Edge 810 of 1000?
Ik zit te twijfelen tussen deze 2, mede doordat ik m wil gaan gebruiken voor de racefiets en mountainbike.
Voordelen 810 vs 1000
-formaat
-langere accuduur
-prijs
Voordelen 1000 vs 810
-Gps en glonass
-nieuwste model
-duidelijker scherm?
Graag zou ik jullie mening willen weten.
Heb al veel reviews gelezen en daardoor weet ik het ff niet.
Aanvullende info,
Wil een bundel kopen. Belangrijkste voor mij is hartslag en een route kunnen nafietsen (MTB)
Voordelen 810 vs 1000
-formaat
-langere accuduur
-prijs
Voordelen 1000 vs 810
-Gps en glonass
-nieuwste model
-duidelijker scherm?
Graag zou ik jullie mening willen weten.
Heb al veel reviews gelezen en daardoor weet ik het ff niet.
Aanvullende info,
Wil een bundel kopen. Belangrijkste voor mij is hartslag en een route kunnen nafietsen (MTB)
Laatst gewijzigd door kopjethee op 07 sep 2015 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Zit zelf ook die overweging te maken. Grootste bezwaren tegen de 1000 is voor mij het (te grote) formaat. Paar aanvullingen op je lijstje:kopjethee schreef:Ik zit te twijfelen tussen deze 2, mede doordat ik m wil gaan gebruiken voor de racefiets en mountainbike.
Voordelen 810 vs 1000
-formaat
-langere accuduur
-prijs
-bestaat langer, dus minder bugs?
Voordelen 1000 vs 810
-Gps en Glonass
-nieuwste model
-duidelijker scherm?
-sneller, want betere hardware
-automatische update via WiFi (ritjes naar strave, segmenten van strava
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb zelf een 810 en heb de 1000 een aantal keer gezien (niet mee gefietst).
+ Scherm is mooier, opstarten ed. gaat echt sneller!
- Accuduur is echt veel minder. Zelfde rit: bij mij 3-5%, bij de 1000 15-20%. Instellingen nog niet volledig nagelopen op de 1000.
WiFi is een mooie aanvullingen; echter uploaden van de ritten naar Strava via Bluetooth en Garmin Connect op je mobiel werkt (bij mij op Android) ook perfect!
Als ik op dit moment zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de 1000 gaan. Immers nieuwer. Prijsverschil is niet zo groot meer. Extra opladen is geen probleem, fiets is geen extreem lange ritten. En kan de Garmin op mijn werk prima even bijladen.
+ Scherm is mooier, opstarten ed. gaat echt sneller!
- Accuduur is echt veel minder. Zelfde rit: bij mij 3-5%, bij de 1000 15-20%. Instellingen nog niet volledig nagelopen op de 1000.
WiFi is een mooie aanvullingen; echter uploaden van de ritten naar Strava via Bluetooth en Garmin Connect op je mobiel werkt (bij mij op Android) ook perfect!
Als ik op dit moment zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de 1000 gaan. Immers nieuwer. Prijsverschil is niet zo groot meer. Extra opladen is geen probleem, fiets is geen extreem lange ritten. En kan de Garmin op mijn werk prima even bijladen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Alleen al voor het scherm de 1000.
Dit is echt wel veel beter.
Verder
- Groter maar wel slanker.
- Een voorgeïnstalleerde kaart
- Wifi
- Nieuwer model.
- "Surprise me" mocht je dat al willen gebruiken.
- Als je alles in rekening brengt (kaart, out front )is de 1000 maar marginaal duurder.
En wat betreft de accuduur, al is deze minder deze is nog altijd ruim voldoende om zeg maar LBL of RVV te rijden. En wees nou eerlijk, hoeveel fietsers rijden langere ritten
Dit is echt wel veel beter.
Verder
- Groter maar wel slanker.
- Een voorgeïnstalleerde kaart
- Wifi
- Nieuwer model.
- "Surprise me" mocht je dat al willen gebruiken.
- Als je alles in rekening brengt (kaart, out front )is de 1000 maar marginaal duurder.
En wat betreft de accuduur, al is deze minder deze is nog altijd ruim voldoende om zeg maar LBL of RVV te rijden. En wees nou eerlijk, hoeveel fietsers rijden langere ritten
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat voor mij de doorslag gaf is de veel betere afleesbaarheid van het scherm van de 1000.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
LBL: Luik-Bastenaken-Luikkopjethee schreef:Sorry, LBL en RVV?
Accuduur is voor de moutainbike belangrijker ivm langer onderweg en niet altijd de mogelijkheid om op te laden voor de volgende dag.
RVV: Ronde Van Vlaanderen
Een accupack is een mogelijke oplossing.
Nothing to defend
Nothing to defend
- rielplayer
- Forum-lid
mocht je een powermeter willen aansluiten houdt er dan wel rekening mee dat je in de 1000 geen cranklengte kunt opgeven i.t.t. 810.
Standaard lengte bij de 1000 is 172.5 mm.
Standaard lengte bij de 1000 is 172.5 mm.
Laatst gewijzigd door rielplayer op 07 sep 2015 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Schermverlichtingkopjethee schreef:Zou het ook schelen bij de 1000 als je bepaalde uit zet zodat de accuduur langer word? Kan me voorstellen dat het aardig wat stroom kost als hij in verbinding staat met je telefoon.
Wifi
Bleutooth
Navigatie
......
Nemen allemaal een deel van de "accuduur" voor hun rekening.
Nothing to defend
Nothing to defend