Beste mensen,
Twee dingen:
1.Ik heb mijn voorvork van mijn Pinarello Paris eruit maar nu zit het onderste lager nog vast op de vork. Ik heb er al een dag WD 40 op gespoten. Hoe kan ik die het beste van deze Onda Carbon vork af krijgen.
2,Verder heb ik gelezen dat het balhoofdlager 6806RS kwetsbaar is voor axiale krachten. Is daar een ander lager een hoek in het lager zit juist om de axiale krachten op te vangen?
Reden om e.e.a. te doen was omdat het onderste balhoofdlager op was.
Graag tips en adviezen.
Bvd + groet, Peter
Balhoofdlager Pinarello Paris
Een week verder. Alles los gehaald en de voorvork er voorzichtig met een rubberen hamer en een plankje op de stuurpen eruit getikt. Toen was het onderste lager mee gekomen en zat muurvast op de stuurpen. Na drie dagen en nachten met WD 40 behandeld te hebben kon ik hem wat losser tikken. Er ontstond een kleine spleet. Aan beide kanten een schroevendraaier erin en eruit gewerkt. Bij Brammer, de lagerboer, nieuwe lagers gehaald 6806 RS maten 30 42 7. Zijn wat zwaarder dan bv. de Enduro die bij Mantel staat voor €11 maar ook een stuk duurder, ik was er met korting €45 per lager voor kwijt. Brammer (die wel zal weten wat hij zegt) vertelde dat Enduro Chinees is en een stuk minder in kwaliteit. De binnenring en buitenring zijn inderdaad iets dikker. Goed, alles er weer in gezet, bleef een hele smalle spleet aan de onderkant over (minder dan 1 mm). Met de FM erover gehad en die zegt dat de cup op de vork door de twee schroevendraaiers ietsje krom getrokken is. Wil die graag een keer voor een klein prijsje verhelpen door er een nieuwe cup op te zetten als ik de vork breng. Kan er wel mee fietsen morgen. Wijze les; ga iets eerder naar de FM. Tot zover; misschien heeft iemand er nog iets aan.
Groet, Peter
Groet, Peter