Ik heb het plan gevat om in het voorjaar een racefiets te kopen voor meer conditietrainingen en leuke ritjes van 2 uur na het werken. Lang getwijfeld om misschien een hardtail aan te schaffen en hier enkel mee op de weg te rijden vanwege het vertrouwde gevoel van dikke banden en schijfremmen maar dat idee werd door de lbs afgeschoten. Die adviseerde me om te kijken naar een racefiets model met schijfremmen.
Nu is mijn vraag wat is wijsheid inzake schijfremmen ed. Frame moet carbon zijn omdat ik als early adopter niet anders gewend ben

Mijn lbs voert merken als cannondale, trek en isaac.
Alle merken konden in mijn budget 2500-3000 euro een mooi model leveren. Cannondale en trek heb ik beide als mtb gehad en goede ervaringen mee. Isaac zegt mij helemaal niets.
Moet ik misschien out the box naar echte racefiets merken kijken??? En zijn er al mensen die ervaringen met schijfremmen op de racefiets hebben en niets anders meer willen.
Tenslotte ben ik normaal postuur, 185 cm en 75 kg en vrij getraind aangezien ik toch een kleine 6000 km per jaar op de mtb doe.
Allen bedankt voor de feedback en imput.