Nieuwe fiets: Canyon
-
- Forum-lid
Ik ben van plan om een nieuwe fiets te kopen en ben aan het denken om een canyon aan te schaffen.
Ik ben aan het twijfelen tss een Ultimate CF SL 9.0 (2200€) en de Ultimate CF SL 9.0 Aero versie (2800€).
Enigste verschil zijn de wielen :Mavic Ksyrium Elite WTS tegenover de duurdere Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith WTS. Is het de moeite waard om voor de duurdere wielen te gaan? Iemand ervaring met de carbon wielen?
Is er trouwens ook de mogelijkheid om fiets in servicecenter van canyon (holsbeek) te laten leveren zodat ze de fiets kunnen afstellen (zadelhoogte, stuurhoogte enzo...) of doen ze dit niet?
Alvast bedankt.
Ik ben aan het twijfelen tss een Ultimate CF SL 9.0 (2200€) en de Ultimate CF SL 9.0 Aero versie (2800€).
Enigste verschil zijn de wielen :Mavic Ksyrium Elite WTS tegenover de duurdere Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith WTS. Is het de moeite waard om voor de duurdere wielen te gaan? Iemand ervaring met de carbon wielen?
Is er trouwens ook de mogelijkheid om fiets in servicecenter van canyon (holsbeek) te laten leveren zodat ze de fiets kunnen afstellen (zadelhoogte, stuurhoogte enzo...) of doen ze dit niet?
Alvast bedankt.
Zegt niet dat je het niet krijgt. Ik mag bijvoorbeeld op hun kosten mijn Canyon naar de lokale FM brengen, vanwege tijdgebrek bij het service center Utrecht, en hem daar beter te laten afstellen.kristofvs schreef:Bij Canyon betaal je niet voor service, daarom is het ook goedkoper.
Het is niet enkel goedkoop door de beperktere service, maar meer door standaard en beperkte keuzes en je hebt geen tussen schijven die kosten toevoegen.
Natuurlijk bieden zij niet de persoonlijke touch en service die een lokale FM wel kan bieden, dat klopt uiteraard.
Vorig jaar heb ik een Canyon CF SL9 Aero 2015 gekocht. De eerste km's zitten erop en voor mij is het een perfecte fiets. Ik heb er er de Ksyrium Elite WTS wielen bijgekocht omdat ik in de alpen graag met lage velgen wilde fietsen.Kriekmaester schreef: Ik ben aan het twijfelen tss een Ultimate CF SL 9.0 (2200€) en de Ultimate CF SL 9.0 Aero versie (2800€).
Alvast bedankt.
Je vraag of de cosmics het waard zijn... Ja voor mij wel, Maar ik hou dan ook erg van het strakke, harde gevoel van deze wielen. Als ze één keer rollen dan gaan ze maar door.
Nadelen: niet echt maar in vergelijking met de Ksyriums sturen de Cosmics veel minder goed en zijn ze behoorlijk gevoelig voor zijwind. Daar kun je mee leren omgaan en zelf vind ik dat dan ook geen groot probleem. De wat meer moderne hoge velgen zijn breder en daardoor ook werkelijk minder zijwind-gevoelig. De Ksyriums zijn echt hele goeie allround wielen. Komen zeer solide over en sturen super goed. Zijn i.c.m. 25mm band ook zeer confortabel. Zo confortabel en veilig zelfs dat ik het rijgevoel een beetje saai vind. Het is maar net wat je wil.
De totale prijs van beide uitvoeringen van de CF SL 9.0 is gewoon scherp. Over Canyon ben ik erg positief, ik had een levertijd van 8 weken (in de winter) en ook de aftersales service is goed.
Succes met je keuze.
Ik heb ongeveer voor dezelfde keuze gestaan. Heb gekozen voor de Ksyrium wielen en een mooie handgespaakte hoge carbon set erbij gekocht. De alu wielen gebruik ik in de bergen en als reserve set. Nog steeds blij met mijn gemaakte keuze.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wat versta jij onder service? een eerste servicebeurt na 1 of 2 maanden bij een normale fm? Daar wordt ook niet meer gedaan dan kijken of alles nog een beetje vast zit. Garantiegevallen worden bij Canyon voortreffelijk afgehandeld is mijn ervaring (fiets wordt o.a. kosteloos opgehaald en weer teruggebracht) en, bij aanschaf heb je ook nog eens 30 dagen bedenktijd (die service zullen lolkale fietsenmakers niet 123 verlenen). Daarnaast zullen ze je niet snel een fiets in de verkeerde maat aanmeten omdat ze die nu toevallig op voorraad hebben. En ja, ik ben bevooroordeeldkristofvs schreef:Bij Canyon betaal je niet voor service, daarom is het ook goedkoper.

Service is ook advies, juist over de goede maat en welk type fiets het beste bij je past etc.
Maar ook het goed afstellen van de fiets en terug kunnen komen en snel geholpen als er iets mis is.
Als een fietsenmaker doelbewust een verkeerde maat verkoopt is het een enorme beunhaas en moet je er met een grote boog omheen lopen.
Maar ook het goed afstellen van de fiets en terug kunnen komen en snel geholpen als er iets mis is.
Als een fietsenmaker doelbewust een verkeerde maat verkoopt is het een enorme beunhaas en moet je er met een grote boog omheen lopen.
Advies van/bij Canyon is gewoon goed, neem gewoon een dagje vrij en pak de auto naar Koblenz. Voor een fiets waar je minimaal 3 jaar op moet sturen had ik het er graag voor over.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Ik zal straks die tool eens testen voor mijn maat te weten.
Ik heb nu een testfiets (museeuw) en hier heb ik een L in.
Worden er trouwens genoeg spacers voor het stuur geleverd of is het allemaal standaard bij canyon.
Iemand al eens in koblenz geweest bij canyon? Spreken ze daar alleen duits of zijn er ook nederlandstalige raadgevers? Of engelse?
Ik heb nu een testfiets (museeuw) en hier heb ik een L in.
Worden er trouwens genoeg spacers voor het stuur geleverd of is het allemaal standaard bij canyon.
Iemand al eens in koblenz geweest bij canyon? Spreken ze daar alleen duits of zijn er ook nederlandstalige raadgevers? Of engelse?
-
- Forum-lid
Als ik nog eens een daggeske thuis ben zal ik eens tot Duitsland rijden.vincent75 schreef:Toen ik er was Duits und Grob Britaniese sprache
Kan je daar nagemeten worden voor de maat te weten en ineens ter plekke de bestelling plaatsen?
Ik zal alvast gaan oefenen om mijn beste duits boven te halen :p