Regels rond fietscamera
-
anoniemanoniem
- Forum-lid
Ik overweeg een Gopro Hero te gaan kopen, mede om ook in de koers mee te filmen.
Weet iemand wat de regels van de knwu/ belgische wielerbond/ uci zijn rond het gebruik van een fietscamera? Kan het in het reglement van de knwu niet direct vinden.
Heeft iemand een idee of ervaringen?
ps. heeft iemand ervaringen met de gopro hero (2014 editie) op het gebied van kwaliteit en batterijduur?
Weet iemand wat de regels van de knwu/ belgische wielerbond/ uci zijn rond het gebruik van een fietscamera? Kan het in het reglement van de knwu niet direct vinden.
Heeft iemand een idee of ervaringen?
ps. heeft iemand ervaringen met de gopro hero (2014 editie) op het gebied van kwaliteit en batterijduur?
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ze hoeven het toch niet te weten.. er zijn er zat die het doen.
Is dan niet het makkelijkst om er vanuit te gaan dat er geen regels over zijn ?anoniemanoniem schreef:Ik overweeg een Gopro Hero te gaan kopen, mede om ook in de koers mee te filmen.
Iedereen langs de kant mag ook foto's maken bij het leven, dus waarom zou je niet mogen filmen, als ze het ook in de tour doen? Maar je zou het formeel ook bij de knwu/ belgische wielerbond/ uci zelf kunnen navragen, aangezien je het niet makkelijk in de reglementen kan terugvinden ....
Als je de trillingen weet te dempen met goede houder ( of ze voor lief neemt) geeft het een heel leuk beeld " binnen" in de koers : dat het een keertje trilt geeft dan alleen maar " sfeer" , toch ?ps. heeft iemand ervaringen met de gopro hero (2014 editie) op het gebied van kwaliteit en batterijduur?
Standaard batterij gaat van klein uurtje tot dik anderhalf uur, afhankelijk van instellingen etc, sommigen nemen externe accu mee ( " weer" extra gewicht) , met 64GB geheugenkaart er dan bij kan je heel lang filmen
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Als antwoord op je vraag, het mag niet. Er mag niets aan je fiets zitten wat niet nodig is. Een zadeltas of pomp mag ook niet.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Oplossing: zet hem op je helm. Minder trillingen (wel meer beweging), maar daar kunnen ze niets op zeggen denk ik zo.
Wellicht ook interessantere beelden?
Wellicht ook interessantere beelden?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Als hij het nu nodig vind .....japiecarbon schreef:Als antwoord op je vraag, het mag niet. Er mag niets aan je fiets zitten wat niet nodig is. Een zadeltas of pomp mag ook niet.
Stuurlint is ook niet nodig, is wel fijn om te hebben, maar niet nodig
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Hij kan zoveel vinden, zolang dat de uci vind dat het niet nodig is, dan mag het van hun niet.ted038 schreef:Als hij het nu nodig vind .....japiecarbon schreef:Als antwoord op je vraag, het mag niet. Er mag niets aan je fiets zitten wat niet nodig is. Een zadeltas of pomp mag ook niet.
Stuurlint is ook niet nodig, is wel fijn om te hebben, maar niet nodig
Er is vorig jaar een nieuwsbrief over gekomen;
heb m nog even terug gezocht
http://www.knwu.nl/mededelingen/cameras ... toegestaan
heb m nog even terug gezocht
http://www.knwu.nl/mededelingen/cameras ... toegestaan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
anoniemanoniem
- Forum-lid
Inmiddels toch gekocht
In Nederland van tevoren even bij jurybus vragen en het was geen probleem.
Ik wilde er ook mee de ronde van vlaanderen voor junioren (UCI koers) maar hiervoor had ik van tevoren een mail naar de uci moeten sturen voor toestemming.
In Nederland van tevoren even bij jurybus vragen en het was geen probleem.
Ik wilde er ook mee de ronde van vlaanderen voor junioren (UCI koers) maar hiervoor had ik van tevoren een mail naar de uci moeten sturen voor toestemming.