Alles over vakanties op én met de fiets

27e editie Telutci-Oudejaarsveldtoertocht Cyclo78 Wezep!

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 10 dec 2015 14:14

Wil je op donderdag 31 december je nog een laatste keer dit jaar sportief uitsloven voordat je aan de oliebollen en of allerlei andere lekkere hapjes en drankjes begint om het jaar feestelijk uit te luiden?

Doe dan mee aan de oudejaars ATB-tocht van Cyclo78 Wezep, dit jaar voor de 27e keer georganiseerd. De tocht kan met recht een klassieker onder de ATB-tochten worden genoemd. Dat bewijs wordt wat ons betreft ook elk jaar weer geleverd door het aantal deelnemers dat ieder jaar op deze tocht afkomt (meer dan 1100 het afgelopen jaar). Er zijn bovendien 2 sterren aan de tocht toegekend door de NTFU. Dat betekent dat de zorg en de voorzieningen van hoog niveau en compleet genoemd kunnen worden.

Afbeelding

Er is ook dit jaar weer gesleuteld aan de route. Hierdoor zijn er weer enkele interessante passages toegevoegd. Een extra uitdaging dus voor de deelnemers. Heb je al eerder meegedaan, dan weten we bijna zeker dat we je op 31 december weer kunnen verwelkomen. Ken je onze ATB-tocht nog niet, dan nodigen wij je speciaal uit om te komen. Zeker weten dat het niet bij een keer proberen zal blijven.

Op de dag zelf zijn enkele tientallen leden van de club in touw om de deelnemers een uitdagende dag te bezorgen. De eigenaren van de bossen en landgoederen in de omgeving staan positief tegenover het houden van een ATB-tocht over hun eigendommen. Een gevolg van de jarenlange goede ervaringen die zij met onze vereniging hebben.

Kortom: De organisatie doet het werk, de deelnemers hoeven alleen maar aan het fietsen te denken en te fietsen natuurlijk.
Wij zien je daarom graag op 31 december!

STARTPLAATS:
Deze is zoals elk jaar weer bij:
Sportvereniging Noord Veluwe Boys
Vogelzangveldweg 50 te Hattemerbroek.
Starttijd: tussen 09.00 uur en 10.00

AFSTANDEN
Er zijn twee afstanden: 30 en 50 kilometer.
De korte route is ook geschikt voor jeugdige deelnemers en beginnende ATB-rijders.

INSCHRIJVEN
De deelnemers kunnen ter plaatse inschrijven.
Het inschrijfgeld bedraagt slechts € 5,-, maar als je lid bent van een bij de NTFU aangesloten toervereniging, krijg je € 1,- korting (wel je toerfietskaart laten zien). Je kan ook inschrijven via Scan & Go.
Voor de jeugd t/m 16 jaar is deelname gratis. Na afloop krijgt deze een gratis bidon als herinnering uitgereikt.

INBEGREPEN
• duidelijke routeaanduiding door middel van routebordjes
• routecontrole tijdens de tocht
• EHBO en telefoon bij calamiteiten
• verzorging onderweg (gezamenlijk rustpunt voor 30 en 50 km.)
• technische ondersteuning onderweg
• kleed- en douchegelegenheid
• mogelijkheid tot het schoonspuiten van de fiets bij de finish

INFORMATIE
Lammie Bultman. Tel.nr.: 0622884198 ( tussen 18:00 en 21:00 uur )
Zie ook: http://www.cyclo78wezep.nl of https://www.facebook.com/cyclo78wezep

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 dec 2015 08:14

Mocht je een indruk willen krijgen van de route en de omgeving. Tijdens de voorbereiding heb ik gefilmd. In onderstaand filmpje heb ik al het film materiaal gecomprimeerd tot het past binnen één mooi muzieknummer.

Veel kijkplezier

wielklem
Forum-lid

Gebruikersavatar wielklem 16 dec 2015 22:19

Mooie tocht altijd!

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 17 dec 2015 17:33

Komt de tocht nog daar waar in de jaren 70 op het landgoed Molecaten de eerste nationale veldrit van het seizoen was?
Ik kom hierop omdat toen de permanance was in het clublokaal van die NoordVeluwe boys in Hattemerbroek.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 17 dec 2015 21:03

@Quarantanove, of de tocht echt op dat gebied komt durf ik niet te zeggen. Maar volgens mij gaan we wel over landgoed Molecaten heen. Via onderstaande link kun je de route zien:

http://www.gpscyclingtracks.net/mountai ... o-78-wezep

Wellicht dat dat een beter beeld geeft.

En de start is bij.... Noord Veluwe Boys in Hattemerbroek.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 29 dec 2015 20:52

Gisteren de route nog een keer gereden ter voorbereiding op het uitzetten morgen. En het parcours lag er zeer goed bij. Nog wel wat natte plekken maar dat stelt niks voor in vergelijking met de afgelopen weken.

Ik heb in ieder geval weer genoten. Het parcours schijnt wat zwaarder te zijn dan andere jaren, maar dat maakt de uitdaging op de laatste dag van het jaar alleen maar mooier toch?

JoostG
Forum-lid

JoostG 29 dec 2015 21:50

Ik heb toestemming van moeders de vrouw om de voorbereidingen voor O&N aan haar over te laten en deze tocht (50km) te rijden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid

JoostG 31 dec 2015 14:58

Was top! Volle bak gereden en lekker glibberen en glijden met de cyclocrosser.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 31 dec 2015 15:52

:like:

Plaats reactie