecteer op afstand, hoogtemeters, weg rit.
Bij een geschikte activiteit kun je eenvoudig via het sleuteltje Creëer route selecteren en deze op je Garmin zetten.
Dit werkt voor mij prima voor tochten in onbekende gebieden.
Veel plezier.
Strava>Ontdekken>Activiteiten zoeken. Zoek stad op Lermoos en selecteer op afstand, hoogtemeters, weg rit.
Bij een geschikte activiteit kun je eenvoudig via het sleuteltje Creëer route selecteren en deze op je Garmin zetten.
Dit werkt voor mij prima voor tochten in onbekende gebieden.
Veel plezier.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Fernpas is een doorgaande route wel verboden voor vrachtverkeer maar ik raad het af veel te druk.
Rondje Nassereith-Telfs- (Mieminger plateau-Nassereith hou er wel rekening mee dat als de wegen nat zijn vaak ook smerig en veel gruis want daar strooien ze mee.
En zeker niet op een Zaterdag ivm Beddenwechsel tag.
Maar sowieso fijne vakantie met je gezin.
Rondje Nassereith-Telfs- (Mieminger plateau-Nassereith hou er wel rekening mee dat als de wegen nat zijn vaak ook smerig en veel gruis want daar strooien ze mee.
En zeker niet op een Zaterdag ivm Beddenwechsel tag.
Maar sowieso fijne vakantie met je gezin.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Aangezien het nog amper heeft gesneeuwd, en ze ook voor heel deze week geen beterschap verwachten (nou ja, stralende zon: dat dan weer wel!) vermoed ik dat de wegen netjes droog zullen zijn. En anders dan hier in België strooien ze in Oostenrijk enkel als het echt nodig is.
Ik heb wel zo het idee dat het gebied van de Tiroler Zugspitze zich eerder leent tot de MTB dan tot wegfietsen...
Ik heb wel zo het idee dat het gebied van de Tiroler Zugspitze zich eerder leent tot de MTB dan tot wegfietsen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Zit me toch te vervelen, buiten is het nat, donker, koud en het stormt. Net heb al een of ander vaag kut-dictee verbeterd.
Daarom maar even een fietsrondje voor je in elkaar gedraaid.
https://goo.gl/maps/rLqtzD4SZXJ2
Mijn advies: doe het niet nu, maar ga er in mei of juni heen. Als er nu geen sneeuw ligt, ga dan ergens anders heen waar de zon wel schijnt. Zuid-Spanje ofzo. Of een Canarisch eiland.
Daarom maar even een fietsrondje voor je in elkaar gedraaid.
https://goo.gl/maps/rLqtzD4SZXJ2
Mijn advies: doe het niet nu, maar ga er in mei of juni heen. Als er nu geen sneeuw ligt, ga dan ergens anders heen waar de zon wel schijnt. Zuid-Spanje ofzo. Of een Canarisch eiland.
-
Daniel1989
- Forum-lid
http://nl.bergfex.com/lermoos/webcams/c1863/
Kijk hier meer eens skies mee, fiets mee wandelschoenen mee
Smorgens proberen te skieen en s'middags een rondje fietsen
Fijne vakantie
Kijk hier meer eens skies mee, fiets mee wandelschoenen mee
Smorgens proberen te skieen en s'middags een rondje fietsen
Fijne vakantie