in maart 2015 gaan wij op vakantie naar Zuid - Afrika en ik heb mij ingeschreven voor de Cape Argus 2015!
Graag hoor ik ervaringen van wie hem al gereden heeft. Het schijnt een geweldige ervaring te zijn, de route is bij de mooiste ter wereld.
Ik ben eerder een amateur- hobby-fietser. In de zomer hou ik van een leuke fietstocht (+/-60km) , ik ga dan ook regelmatig met de fiets naar het werk (22km enkel) en doe dan vaak in het weekend nog een tocht erbij. Langste tocht die ik al gedaan heb was 80km (vlak). Dat ging eigenlijk vrij vlot, op het einde was ik niet echt doodop ofzo. Mijn gemiddelde snelheid is ong 20-22km/u op vlak terrein.
Onlangs ook een fietstocht gedaan in een meer heuvelachtig gebied en toen heb ik 45km gedaan, gem +/-18/u.
Dit is waarschijnlijk niet indrukwekkend in vergelijking met wat het gemiddelde forumlid hier presteert maar kom, voor mij echt niet slecht.
ik probeer wat zicht te krijgen op de moeilijkheidsgraad van de beklimmingen....
Nu het winter is vind ik het wel moeilijker om regelmatig te trainen. Ik werk voltijds, 's morgens en 's avonds is het al donker. Naar het werk kan ik niet mijn zomerroute nemen want die is niet verlicht (grotendeels) en het alternatief is een vervelende drukke gevaarlijke baan. Weekends zitten vaak gevuld met andere leuke dingen (familie, vrienden) en ook het gewone saaie huishouden.