Onlangs heb ik, na een paar jaar fietsen op een Sensa Trentino de stap gezet om een carbon fiets aan te schaffen. Het is een Felt AR3 modeljaar 2015 geworden.
De fiets werd geleverd met Shimano RS-31 wielen, dus het enige wat nog mist om de fiets echt compleet te maken is een set snelle wielen. Ik woon en fiets in het mooie en platte Drenthe en ik ben niet van plan om er ooit mee de bergen in te gaan, dus ga ik voor carbon clincher Aero wielen. Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op de Strike SLG van Reynolds en de F6R FCC met DT240 naven. Over de Reynolds lees ik dat het remmen zeer goed gaat voor carbon velgen. Daartegenover beschikken de FFWD's over DT240 naven waar ik ook positieve verhalen over lees.
Wat zouden jullie adviseren? Reynolds of FFWD?
Om het allemaal nog ingewikkelder te maken is ook de combinatie Reynolds Strike/Assault nog een optie. Dat scheelt een beetje in gewicht en mogelijk ook bij zijwind. Is twee verschillende wielen voor en achter aan te bevelen?
En dan nog een vraagje voor de Reynolds bezitters. Zijn de graphics op de velg stickers en zoja laten deze snel los of vervagen ze na nat te zijn geworden? De stickers op de velgen van mijn Sensa werden er na een aantal wasbeurten namelijk niet mooier op. De inkt veegde er bijkans gewoon vanaf.