Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tannus Musai banden

hongfu
Forum-lid

hongfu 12 nov 2014 11:40

Wie van jullie is bekend met de Tannus Musai banden.
Dit zijn massieve trainingsbanden in de maat 700 x 23.
Ben benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.
Deel je ervaringen hier op dit forum.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 nov 2014 11:59

Deze ken ik niet. Ik heb wel ooit een setje greentyres gehad. Tsja, lek gingen ze niet dus ze deden we ze bloofden. Maar rollen deed het voor geen meter, degrip was ook niet echt lekker...Ik had ze voor woonwerk (20km) maar ben snel op Schwalbe Marathon teruggestapt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Basabc
Forum-lid

Basabc 12 nov 2014 16:12

Ik heb er eentje, echter krijg ik hem niet gemonteerd op mijn velg omdat de pinnetjes een maatje te groot zijn.. En ik krijg nergens smallere pinnetjes. Dus zodra ik een nieuw achterwiel heb wordt hij achterop gemonteerd, en laat ik het weten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2014 16:27

Waarom zou je daar in vredesnaam mee willen rijden? Een keer een bandje verwisselen is toch niet het einde van de wereld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 12 nov 2014 18:27

Ik wist niet dat ze heftruckbanden nu ook in 700 x 23 maken. ;)
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 nov 2014 21:35

amclassic-fan schreef:Waarom zou je daar in vredesnaam mee willen rijden? Een keer een bandje verwisselen is toch niet het einde van de wereld.
Een collega van mij deed destijds deze banden erbij als bijverdienste.Ik vond het wel grappig om eens te proberen. Als ik al zei, ik ben snel weer overgestapt op Schwalbe Marathon voor woon-werk. Dus je vraag is wel terecht...

Een bandje wisselen is niet het einde van de wereld. Maar een bandje wisselen op een hybride met Alfine naaf achter (geen snelspanner) is om 6 uur 's morgens wel redelijk richting het einde van de wereld. Echt ter plekke plakken is eigenlijk het enige alternatief. Al moet ik zeggen dat in dik 10 jaar die schwalbe marathon geloof twee keer lek heb weten te krijgen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie