DT Swiss RR 1500
Fietsmaat en ik hebben een Rose racefiets met DT Swiss RR 1500 wielen. Reeds na een 500 km begonnen spaken te knappen. Is binnen de garantieperiode hersteld door Rose.
Probleem blijft zich stellen en ik denk er over om wiel te laten herspaken, ik heb er slechts een 4000 km mee gefietst. Het zijn aerospaken en een 28 gaats achternaaf. Zou ik andere, eventueel sterkere spaken kiezen?
Probleem blijft zich stellen en ik denk er over om wiel te laten herspaken, ik heb er slechts een 4000 km mee gefietst. Het zijn aerospaken en een 28 gaats achternaaf. Zou ik andere, eventueel sterkere spaken kiezen?
Bij jullie allebei dezelfde problemen?
Rose zou ik het probleem laten oplossen en normaliter met 28 spaaks achter kan je makkelijk tot 100 kg-110 kg gaan indien goed gespaakt.
Rose zou ik het probleem laten oplossen en normaliter met 28 spaaks achter kan je makkelijk tot 100 kg-110 kg gaan indien goed gespaakt.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Gewicht zal oorzaak niet zijn. Ik weeg 70 kg en fietsmaat zelfs nog minder.
Ik ga Rose eens mailen. Probleem is dat de wielen nu meer dan 3 jaar zijn, hoewel we beiden er erg weinig mee gefietst hebben omdat ze eerst steeds in herstelling waren en nadien we ze niet meer vertrouwden en met een ander setje reden.. Ze zien er echt nog nieuw uit.
Ik ga Rose eens mailen. Probleem is dat de wielen nu meer dan 3 jaar zijn, hoewel we beiden er erg weinig mee gefietst hebben omdat ze eerst steeds in herstelling waren en nadien we ze niet meer vertrouwden en met een ander setje reden.. Ze zien er echt nog nieuw uit.
Het was handiger geweest eerder actie te ondernemen in de garantie periode bijvoorbeeld.gene schreef:Gewicht zal oorzaak niet zijn. Ik weeg 70 kg en fietsmaat zelfs nog minder.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Zoals ik bekend ben met Rose en jouw verhaal lezende zal ik zeker eens met Rose mailen / bellen. Waarschijnlijk gaan ze het gewoon goed oplossen. Lees graag het resultaat.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Het zijn volgens mij helemaal geen slechte wielen. Zelf ben ik ook in 't bezit van zo'n set en daar heb ik weliswaar ook niet zo gek veel (2945 km), maar wel probleemloos mee gereden. En dat bij een gewicht van zo'n 68 kg. Ik heb er alleen in de Provence mee gefietst, waar lang niet alle wegen er als een 'biljartlaken' uitzien. En ook ben ik er een aantal malen de Ventoux mee op geweest en afgedaald. Bij mij hebben die wielen geen krimp gegeven. Ik hoop voor je dat Rose 't netjes oplost!
60 x Ventoux
Dit is het antwoord van Rose:
"Wat wij bij deze, eigenlijk conventioneel opgebouwde, wielen soms doen als goede oplossing, is omspaken met zeer goede DT Competition spaken in het zwart met Prolock Nippels en drie keer gekruist. Dan hebt u rust. Het ligt meer aan de amnier van kruisen en de relatief licht gebouwde platte spaken, dan aan de rest van de wielenset."
Vermoed dus dat de kosten voor mij zijn, hoewel men toegeeft dat het geen deugdelijke wielen zijn.
"Wat wij bij deze, eigenlijk conventioneel opgebouwde, wielen soms doen als goede oplossing, is omspaken met zeer goede DT Competition spaken in het zwart met Prolock Nippels en drie keer gekruist. Dan hebt u rust. Het ligt meer aan de amnier van kruisen en de relatief licht gebouwde platte spaken, dan aan de rest van de wielenset."
Vermoed dus dat de kosten voor mij zijn, hoewel men toegeeft dat het geen deugdelijke wielen zijn.