Hoi,
Weet iemand wat de kwaliteit is van de kaarten voor de Ardennen van Openstreetmap?
Ik gebuik de kaarten van Openstreetmap op mijn Garmin Edge. Over de kwaliteit van de kaarten in Nederland ben ik zeer tevreden.
Kwaliteit Openstreetmap Ardennen
-
funlovinbiker
- Forum-lid
-
dvangennip
- Forum-lid
- Contact
In het algemeen is de situatie in Nederland veel beter dan in België wat betreft de OSM-kaarten. Maar zeer waarschijnlijk staan de belangrijkste wegen er in ieder geval op, al kan dat per streek flink verschillen. Voor Nederland is namelijk alle wegendata (tikje verouderd) ooit eens gedoneerd door kaartenmaker AND. Dat is in België niet het geval waardoor je afhankelijk bent van wat er zoal toegevoegd is door mensen.
De beste manier om een oordeel te vormen is door de OSM-kaart simpelweg te vergelijken met Google Maps.
De beste manier om een oordeel te vormen is door de OSM-kaart simpelweg te vergelijken met Google Maps.
-
funlovinbiker
- Forum-lid
Ah dat verklaart e.e.a. Na vergelijking met Google Maps concludeer ik dat de Ardennen nog niet goed in kaart zijn gebracht.
Bedankt voor de informatie en tip.
Bedankt voor de informatie en tip.
-
maastrichtenaar
- Forum-lid
De belangrijkste wegen staan er eigenlijk allemaal wel op, dus verdwalen zul je niet.
De kleine leuke klimmetjes staan er echter meestal niet op. Ik rij daar dan ook altijd op course. Dan zie je wel is waar geen weg op de kaart, maar wel een roze lijn die de route aangeeft...
De kleine leuke klimmetjes staan er echter meestal niet op. Ik rij daar dan ook altijd op course. Dan zie je wel is waar geen weg op de kaart, maar wel een roze lijn die de route aangeeft...