Tour utrecht per fiets
Dag fietsliefhebbers ik zit eraan te denken volgende week zaterdag
per fiets af te reizen naar utrecht om daar de tijdrit te bekijken.
Is dit een goede optie? Zijn er mogeljkheden van stalling? Kan ik me ergens opfrissen/
douchen?
Wellicht zijn er onder jullie ook die dit plan hebben?
per fiets af te reizen naar utrecht om daar de tijdrit te bekijken.
Is dit een goede optie? Zijn er mogeljkheden van stalling? Kan ik me ergens opfrissen/
douchen?
Wellicht zijn er onder jullie ook die dit plan hebben?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zou het niet doen met de (mooie) racefiets. Je kan zo een fiets nergens veilig stallen in de stad, je loopt op oncomfortabele schoenen, het is pokkedruk (dus manoeuvreren met de racefiets aan de hand is moeilijk)...
Je zit dus OF in de stress met je fiets vs. dieven, OF je houdt de fiets bij je en je ziet iets van de koers / kan er niet van genieten. Fiets in de voormiddag en zak af naar het parcours met OV of kaffeefiets...
Je zit dus OF in de stress met je fiets vs. dieven, OF je houdt de fiets bij je en je ziet iets van de koers / kan er niet van genieten. Fiets in de voormiddag en zak af naar het parcours met OV of kaffeefiets...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
dickygiovanni
- Forum-lid
Wij gaan vanuit Zwolle met de fiets. Is 90 km. enkeltje. Ik hoef me niet te douchen, en de fiets gaat overal mee. Ik zie wel of we er een beetje wat van gaan kunnen volgen (hiervoor fiets ik er niet per se heen, dan kun je beter voor de buis blijven hangen). Zo niet, wil ik eens de heuvelrug opzoeken..
-
materialist
- Forum-lid
Vergeet de dijk tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen niet.dickygiovanni schreef:Wij gaan vanuit Zwolle met de fiets. Is 90 km. enkeltje. Ik hoef me niet te douchen, en de fiets gaat overal mee. Ik zie wel of we er een beetje wat van gaan kunnen volgen (hiervoor fiets ik er niet per se heen, dan kun je beter voor de buis blijven hangen). Zo niet, wil ik eens de heuvelrug opzoeken..
-
bartolomeus
- Forum-lid
Er zijn twee speciale racefietsenstallingen: één in de jaarbeurs en één bij het roc aan de vondellaan. Ook is er een speciale routeplanner voor de stad Utrecht omdat daar veel afgesloten is.
Op http://www.tourdefranceutrecht.com/bere ... voet_fiets is meer informatie te vinden.
Of het de moeite waard is om te komen kan ik niet zeggen. Het zal enorm druk worden. Je zult dus vroeg moeten vertrekken zonder garantie op een goede plek langs het parcours.
Op http://www.tourdefranceutrecht.com/bere ... voet_fiets is meer informatie te vinden.
Of het de moeite waard is om te komen kan ik niet zeggen. Het zal enorm druk worden. Je zult dus vroeg moeten vertrekken zonder garantie op een goede plek langs het parcours.
Hallo allemaal,
Even wat advies voor bovenstaande mensen;
Met de fiets naar Utrecht komen kan maar je kunt (zeer waarschijnlijk) je fiets niet meenemen tot aan het parcours. Die zal dus in een van de diverse 'bewaakte' fietsenstallingen moeten of nog verder uit het centrum aan de boom.
Er is wel een racefietsstalling maar ik zou m'n eigen racekarretje daar noooooit neerzetten.
Qua drukte verwacht men veel meer bezoekers dan met een Koningsdag, Kortom het wordt geweldig druk en met de fiets aan de hand de stad door, dat wil je dan echt niet! Uiteraard wordt er aan crowdcontrol gedaan en zullen sommige gebieden soms misschien minder toegankelijk zijn. Wil je dus echt perse ergens staan, ga dan op tijd.
Kom je van ver(der) dan zou ik toch het openbaar vervoer en de benenwagen overwegen.
Het hele centrumgebied is zeer goed lopend af te leggen en op die manier pik je er waarschijnlijk dus het meeste van mee.
Veel plezier allemaal!
Even wat advies voor bovenstaande mensen;
Met de fiets naar Utrecht komen kan maar je kunt (zeer waarschijnlijk) je fiets niet meenemen tot aan het parcours. Die zal dus in een van de diverse 'bewaakte' fietsenstallingen moeten of nog verder uit het centrum aan de boom.
Er is wel een racefietsstalling maar ik zou m'n eigen racekarretje daar noooooit neerzetten.
Qua drukte verwacht men veel meer bezoekers dan met een Koningsdag, Kortom het wordt geweldig druk en met de fiets aan de hand de stad door, dat wil je dan echt niet! Uiteraard wordt er aan crowdcontrol gedaan en zullen sommige gebieden soms misschien minder toegankelijk zijn. Wil je dus echt perse ergens staan, ga dan op tijd.
Kom je van ver(der) dan zou ik toch het openbaar vervoer en de benenwagen overwegen.
Het hele centrumgebied is zeer goed lopend af te leggen en op die manier pik je er waarschijnlijk dus het meeste van mee.
Veel plezier allemaal!
Ach, volgens mij valt het allemaal wel mee. Binnen de omloop van de tijdrit is het wat lastiger komen (bruggen), maar de buitenzijde zal niet zo'n groot probleem zijn. Verder zijn er langs het hele parkoers 'venues' waar je de renners langs ziet komen, je vermaakt wordt, en je op schermen alles kan volgen. Je hoeft wat dat betreft helemaal niet in het centrum te zijn. Ikzelf zal de 4e met gezin vertoeven in het Hogelandsepark (hoek Maliebaan/Biltstraat) en wij komen vanuit Hilversum op de (stads)fiets.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dan zou ik voor zaterdag gaan: één voor één komen de renners voorbij. Er is dus meer te zien, beter te zien en langer vermaak. Je zou zelfs aan het einde van de dag naar de prijsuitreiking kunnen wandelen.
insta #gravelgremmen