Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Schrijfrem-racer tussen 2500 en 3500

schefbar
Forum-lid

schefbar 12 jan 2015 13:16

Hi,

2015 heb ik mezelf als doel gesteld om een nieuwe racer te vinden die voldoet aan mijn wensen :)

Voorwaarden:
Budget: tussen de 2500 en 3500
Remmen: Schijfremmen
Voorkeur: sram. indien shimano minimaal ultegra
Gewicht: max 8,5 kg

Potentiele kandidaten:

CAAD10 black inc
http://www.cannondale.com/eur_nl/2015/b ... k-inc-disc

+sram red
+licht
+uitstraling/design
+knalbak
-geen carbon

Synapse
http://www.cannondale.com/eur_nl/2015/b ... tegra-disc

+ultegra
+carbon
+/- uitstraling/design
-zwaar (8+)
-comfortracer, past dat bij mij (leeftijd 28, sportief etc.)

Ridley Fenix C10 disc
http://www.ridley-bikes.com/be/en/bikes ... isc-1506am

+ultegra
+/- uitstraling/design
-zwaar

Specialized roubaix SL4 comp disc
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... -comp-disc

+ultegra
+prijs
+/- uitstraling/design
-wielen
?gewicht

Colnago AC-R disc
http://colnago.com/wp-content/uploads/2 ... R-QDAO.jpg

Vermoedelijk niet in NL verkrijgbaar en weinig over bekend voor zover kan zien.

Mijn eerste gedachte gaat uit naar de CAAD10, ik twijfel alleen heel erg of ik zoveel geld wil uitgeven aan een niet-carbon racefiets..

Tips/tricks/adviezen/.... dank!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jan 2015 13:25

Waarom schijfremmen? Heeft voorlopig alleen maar nadelen.

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 12 jan 2015 13:33

havana schreef:Waarom schijfremmen? Heeft voorlopig alleen maar nadelen.
Wat zijn dan precies de nadelen :?:
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

schefbar
Forum-lid

schefbar 12 jan 2015 13:36

Schijfremmen: wil in de winter om 28mm rijden icm altijd werkende remmen, met blokjes heb ik niet altijd 100% vetrouwen. Zelfde geldt voor in de bergen rijden. Aangezien het een investering is, denk ik dat ik hier op dit moment juist aan doe.

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 13:49

zijt ge geen coureur en ge hebt niet een pak wielsets die ge door elkander wilt gebruiken dan is het enige nadeel een pietsie extra gewicht

wel zien dat je hydraulische kiest

wm
Forum-lid

wm 12 jan 2015 14:50

JoostG
Forum-lid

JoostG 12 jan 2015 14:55

Waarom zou je het geld wel willen uitgeven aan een carbon frame en niet aan een alu frame? Uiteindelijk wil je geld besteden aan een goede fiets en dat Caad frame zal niet onder doen voor veel carbon frames.
Een carbon frame kan lichter zijn dan een alu frame, maar als gewicht een issue voor je zou zijn, dan had je disc brakes ook achterwege gelaten. Verder vind ik niet dat je kan zeggen dan een carbon frame beter is dan een alu frame. Beter in wat? Ik voel wel een verschil, maar dat wordt ook zeker beïnvloed door banden(spanning), geometrie, zithouding, maar ook zaken als het stuur, zadel en niet te vergeten de looks van de fiets. Ik rijd met een carbon frame niet harder, kan niet eens verder fietsen, stap ook niet frisser af, en zal er ook niet minder vaak mee vallen. De hogere prijs van een carbon frame wil ook niets zeggen over de kwaliteit van het frame zelf. Wij consumenten zien carbon als "more premium" en willen daar dan ook meer voor betalen (ligt dat aan het materiaal of meer aan vakkundige marketing :D ); wie weet is carbon als materiaal zelf veel duurder; wie weet is het bewerken van carbon meer arbeidsintensief. Ik weet het niet, maar deze factoren zullen een belangrijke rol spelen bij de totstandkoming van de prijs.
Moraal van het verhaal? Je kan met een gerust hart die Caad kopen en zal er waarschijnlijk heel veel plezier aan beleven :lol:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jan 2015 15:01

Jouw plussen en minnen bekijkend, val je bij bijna alle modellen over het gewicht...
Terwijl schijfremmen nou eenmaal meer wegen. En je zult ze dan ook nog veelal gemonteerd zien zitten op de iets robuustere, iets comfortabel gerichtere fietsen. --> Zie ook je eigen opmerking bij de Synapse, en het feit dat je de Roubaix ertussen plaatst.

Persoonlijk vind ik de schijven van shimano echt lelijk, en je geeft al je voorkeur voor sram aan. Dat zit je met de caad10 goed. Ziet er strak uit, en je hebt gegarandeerd 1 van de beste alu frames op de markt op dit moment. Volgens mij kan je beter die kiezen, met de bijbehorende afmontage, dan een goedkoper carbon frame, omdat je nou eenmaal carbon wilt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 12 jan 2015 15:27

http://www.bulls.de/nl/bikes/show/alpine-hawk/

Dan heb je volgens mij precies wat je zoekt.

Carbon
~7.7kg

bartg
Forum-lid

bartg 12 jan 2015 16:04

De CAAD10 heeft mogelijk het beste alu frame op de markt en klopt in veel opzichten carbo frames uit dezelfde en dikwijls ook uit hogere prijsklassen. Lees er maar eens een paar testen in Fiets op na.... En dan die Black Inc versie : deze afmontage ga je zeer zelden in deze prijsklasse vinden. Ik zou het wel weten...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 16:22

bartg schreef:De CAAD10 heeft mogelijk het beste alu frame op de markt en klopt in veel opzichten carbo frames uit dezelfde en dikwijls ook uit hogere prijsklassen. Lees er maar eens een paar testen in Fiets op na.... En dan die Black Inc versie : deze afmontage ga je zeer zelden in deze prijsklasse vinden. Ik zou het wel weten...
waarbij nog op te merken is dat de sram remmen op de cannondale een tamelijk sponzig drukpunt hebben

daar zijn de hydraulische shimano schrijfremsystemen beter

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jan 2015 16:38

IWC schreef:
bartg schreef:De CAAD10 heeft mogelijk het beste alu frame op de markt en klopt in veel opzichten carbo frames uit dezelfde en dikwijls ook uit hogere prijsklassen. Lees er maar eens een paar testen in Fiets op na.... En dan die Black Inc versie : deze afmontage ga je zeer zelden in deze prijsklasse vinden. Ik zou het wel weten...
waarbij nog op te merken is dat de sram remmen op de cannondale een tamelijk sponzig drukpunt hebben

daar zijn de hydraulische shimano schrijfremsystemen beter
Gaat dat ook op voor de hydraulische Sram Red? Geen ervaring mee, maar het feit dat je expliciet "hydraulische" shimano remmen benoemt, lijkt erop te wijzen dat je er vanuit gaat dat Sram nog mechanisch zou zijn.

Uit de link:
BRAKE LEVERS
SRAM RED HRD HYDRAULIC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie