Hey
een vraagje: Heb ik echt een momentsleutel nodig voor het opbouwen van men volledig aluminium fiets met aluminium onderdelen? Ik heb echt geen twee linkerhanden, weet dat vast vast is.
Graag jullie mening;
Groeten Raf
momentsleutel voor alu fiets
Mits ervaring en getalenteerd met de nodige feeling zou ik zeggen : niet echt. Maar voor sommige echt lichtgewicht spulletjes (bijvoorbeeld lichte alu stuurpennen met titanium boutjes) gebruik ik hem toch. Maar om eerlijk te zijn, de andere onderdelen op een alu fiets zet ik gewoonlijk zonder momentsleutel vast. Vast is vast, niet minder maar vooral niet meer...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
Ik heb een momentsleutel maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer (ook niet bij het vastzetten van carbon onderdelen). Ik hanteer ook de stelling vast is vast (ooit wil je hat ook weer loskrijgen) en zorg dat ik sowieso de juiste inbussen bij mij heb in de eerste ritjes na installatie van andere onderdelen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Kan prima, zijn miljoenen mensen die het zonder hebben gedaan. Wel uitkijken als je heel licht exclusief alu spul gaat gebruiken.