Ik weet niet of ik de site mag noemen, maar ik heb via een site laten omrekenen wat de afstand moet zijn tussen pedaalas en bovenkant zadel.
Ik kwam op 95 cm uit (heb daar toen binnenbeenlengte ingevoerd met 88 cm). Als ik op de fiets zit dan zijn komen mijn tenen nog steeds aan de grond. Mijn been is ligt gebogen als ik de voet op de pedaal zet en de pedaal zover mogelijk naar beneden (evenredig met de zadelpen).
Sta ik rechtop, zie ik met de meetlint van kruis naar hak dat het 94 cm is.
Pedaalas naar bovenkant pedaal is ook 1 cm en dan komt nog ongeveer 1 cm zool van je schoen bij.
Ik wist niet of voet ook bij de binnenbeenlengte betrokken werd. Mijn simpele redenatie was, een voet is geen been

en zag op de plaatjes die je tegenkomt als het gaat om binnenbeenlengte, dat de lijn nooit verder ging dan ongeveer de enkel.
Als ik het hoogteverschil van bovenkant zadel en bovenkant stuur meet, dan komt dat ook op ongeveer 7 a 8 cm.
Dan zou ik zeggen, ik maak mij nu veels te druk. Toevallig nu iemand erover begon en ik de fietsen vergelijk van mede fietsers (waarvan het zadel veel hoger zit dan het stuur), begin je toch even te twijfelen.
De eerste fiets (Batavus Course) moest besteld worden, omdat hij juist geen maat 62 cm had. Toen ik later de Bulls kocht, was dat idd. een laatste model die dezelfde fietsenmaker op voorraad had. Ik vond hem zo mooi, dat ik hem kocht en het was toevallig dezelfde maat als mijn Batavus. anders had ik hem niet gekocht.
Uiteraard is niet ieder lichaam hetzelfde en de één fietst liever op een grote frame en de ander op een kleine frame, maar ik kan helaas geen vergelijking maken of een 58 cm of 60 cm frame beter fietst en of beter staat.