Een nieuwe fiets in bestelling, dus er moet ook maar een nieuwe fietscomputer komen. Ik fiets nu met een Cateye Strada i.c.m. een Polar CS300. Deze combi geeft de voor mij belangrijke functies (snelheid, afstand, totale afstand en hartfrequentie). Aangezien de nieuwe fiets een Aero stuur heeft past de stuurhouder van de Polar echter niet meer

Dus ben ik op zoek naar een computer die dit combineert. Al vrij snel uitgekomen bij de Polar CS500, aangezien deze alle functies heeft waar ik naar zoek. Daarnaast vind ik het een mooi design. Op dit forum lees ik echter veel negatieve reacties m.b.t. dit product waardoor ik toch begin te twijfelen.
Voor de volledigheid mijn wensen:
- KM teller
- Hartslagfunctie (weergave in % t.o.v. HFmax/MLSS een must!)
- Software om e.e.a. uit te lezen/analyseren op de PC is niet nodig
- Fietsnavigatie is niet nodig
Maak ik met de PolarCS500 een juiste keuze of heeft iemand een beter alternatief?
(Op het forum ben ik o.a. de Sigma Rox, Bryton en Mio tegengekomen maar die vind ik persoonlijk niet mooi qua vormgeving).
De V650 van Polar is wellicht nog een optie, maar de releasedatum hiervan is inmiddels al zovaak verschoven dat ik waarschijnlijk tot 2016 moet wachten voordat deze op de markt komt

Alvast bedankt voor jullie reacties!