Probleem versnelling afstellen achterpion
Probeer eens het schroefje achterop de derrie gemerkt "L" wat losser te draaien; deze begrenst de beweging van de ketting naar links, dus het grootste tandwiel.
Is de kabel strak als je geheel opschakelt? Wat gebeurt er als je de kabel (onder de schuine buis of achtervork) strak trekt? Gaat 'ie dan wel op het grootste tandwiel?
Is de kabel strak als je geheel opschakelt? Wat gebeurt er als je de kabel (onder de schuine buis of achtervork) strak trekt? Gaat 'ie dan wel op het grootste tandwiel?
Laatst gewijzigd door martinbo op 01 sep 2015 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
En dan niet de afstelschroef hebben gebruikt.....aquila schreef:Hoe ik mijn versnelling ook afstel....
Jij was zeker meteen volleerd afsteller toen je een fiets kocht......
Ik neem aan dat dit forum niet is om elkaar af te kraken , maar om elkaar te helpen. Ik was erg geholpen met de eerste opmerking over de afstelling. Jammer dat er dan in tweede instantieop deze manier wordt gereageerd. Laten we het positief houden en het forum gebruiken waarvoor het is bedoeld. Hulp aan elkaar van hobbyisten onderling.
Ik neem aan dat dit forum niet is om elkaar af te kraken , maar om elkaar te helpen. Ik was erg geholpen met de eerste opmerking over de afstelling. Jammer dat er dan in tweede instantieop deze manier wordt gereageerd. Laten we het positief houden en het forum gebruiken waarvoor het is bedoeld. Hulp aan elkaar van hobbyisten onderling.
veel plezier met m\'n wilier !
Op de website van Shimano kan je vrij de nederlandstalige werkplaatshandboeken downloaden.
Ook Youtube is een goede vriend van zelfsleutelaars.
Zelf doe ik nu een drietal jaren het onderhoud aan de fietsen en tot nu toe lukt het met die ondersteuning best goed.
Gereedschap koop ik stuk per stuk volgens de noodzaak van het moment.
Ook Youtube is een goede vriend van zelfsleutelaars.
Zelf doe ik nu een drietal jaren het onderhoud aan de fietsen en tot nu toe lukt het met die ondersteuning best goed.
Gereedschap koop ik stuk per stuk volgens de noodzaak van het moment.