Alles over vakanties op én met de fiets

Tour de grandes alpes

edclaassens
Forum-lid

edclaassens 04 jan 2015 19:42

Hoi,
Ik ga in juli dit jaar de tour des grandes alpes fietsen. Vertrek vanuit Genève dwars door de Franse Alpen naar Nice. 700km, 16 cols, 16.000hm in 7 dagen. Ben van plan om voor het eerst een keer alleen te gaan en ongeorganiseerd. Betekent dat ik mijn eigen bagage mag meeslepen. Gaan overnachten in B and B of hotels.
Routes op gps en info over tocht is rijkelijk voorhanden.

Ik zit mn nog te puzzelen wat de beste wijze is om in Genève te komen en weer vanuit Nice thuis.

Iemand ervaring cq tips?

Gr ed

dario
Forum-lid

dario 10 jan 2015 02:47

Ik zou de auto een week in Genève laten staan, en vanuit Nice de TGV terug naar daar nemen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerd1705
Forum-lid

sjoerd1705 10 jan 2015 11:53

deze http://www.enroute.nl/reizen/80-geneve-cote-dazur

gaat ook met tgv terug naar Geneve

riherm1
Forum-lid

riherm1 11 jan 2015 15:23

hoi,
ik ga al een aantal jaar met een paar vrienden op deze manier een weekje fietsen. Overnachten is in de alpen nooit een probleem omdat al die hotels ingericht zijn op de wintersport. Ik heb een paar jaar geleden de auto in samoens neergezet, 50km buiten geneve, aan de voet van de joux plane. Die tocht ging in 5 dagen naar Nice over: joux plane, aravis, saisies, madeleine, glandon/croix de fer, telegraphe, galibier, izoard, vars, bonnette en vanaf de Bonette een ziedende afdaling naar Nice van bijna 100km. Mooi ritje.

Wij hebben zo'n topeak bagagedragertje dat je aan je zadelpen klemt. werkt perfect. Daar kunnen wat warme fietskleren in, ladertje voor je telefoon/garmin etc. Niet luxe maar voor een weekje fietsen prima.

pb maar als je meer info wilt.

Plaats reactie