Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour utrecht per fiets

robbiey
Forum-lid

robbiey 25 jun 2015 07:18

Dag fietsliefhebbers ik zit eraan te denken volgende week zaterdag
per fiets af te reizen naar utrecht om daar de tijdrit te bekijken.
Is dit een goede optie? Zijn er mogeljkheden van stalling? Kan ik me ergens opfrissen/
douchen?
Wellicht zijn er onder jullie ook die dit plan hebben?

basko
Forum-lid

basko 25 jun 2015 08:28

Ik ga ook op de fiets in ieder geval. Wel een rit van zo'n 6 km, hopelijk zweet ik niet zo veel dat ik moet douchen dan ;)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 25 jun 2015 08:42

Ik zou het niet doen met de (mooie) racefiets. Je kan zo een fiets nergens veilig stallen in de stad, je loopt op oncomfortabele schoenen, het is pokkedruk (dus manoeuvreren met de racefiets aan de hand is moeilijk)...
Je zit dus OF in de stress met je fiets vs. dieven, OF je houdt de fiets bij je en je ziet iets van de koers / kan er niet van genieten. Fiets in de voormiddag en zak af naar het parcours met OV of kaffeefiets...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 25 jun 2015 09:41

Wij gaan vanuit Zwolle met de fiets. Is 90 km. enkeltje. Ik hoef me niet te douchen, en de fiets gaat overal mee. Ik zie wel of we er een beetje wat van gaan kunnen volgen (hiervoor fiets ik er niet per se heen, dan kun je beter voor de buis blijven hangen). Zo niet, wil ik eens de heuvelrug opzoeken..

materialist
Forum-lid

materialist 25 jun 2015 10:35

dickygiovanni schreef:Wij gaan vanuit Zwolle met de fiets. Is 90 km. enkeltje. Ik hoef me niet te douchen, en de fiets gaat overal mee. Ik zie wel of we er een beetje wat van gaan kunnen volgen (hiervoor fiets ik er niet per se heen, dan kun je beter voor de buis blijven hangen). Zo niet, wil ik eens de heuvelrug opzoeken..
Vergeet de dijk tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen niet.

bartolomeus
Forum-lid

bartolomeus 25 jun 2015 10:50

Er zijn twee speciale racefietsenstallingen: één in de jaarbeurs en één bij het roc aan de vondellaan. Ook is er een speciale routeplanner voor de stad Utrecht omdat daar veel afgesloten is.

Op http://www.tourdefranceutrecht.com/bere ... voet_fiets is meer informatie te vinden.

Of het de moeite waard is om te komen kan ik niet zeggen. Het zal enorm druk worden. Je zult dus vroeg moeten vertrekken zonder garantie op een goede plek langs het parcours.

bw75
Forum-lid

Gebruikersavatar bw75 25 jun 2015 14:28

Hallo allemaal,

Even wat advies voor bovenstaande mensen;

Met de fiets naar Utrecht komen kan maar je kunt (zeer waarschijnlijk) je fiets niet meenemen tot aan het parcours. Die zal dus in een van de diverse 'bewaakte' fietsenstallingen moeten of nog verder uit het centrum aan de boom.

Er is wel een racefietsstalling maar ik zou m'n eigen racekarretje daar noooooit neerzetten.

Qua drukte verwacht men veel meer bezoekers dan met een Koningsdag, Kortom het wordt geweldig druk en met de fiets aan de hand de stad door, dat wil je dan echt niet! Uiteraard wordt er aan crowdcontrol gedaan en zullen sommige gebieden soms misschien minder toegankelijk zijn. Wil je dus echt perse ergens staan, ga dan op tijd.

Kom je van ver(der) dan zou ik toch het openbaar vervoer en de benenwagen overwegen.
Het hele centrumgebied is zeer goed lopend af te leggen en op die manier pik je er waarschijnlijk dus het meeste van mee.

Veel plezier allemaal!

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 jun 2015 16:38

Ach, volgens mij valt het allemaal wel mee. Binnen de omloop van de tijdrit is het wat lastiger komen (bruggen), maar de buitenzijde zal niet zo'n groot probleem zijn. Verder zijn er langs het hele parkoers 'venues' waar je de renners langs ziet komen, je vermaakt wordt, en je op schermen alles kan volgen. Je hoeft wat dat betreft helemaal niet in het centrum te zijn. Ikzelf zal de 4e met gezin vertoeven in het Hogelandsepark (hoek Maliebaan/Biltstraat) en wij komen vanuit Hilversum op de (stads)fiets.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

groenie
Forum-lid

groenie 30 jun 2015 10:36

Heb mijn vraag ook in de Tourtopic gesteld, maar bij deze:

Indien ik MOET kiezen.... is het beter op de zaterdagmiddag naar de 1e etappe te gaan, of liever de zondagochtend naar de start van de 2e etappe?

Alvast bedankt!

JoostG
Forum-lid

JoostG 30 jun 2015 10:52

Dan zou ik voor zaterdag gaan: één voor één komen de renners voorbij. Er is dus meer te zien, beter te zien en langer vermaak. Je zou zelfs aan het einde van de dag naar de prijsuitreiking kunnen wandelen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

dc
Forum-lid

dc 30 jun 2015 11:26

Aan de andere kant is het vertrek minder druk en heb je meer tijd het circus te zien.

Het is dus een lastige keus.

groenie
Forum-lid

groenie 30 jun 2015 12:14

Inderdaad! MIsschien kom ik zondagochtend naar de start op de racefiets, en ga dan door richting De Meern of zo. Zaterdag is ook interessant... ben er nog niet uit :-)

Plaats reactie