Veel toiletbezoek na het fietsen
Ik heb nu weer een aantal avondritjes met de club gehad. Tijdens deze ritjes (van ongeveer 2 uur) drink ik toch 2 bidonnen van 750ml met water weg. Bij thuiskomt komt daar nog een flesje aquarius bij.
Tijdens het slapen na zulke ritjes moet ik toch zeker wel om de 2 uur naar het toilet, wat de nachtrust niet echt ten goede komt.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen en er iets tegen gevonden hebben.
Tijdens het slapen na zulke ritjes moet ik toch zeker wel om de 2 uur naar het toilet, wat de nachtrust niet echt ten goede komt.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen en er iets tegen gevonden hebben.
Heb je je al eens gewogen voor en na het fietsen (zonder kleding natuurlijk)? Als je zwaarder van het drinken thuiskomt heb je gelijk de reden. 2 uur en dan 2 liter bijdrinken, terwijl je toch niet uit een warme streek komt lijkt een beetje veel. En drink je alleen water? Wellicht dat je enorm veel zout in je lichaam hebt dat verdund wordt door het water drinken en vervolgens gaan de sluizen open... maar dat laatste is maar een gissing.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Ik heb het ook wel. Na zo'n avondrit moet ik er ook nog wel 2 keer uit. Gelukkig slaap ik weer makkelijk in.
Ik drink niet zoveel als jij doet, je zou een halve liter minder kunnen proberen. Heb eens ergens gelezen dat wanneer je grotere hoeveelheden water ineens drinkt, het ook snel wordt afgevoerd. Je kan ook eens kijken of het werkt om wat eerder te beginnen met drinken en veel kleine beetjes. Water heeft natuurlijk ook een ander effect dan (sport-)drank met electrolyten/zouten, kan ook nog meespelen.
Ik drink niet zoveel als jij doet, je zou een halve liter minder kunnen proberen. Heb eens ergens gelezen dat wanneer je grotere hoeveelheden water ineens drinkt, het ook snel wordt afgevoerd. Je kan ook eens kijken of het werkt om wat eerder te beginnen met drinken en veel kleine beetjes. Water heeft natuurlijk ook een ander effect dan (sport-)drank met electrolyten/zouten, kan ook nog meespelen.
Meten = weten.
Wegen voor en na is al genoemd.
Vochtbalans opnemen is de volgende meting. Je weet al bij benadering wat je drinkt (2x 750ml, plus 1x Aquarius, plus nog thee, koffie ofzo)
Nu nog meten wat je plast
In een maatbeker plassen en bekijken hoeveel het is. Dat schrijf je allemaal op een lijstje. Links wat er in gaat, rechts wat er uit gaat.
Maatbeker na gebruik wel goed afwassen
Wegen voor en na is al genoemd.
Vochtbalans opnemen is de volgende meting. Je weet al bij benadering wat je drinkt (2x 750ml, plus 1x Aquarius, plus nog thee, koffie ofzo)
Nu nog meten wat je plast
In een maatbeker plassen en bekijken hoeveel het is. Dat schrijf je allemaal op een lijstje. Links wat er in gaat, rechts wat er uit gaat.
Maatbeker na gebruik wel goed afwassen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
lijkt me dat je inderdaad wat veel drinkt, maar beter te veel dan te weinig drinken lijkt me,
lijkt me dus inderdaad alleen problematisch als je er last van hebt (en dus niet snel in slaap komt als je naar het toilet bent geweest). volgende keer eens 2x500 ml bidons meenemen?
lijkt me dus inderdaad alleen problematisch als je er last van hebt (en dus niet snel in slaap komt als je naar het toilet bent geweest). volgende keer eens 2x500 ml bidons meenemen?
Hoezo is meten wat je uitplast nuttig? Er verlaat nogal wat vocht op andere manieren je lichaam, met name door zweet, door verdamping/ademhaling en ook via je ontlasting. Ik heb het wel eens gemeten door me te wegen: als ik bij spinning flink diep ga, zweet ik een liter uit. En als ik dat 's avonds doe, heb ik daarna ook wel eens dat ik vaak moet plassen, ongeacht hoe veel ik drink. Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat m'n hele vochthuishouding dan even flink door elkaar geschud wordt. Plus dat er nog wat onrust in m'n lijf zit als ik ga slapen, waardoor ik eerder aandrang krijg, of eerder wakker word van de aandrang ofzoiets.Nee Nee schreef: Nu nog meten wat je plast![]()
Desalniettemin lijkt 2 liter drinken voor 2 uur fietsen mij ook veel.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
- plantagenet
- Forum-lid
Mogelijk dat je lichaam ook nog bezig is de afvalstoffen uit je lichaam af te voeren, wat via de urine gebeurd. Dus het is m.i. niet alleen maar een balans van In=Verdampt+Uit.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik heb ook het idee dat het veel uitmaakt wat ik eet.
Meestal ik 's avonds nog een 150gram magere kwark, naar mijn gevoel zet dit de verbranding 's nacht goed door, maar wel met twee keer plassen tot gevolg.
Drink ik bijvoorbeeld een biertje, dan hoef ik er 's nacht niet uit.
Vorig jaar gestopt met dagelijks een biertje en begonnen met o.a. goed ontbijten, 's avonds magere kwark (en ook nog wat meer fietsen...) en in een maand of drie 15 kilo kwijtgeraakt, alleen wel met hetzelfde effect als de topicstarter, iedere nacht eruit om te plassen.
Ga ik lekker snacken en drinken dan hoeft het niet, tja wat is beter. Ik slaap gelijk verder dus zit er niet zo mee.
Meestal ik 's avonds nog een 150gram magere kwark, naar mijn gevoel zet dit de verbranding 's nacht goed door, maar wel met twee keer plassen tot gevolg.
Drink ik bijvoorbeeld een biertje, dan hoef ik er 's nacht niet uit.
Vorig jaar gestopt met dagelijks een biertje en begonnen met o.a. goed ontbijten, 's avonds magere kwark (en ook nog wat meer fietsen...) en in een maand of drie 15 kilo kwijtgeraakt, alleen wel met hetzelfde effect als de topicstarter, iedere nacht eruit om te plassen.
Ga ik lekker snacken en drinken dan hoeft het niet, tja wat is beter. Ik slaap gelijk verder dus zit er niet zo mee.
Even een update van mijn zijde, ik was dit weekend niet in staat te reageren. Vorige week donderdag dus maar 1*750ml + 1* aquarius gebruikt. Ipv om de 2 uur naar het toilet te moeten die betreffende nacht "maar" 2* uit bed geweest. Das al een hele verbetering.
Tijdens het fietsen van de clubritjes in de avond lijkt het erop dat 1* 750ml voldoende is. Dat ga ik dan maar aanhouden.
De reden waarom ik zoveel drink is dat ik ook vaak genoeg heb meegemaakt dat als ik te weinig drink ik met barstende koppijn wakker wordt.
Een bidon van 750ml op een avondritje lijkt dan een goede tussenoplossing, geen koppijn en ook minder toiletbezoek.
Tijdens het fietsen van de clubritjes in de avond lijkt het erop dat 1* 750ml voldoende is. Dat ga ik dan maar aanhouden.
De reden waarom ik zoveel drink is dat ik ook vaak genoeg heb meegemaakt dat als ik te weinig drink ik met barstende koppijn wakker wordt.
Een bidon van 750ml op een avondritje lijkt dan een goede tussenoplossing, geen koppijn en ook minder toiletbezoek.