Ik ben van plan deze winter deels op de weg te gaan trainen met de MTB.
Heb hiervoor een extra setje 26 inch wielen aangeschaft. Ik vraag mij alleen af wat nu goede wegbanden zijn voor deze wielen. Lekbestendigheid en wegligging zijn voor mij belangrijk.
Hoor graag jullie mening cq advies.
welke banden voor op de weg
Ik heb een setje van deze http://www.rose.nl/artikel/geax-street- ... /aid:49831
Heb deze set een aantal jaren gebruikt om de mtb op vakantie ook te gebruiken voor op straat.
Heb deze set een aantal jaren gebruikt om de mtb op vakantie ook te gebruiken voor op straat.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik heb op de weg altijd gereden op Continental wegbanden. Ik weet de specs niet meer zo omdat ik ze verkocht heb met de wielen, maar ik heb er behoorlijk wat kilometers op weggetikt en ze waren nog in prima staat. Ook behoorlijk veel grip als het wat vochtig was en toch fijn afrollen.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Schwalbe Supreme 42-559, lichtlopend, prima grip, zo goed als lekvrij en heel veel kms. Kojak heeft nog meer grip, maar is trager, en in het natte jaargetijde met bladeren modder enz niet echt geschikt. Ook kwestbaar voor insnijdingen.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Even een oud topic afstoffen.
Ik had altijd 1 set wielen voor mijn mtb, en daar ook 1 soort banden op waar ik alles mee deed.
Nu dus bezig met een nieuwe wielset voor mijn 26er fully, waar ik in eerste instantie banden op wil steken voor op de weg.
Wat zijn op dit moment de juiste banden om daarvoor te gebruiken? en wellicht belangrijker welke breedte? Velgen zijn 19 mm intern.
Wensen zijn lage rolweerstand, goede lekbestendigheid en ook onder de huidige natte omstandigheden nog voldoende grip.
Ik had altijd 1 set wielen voor mijn mtb, en daar ook 1 soort banden op waar ik alles mee deed.
Nu dus bezig met een nieuwe wielset voor mijn 26er fully, waar ik in eerste instantie banden op wil steken voor op de weg.
Wat zijn op dit moment de juiste banden om daarvoor te gebruiken? en wellicht belangrijker welke breedte? Velgen zijn 19 mm intern.
Wensen zijn lage rolweerstand, goede lekbestendigheid en ook onder de huidige natte omstandigheden nog voldoende grip.
Op de Kojaks kom ik op mijn 29-er met een paar racers mee tot 32-35km/u. Dit is dan over een niet al te lange afstand (max 30km). Ik merk wel dat het een behoorlijke plakband is, want het remvermogen is fenomenaal.
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa