Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp bij het kopen van mijn eerste racefiets

Eef
Forum-lid

Eef 20 jan 2015 16:40

Beste fietsliefhebbers,

Vorig jaar heb ik op een antieke racefiets wat rondjes gefietst, zowel in Nederland als in Frankrijk. Dit beviel mij zo goed, dat ik graag een nieuwe fiets wil aanschaffen. Mijn budget is echter niet zo groot maximaal 800,- voor een kale fiets.

Nu begrijp ik dat ik concessies moet doen en niet het beste van het beste kan krijgen. Graag wil ik jullie advies vragen, wat het belangrijkste is om op te letten en welke van de onderstaande fietsen jullie zouden aanraden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Allereerst twijfel ik of ik voor een goede tweede hands fiets zal gaan (minimaal 105 of ultrega afgemonteerd). Helaas kan ik hiervan in mijn maat (48/51) op marktplaats weinig vinden. Heeft iemand opties om op andere plekken te zoeken?

Of is het aan te raden toch een nieuwe fiets te kopen?

En is het de moeite om 100/200 euro extra bij te leggen om zo een carbon voorvork te krijgen en minimaal een tiagra afgemonteerde fiets te kunnen kopen?

HIeronder de opties die ik zelf heb gevonden:

- http://www.12gobiking.nl/p/sensa-umbria-tiagra-2014
supra voorvork, tiagra afgemonteerd, 619,-

– of een tweedehands Klein Q Carbon Race 2003 (50cm)
carbon voorvork, 105 afgemonteerd (9x2 versnellingen met een standaard dubbel, de cassette is 12-27), 400,-

- http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... fiets.html
afmontage tiagra triple, 800,-

- http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... riple.html
carbon voorvork, afmontage tiagra, 700,-

- http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... -2014.html
carbon voorvork, afmontage 105, tiagra mix, 900,- (echt aan de bovenkant van het budget)

Alvast heel veel dank voor de hulp!

Eefje

Change log:
- Naar aanleiding van het commentaar heb ik de fietsen die met sora zijn afgemonteerd af laten vallen.
- En heb ik mijn budget iets naar boven bijgesteld
Laatst gewijzigd door Eef op 20 jan 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

prjz
Forum-lid

prjz 20 jan 2015 17:00

Ik zou dan minimaal voor de (nieuwe) fiets met Tiagra gaan, dat is een betere onderdelengroep dan Sora.
prj

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 20 jan 2015 20:01

Met een budget van €700,- zou mijn voorkeur naar een gebruikte fiets gaan. Over het algemeen kun je voor dat bedrag een fiets met zeker 105 groep kopen, maar meer waarschijnlijk kun je daar ook een fiets met ultegra voor op de kop tikken.

Als je weet waar je bij een gebruikte fiets op moet letten kun je heel best zelf kijken voor een fiets. Zorg er anders voor dat je iemand met kennis van zaken meeneemt.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 21 jan 2015 16:02

Ik zou je ook aanraden om in het tweedehands-segment te gaan zoeken met dit budget.
Heb zelf ook 700 euro uitgegeven aan mijn tweedehandsje en heb daar een zeer degelijke fiets (Cube Agree GTC SL) voor kunnen bemachtigen.

Maar zoals razenderoeland reeds vermelde; eerder aan te raden bij voldoende kennis of iemand meenemen die deze heeft.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 21 jan 2015 16:38

hey eef,
een middenweg is om bij een fietsenmaker als pliegersport een tweedehands fiets te kopen.
zelf ook zo gedaan,
hij had mij netjes bemeten en ik heb voor jou bedrag een 4 jaar een colnago ex rabofiets gereden.
bij afleveren zaten er nieuwe tandwielen ketting en wielset erop.

ff langs gaan hij heeft vaak meer dan op de site.
omgeving meerkerk.
bijvoorbeeld http://www.pliegersport.nl/occasions/49 ... 15331.html
andere FMers doen dit ook vast en zeker.
veel succes

andep01
Forum-lid

andep01 21 jan 2015 19:08

Hoi Eef,

Ik zat met hetzelfde dilemma maar ben in het voordeel dat mijn maat (58) couranter is. Heb gisteren een nieuwe overjarige Sensatie Romagna Special, afgemonteerd met 105 kunnen kopen voor € 750,-. Had ook de keus uit een Cube Peleton maar de Sensa reed net wat lekkerder.

Bij mijn zoektocht via Marktplaats kwam ik op rocosport.nl die Feld fietsen verkoopt. Er staat een Feld F75, afgemonteerd met 105 voor €799,- in meerdere maten. Navraag bij kennissen leerde mij dat dit een mooie opstapper is. Nadeel is voor jou ( was ook voor mij het geval, ik woon in Twente) wel dat dit bedrijf in Noord Holland zit, maar de fiets is ook via internet te bestellen; per framemaat staan alle dimensies aangegeven. Ik ben niet weg van het kopen van een fiets op internet, maar wil je de tip niet onthouden.

Succes met de zoektocht, is bijna net zo leuk als het bezit en rijden!

Groet,

Piet

Plaats reactie