Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wielen en banden op kasseien

zjell
Forum-lid

zjell 15 nov 2015 19:21

Ik ben een recreatieve / amateur wielrenner en ben sinds enkele jaren mijn rondje rond de kerk aan het uitbreiden met het wat serieuzere werk (dit jaar bijv. les trois ballons gereden). Ik zit op zo'n 6000km per jaar en rijd het hele jaar door op de weg.

Ik overweeg komend jaar de Ronde van Vlaanderen te rijden of wellicht zelfs Parijs Roubaix en zoek advies of/wat ik moet investeren in materiaal.

Ik ben geen materiaal freak en ga voor degelijk, duurzaam en betaalbaar spul. Ik rijd een degelijke Giant TCR 1 Alu met standaard Giant wielen (P-R2) en dat voldoet voor mij prima op de weg. Sinds kort rijd ik met 25mm Conti 4000s II en die vind ik top.
Aan mij dus geen Italiaans marketingspul besteed maar ik wil wel goed spul hebben en koop geen Chinese troep.

Ik weeg 90 kg dus ik heb zeker op kasseienstroken goed spul nodig. De opties waar ik advies over nodig heb

- 28mm banden of 25mm?
- voldoen mijn fabriekswielen of moet ik andere wielen?
- Is mijn fiets / wiel compatibel met 28mm? Past dat?

Graag jullie advies! Alvast dank!

bw75
Forum-lid

Gebruikersavatar bw75 15 nov 2015 19:45

De 2015 Parijs-Roubaix TCR van Degenkolb was uitgerust met 28mm banden dus ws. passen ze op jouw TCR ook.
Veel meer ruimte zal je niet hebben denk ik. Voor kasseien zou ik zeker 28 mm geruiken vanwege meer comfort en toch betere demping richting wielen en frame. Je Giant wielen zijn prima. Er zullen wel sterkere wielen bestaan maar die moet je misschien custom laten bouwen. Lijkt me niet meteen nodig.

allard
Forum-lid

allard 15 nov 2015 20:03

Degenkolb reed Parijs-Roubaix op een Giant Defy, niet een TCR. De Defy heeft meer ruimte voor banden dan de TCR, dus daar past makkelijker 28mm in.